|
![]() |
#1 |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]()
Ciekawe.
Sprawdź i podziel się, proszę czy spalanie wzrosło? A może spadło?
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
|
![]()
bardziej dla mnie jest istotne, że jest wyraźna poprawa w pracy silnika co do spalania to moja i tak pali mało z ostatnich 2000km średnia 4.7 nie sprawdziłem wcześniej jedynie układu dopalania spalin tzn. czy oba zawory blaszkowe są szczelne i sprawne bo tylko to jeszcze może mieć wpływ na jakość spalania na obu cylindrach (są 2 zawory blaszkowe niezależne dla każdego cylindra)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]()
Ja do wygładzenia pracy silnika kupiłem Rapid Bike (jeszcze nie podpiąłem), ale może dzięki Tobie nie będzie trzeba podpinać.
Jak jeżdżę przepisowo to moja też pali mi w okolicach 4,2/4,5
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
|
![]()
podobnie wychodziło nawet 4.2 i to bez jakieś dziadowania ale po "synchro" jeszcze nie sprawdzałem dam znać a wracając do tematu to trzeba wziąć pod uwagę, że moja ma już ponad 73.000km.... a test na "kolanka" to każdy może sobie zrobić także sprawdzajcie u siebie ciekaw jestem jakie będą wyniki i wasze spostrzeżenia.
Procedura: rozgrzewamy silnik do normalnej temp. warto nawet przejechać kilka km zasłaniamy wszelkie źródła światła (noc ułatwia zadanie...) na postoju trzymamy silnik w okolicy 2000obr./min aż kolanka zaczną się czerwienić i po teście ![]() u mnie wyglądało to tak (widać tylko jedno kolanko z uboższą mieszanką/niższe podciśnienie) Jak znajdę trochę czasu to sprawdzę podciśnienia a zamiast kolorów kolanek zrobię pomiar temp. pirometrem ![]() ![]() Dobra dorwałem się do przepustnic i tak to wygląda po rozebraniu: powyżej śruby bypass, niezależne dla obu cylindrów, dolot powietrza do śrub jest sterowany regulatorem wolnych obrotów i jest on jeden dla obu cylindrów czyli brak jest oddzielnego sterowania pracą lewego i prawego garka. powyższe po zdemontowaniu regulatora wolnych obrotów dolne otworu dochodzą poprzez śruby regulacyjne do kanałów ssących to po prawej to sam regulator czyli jak kto woli zawór IACV wygląda to na klasyczny silniczek krokowy, który poprzez cylinderek steruje dopływem jednego strumienia powietrza bypass do śrub regulacyjnych, na których możemy wysterować podciśnienia Także jeżeli macie uwagi do pracy silnika to domagajcie się sprawdzenia synchro.... a na start test kolankowy! druga sprawa, że ten moto powinien mieć 2 sondy lambda... i regulację powinno się wykonać na podstawie ich wskazań.. inaczej pozostają podciśnienia ale nie jest to najlepsze rozwiązanie chociaż można zacząć od tego... idealnie byłoby jeszcze sprawdzić spaliny niezależenie dla każdego cylindra. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.04.2019 o 22:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
|
![]()
aktualnie sprawa synchro wygląda następująco:
prawa śruba regulacyjna była zanieczyszczona i nie było pełnego przelotu po wyczyszczeniu i ustawieniu śrub na położenie fabryczne silnik pracuje już ok |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 320
Motocykl: CRF1100 DCT ES
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 23 godz 3 min 32 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
|
![]()
niczemu śruby są z plastiku i być może potrzebne były w procesie produkcji. Do śrub jest dostęp bez demontażu czegokolwiek i być może gdyby mieć śrubokręt kątowy z płaską końcówką i stożkiem w środku to łatwiej jest go naprowadzić na same śruby i zrobić regulacje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
|
![]()
hej!
