|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 36
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 dni 22 godz 5 min 26 s
|
![]()
Widzę że ile ludzi tyle opinii i bądź tu mądry....
__________________
JEŚLI ZGINĘ TO W PRZEKONANIU ŻE ROBIŁEM TO CO NAPRAWDE KOCHAŁEM.........MOTOCYKLE LWG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Bo też problem - nie problem. Przelatałeś kilka miesięcy i 3200 km... silnik nowy ciągle "na dotarciu" - wymiana teraz na pewno nie zaszkodzi, wymiana później raczej chyba nie zaszkodzi... ot różnica za 100 pln.
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. Ostatnio edytowane przez Mallory : 19.03.2019 o 21:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 410
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s
|
![]()
No właśnie bądź mądry. Na cholere chcesz ten olej wymieniać? Jeździj do 8 albo do dychy i wymień. Opowieści z czasów superolu i ziejącym siarką silniku nie dotyczą Twojej sytuacji.
Olej Twoim moturze jak jeździsz normalnie będzie czysty do 8 tyś, sprawdzaj sobie. Około dychy będzie taki nijaki a po 12-14 będzie już brunatny ![]() Po 23 tyś będzie bardziej czarniawy jak przy 12, to akurat na przykładzie kolegi co przyjechał (wg niego trochę wcześniej ![]() ![]() Moturowi nic nie było. To wszystko z praktyki.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
A im więcej postów tym będzie ci trudniej.
Producenci olejów będą naciskać na wymiany bo towar musi schodzić z półek. Producenci silników coraz bardziej wydłużają przebiegi do wymiany bo silniki muszą padać by klient kupił następny pojazd. Serwisanci będą namawiać by przed zimą bo kasę trzeba zarobić. Ci co lubią mieć dobre samopoczucie na zimę to wymienią pozostali poczekają do przebiegu. Jak do tego dorzucisz setki wymyślonych mniej lub bardziej wiarygodnych opini w internecie to dopiero będziesz miał o czym myśleć. Pisanie w tym momencie co ja bym zrobił już nie ma sensu. Biorąc pod uwagę "wytrzymałość" oleju na przebieg wymiana co 24tyskm to śmierć dla silnika , no chyba że właściciel nie ma zamiaru długo jeździć i niech się następny martwi . Nawet w samochodach gdzie użytkowe obroty są średnio połowę mniejsze taki przebieg zabije z czasem silnik. Popatrzcie co się dzieje w środku silnika np samochodowego który miał wymiany w/g producenta co 30tyskm ( przebieg przy inspkcji ok 200tyskm) , rozciągnięte łańcuchy rozrządu , łyżwy( pęknięta) , napinacze , masa osadów w tym i zwęglonych które trzeba zeskrobywać. A dla odmiany obejrzyjcie środek po wymianach co 10-12 tyskm jest czysty , bez osadu a osprzęt nie zużyty ( przebieg przy inspekcji 430tyskm) . To były takie same silniki tylko różnie eksploatowane.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.03.2019 o 07:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nordkapp - kiedy najwcześniej | jorge | Przygotowania do wyjazdów | 19 | 29.01.2016 09:13 |