![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Założenie szerszej opony niż przewidziana w instrukcji powoduje że wywija się ona tak że nie ma się szans dojść do boków bo robią się pionowe w efekcie mamy mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią a co za tym idzie szybsze zużycie środka.
Nie zyskujemy nic, w przeciwieństwie do założenia węższej...
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
przepisy i homologacja swoje, polski motocyklista swoje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 410
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s
|
![]()
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
W cywilizowanym kraju, motocykl z nie homologowanym ogumieniem nie dostałby nawet przeglądu na stacji diagnostycznej.
Nie wspominając że w razie wypadku, ubezpieczyciel takiego pojazdu może odmówić odpowiedzialności, mimo opłaconej składki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Podkarpacie/
Posty: 274
Motocykl: RD03
Przebieg: 89500
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 15 godz 51 min 56 s
|
![]()
W cywilizowanych krajach motocykle często nie mają przeglądów....(nl, be..)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dukla
Posty: 102
Motocykl: 1290SAR,990S,SXC
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 17 godz 55 min 2 s
|
![]()
Jeździłem u siebie w afryce na 130 i 140. Kolega miał 150 i w sumie jeden czort.
W ttr mam felgę 2.15 i przerobiłem 110,120 i 130. Myślę że różnice w jeździe były z tego względu, że różne modele opon. Po przeliczeniu 150 na 3 cale wychodzi 50mm na cal. W takim 950SE jest 2,5 cala i opona 140. Daje to 56mm na cal, a motocykl szybszy i mocniejszy od afry. Z jazdą nie będzie problemu. W takim exc jest felga 2,15 a gumy 140. W 990 mam 4,25 opona 150 i jest to wymiar bliższy motocyklom szosowym jak enduro. Co do ogumienia niezgodnego z homologacją doświadczeń żadnych nie miałem ale podejrzewam że problemy mogłyby być w razie W. W samochodach jest jakiś wybór i podane kilka rozmiarów, a w moto dupa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
![]() |
![]()
Różnice są duże , ale może nie każdy je wyczuwa.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() |
![]() |