Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.04.2019, 09:39   #1
Dredd


Zarejestrowany: Jan 2017
Miasto: Warszawa
Posty: 376
Motocykl: Tenere 700
Dredd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 20 godz 51 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Tego nikt nie powiedział, że jest niebezpieczne, tam światła asymetryczne są dopuszczone. W Europie dopuszczone są symetryczne.
Odniosłem się do wypowiedzi Pokemona, który przeglądy wiąże z poprawą bezpieczeństwa (i jeśli odniesiemy to do niektórych samochodów to jest świętą prawdą).
A co do świateł - jest dokładnie odwrotnie: Europa - asymetryczne, USA - symetryczne.

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
A schodzenie lawin, co powoduje? To tylko przykład, ale widziałem w de (albo w Austrii) tunel, przez który wyłącznie motocykle nie mogły przejeżdżać. W Alpach Austryjacy sprawdzali wydechy, przykłady można mnożyć.
Tu nie rozumiem związku z przeglądami - zakładam, że zakaz dotyczy motocykli, które spełniają normy głośności.

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Ostatnio pisałem po tym, jak robiłem przegląd (TÜV) w de osobówką - pytałem diagnostę jak sprawdzają skuteczność amortyzatorów (w autach)?
Sprawdza się wyłącznie wizualnie, nie mają 'trzepaków'.

Założenie chyba takie jest, że każdy robi serwis auta (czy motocykla) w ASO, co za tym idzie - wszystko wymieniane jest na czas i nie powinno się zepsuć.
A to ciekawostka. Spodziewałbym się raczej, że w DE będzie bardziej restrykcyjnie.
Natomiast co do polskich ASO opowiem taką historię. Póki samochód miałem na gwarancji robiłem przeglądy w ASO i co za tym idzie płaciłem odpowiednio.
Po gwarancji zacząłem się zastanawiać czy dalej tam serwisować i przeglądam wydruki z czynności. Kupa pozycji do sprawdzenia, przy każdej "odfajkowane", że zrobione. Nawet grubość bieżnika mierzona. Zaciekawiło mnie, ile mm opon zjeździłem przez 3 lata. Patrzę w papiery - na początku 7,2mm, wertuję do ostatniego przeglądu. Nie jeżdżę dużo, ale ok. 45 tysięcy zrobiłem, więc ciekaw jestem na ile jeszcze wystarczą mi opony. Po 3 latach wpis pokazywał... 7,2mm. Po dwóch tak samo...
Ciekawe czy w ogóle olej zmieniali...
Dredd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.04.2019, 10:16   #2
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dredd Zobacz post
(...)
A co do świateł - jest dokładnie odwrotnie: Europa - asymetryczne, USA - symetryczne.
Mea culpa

Cytat:
Napisał Dredd Zobacz post
Tu nie rozumiem związku z przeglądami - zakładam, że zakaz dotyczy motocykli, które spełniają normy głośności.
Pytałeś, komu może przeszkadzać i dlaczego nie może być zbyt głośno

Cytat:
Napisał Dredd Zobacz post
A to ciekawostka. Spodziewałbym się raczej, że w DE będzie bardziej restrykcyjnie.
Natomiast co do polskich ASO opowiem taką historię. Póki samochód miałem na gwarancji robiłem przeglądy w ASO i co za tym idzie płaciłem odpowiednio.
Po gwarancji zacząłem się zastanawiać czy dalej tam serwisować i przeglądam wydruki z czynności. Kupa pozycji do sprawdzenia, przy każdej "odfajkowane", że zrobione. Nawet grubość bieżnika mierzona. Zaciekawiło mnie, ile mm opon zjeździłem przez 3 lata. Patrzę w papiery - na początku 7,2mm, wertuję do ostatniego przeglądu. Nie jeżdżę dużo, ale ok. 45 kaw jestem na ile jeszcze wystarczą mi opony. Po 3 latach wpis pokazywał... 7,2mm. Po dwóch tak samo...
Ciekawe czy w ogóle olej zmieniali...
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...5&postcount=18
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.04.2019, 13:09   #3
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Zaciekawiło mnie, ile mm opon zjeździłem przez 3 lata. Patrzę w papiery - na początku 7,2mm, wertuję do ostatniego przeglądu. Nie jeżdżę dużo, ale ok. 45 tysięcy zrobiłem, więc ciekaw jestem na ile jeszcze wystarczą mi opony. Po 3 latach wpis pokazywał... 7,2mm. Po dwóch tak samo...
Ciekawe czy w ogóle olej zmieniali...
ASO (różne) to temat na osobny obszerny watek Ale czesto bywa jak piszesz. Swego czasu pojechalem firmową renówka na przeglad gwarancyjny, przy odbiorze faktura, sporo pozycji, zrobione to to i to, i odpowiedna kwota. Wsrod wykonanych robot "oczyszczenie i sprawdzenie ukladu klimatyzacji" - z konkretna kwota. Nie chodzi nawet o to ze nikt tej uslugi nie zlecal, ale o to ze... to byla renówka w biedawersji bez klimy !
Na moja uwage w tym temacie manadzer serwisu wzruszyl ramionami i powiedzial "pewnie zaszla pomylka" i za chwile przyniosl skorygowany dokument. Zero stresu !
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeglądy i serwisy w PL jak, co, za ile Piotr_As Husqvarna 701 22 15.09.2024 18:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.