dalej drążę ten temat więc coś tam dorzucę nowego .. czyli dwie kwestie 1. Chcę sprostować info z wcześniejszych postów: mianowicie sterowanie obrotami silnika nie przechodzi przez śruby by-pass jest to klasyczny by-pass a sterowanie obrotami jest całkowicie niezależne 2.Nie ma żadnych informacji o ew. procedurze zmian nastaw, ani w przypadku wymiany przepustnic ani przywróceniu położenia śrub ani ich ustawieniu w stosunku do podciśnienia. Tutaj próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej od producenta układu wtryskowego a w tym przepustnic, odpowiedź pokrywa się z linią hondy ale oprócz informacji aby nie ruszać śrub: "ich wykręcenie czy zmiana położenia jest bardzo niebezpieczna dla użytkownika". Trochę straszy to "bardzo" i pytań jest jeszcze więcej niż było ![]() ...i dalsza odpowiedź gdy jednak śruby zostały ruszone "Obawiam się, że w przypadku zmiany położenia śrub będzie konieczna wymiana przepustnic." Próbowałem dopytać o więcej szczegółów ale mój rozmówca zasłania się umową z producentem i tajemnicą handlowej. no i czarna d...a dalej w temacie. Skoro jest tak ważne ich ustawienie i w żadnym wypadku nie można ruszyć to dlaczego na etapie produkcji otwory do śrub nie zostały trwale zabezpieczone przed dostępem? może to świadczyć o tym iż producent motocykla po montażu dokonuje ich kalibracji już na motocyklu, no ale to trochę kłóci się z ew. wymianą przepustnic na nowe bo wówczas procedura kalibracji musiałaby być opisane w serwisówce. układ wtryskowy CRF: 1x Sonda wspólna lambda 1x Map sensor wspólny dla obu cylindrów 2x wtryskiwacz Więc jak sterownik równoważy pracę silnika bez synchronizacji? jedyne co może zrobić to zmieniać dawkę paliwa niezależnie dla obu cylindrów i zmieniać wyprzedzenie zapłonu. Ale to też bez sensu jeżeli ilość zasysanego powietrza jest różna lub nieprawidłowa a sterownik nie może tego zmienić do tego mając jedną sondę lambda i map sensor ![]() Wygląda na to iż układ wtryskowy CRF to technologia wooodo bo to jedyna marka, która nie przewiduje synchronizacji a producent uważa, że układ sam się kalibruje... może te śruby bypass są z nowoodkrytego plastiku, który zmienia swoją długość w zależności od różnicy ciśnień ![]() ![]() ![]() W takim razie co zrobić jeżeli trafi nam się CRF z ruszonymi śrubami? mogę jedynie napisać na podstawie pomiarów ustawień śrub w mojej CRF a także zainwestowanych 200zł w nie ruszane przepustnice z allegro iż od pełnego wkręcenia ustawienie śrub jest w okolicy 4.5 +/- 0.2 obrotu. Więc o co chodzi? może po prostu oszczędność ... montują wszystko do kupy i do salonu jedzie a tak nagrzewanie każdego silnika, regulacja itd... Należy też pamiętać i silnik w CRF jest "udziwniony" wykorbienie 270st powoduje iż zapłony następują po sobie w odstępie 90st. a później jest 270st przerwy co powoduje iż konieczne jest jakieś dziwne równoważenie pracy silnika na wolnych obrotach.... no ale taka YAMAHA Super tenere 1200 ma też bliźniaczy silnik a synchronizacja jest ustawiana na równo z max różnicą podciśnień 10mm Hg. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.10.2021 o 22:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
synchronizacja gaźników- zrób to sam | mckrzysiek | Regularne czynności serwisowe | 61 | 30.01.2015 19:50 |
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany | Joncio | Uklad paliwowy i wydechowy | 3 | 27.03.2012 10:39 |
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). | newrom | Regularne czynności serwisowe | 25 | 07.06.2011 15:19 |