|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Fajny artykuł dzieki!!!!
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
|
![]()
"where lithium ion cells should never be used above +60 Celsius."
... ATAS ma właśnie taki aku, który jest nad silnikiem dość szczelnie zabudowany i jeżeli założymy, że będziemy sobie jeździć w terenie + upał jak 35 st.C to ile będzie na aku ![]() Info dla użytkowników starszych egzemplarzy CRF: "Znamionowa temperatura pracy akumulatorów wynosi 20 [°C]. Praca akumulatorów bezobsługowych w podwyższonych temperaturach powoduje dramatyczne skrócenie ich żywotności. Żywotność zmniejsza się o połowę na każdy wzrost temperatury o 8 [°C] powyżej znamionowej temperatury pracy. Oznacza to, że akumulator eksploatowany w 28 [°C] zachowa 50 [%] a w 36 [°C] tylko 25 [%] projektowanej żywotności. zalecenia w użytkowaniu (akumulatory kwasowe/bezobsługowe) -umieszczać akumulator z dala od urządzeń będących źródłem ciepła, -zachować przynajmniej 1,5 cm odstępu wokół akumulatora oraz stosować urządzenia z otworami wentylacyjnymi w obudowie dla zapewnienia -swobodnej cyrkulacji powietrza, zastosować efektywną naturalną lub wymuszoną wentylację, -stosować zasilacz z kompensacją temperaturową napięcia ładowania jeśli temperatura pracy będzie znacznie przekraczać 20 [°C] . Napięcie ładowania powinno zawierać się w zakresie od 2,25 do 2,30 [V/ogniwo] (zalecane 2,275 [V/ogniwo]) czyli od 13,5 do 13,8 [V] dla akumulatorów 12V. Przy dużych wahaniach temperatury pracy należy zastosować zasilacz z układem kompensacji temperaturowej napięcia ładowania, który zmniejsza napięcie ładowania przy wzroście temperatury. Współczynnik kompensacji temperaturowej wynosi minus 3,3 [mV/ °C/ogniwo] od 20 [°C]. Napięcie ładowania powinno być dobrze stabilizowane a jego tętnienia nie powinny przekraczać 1,5 [%]. " to do wątku o bublu będzie pasować ![]() Ostatnio edytowane przez mdxmd : 22.01.2019 o 22:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator NAT | luk2asz | NAT - Warsztat | 144 | 21.01.2025 10:19 |
Akumulator do AT | Kobra | Układ elektryczny i zapłonowy | 29 | 26.02.2018 16:05 |
Akumulator | czosnek | Wszystko dla Afryki | 54 | 29.02.2016 00:42 |
Akumulator do 0 7a | jorge | Układ elektryczny i zapłonowy | 39 | 30.01.2015 10:43 |
[FAQ] Akumulator | podos | Regularne czynności serwisowe | 13 | 05.01.2009 10:31 |