Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.11.2018, 19:39   #1
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,794
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 15 godz 10 min 16 s
Domyślnie

I to się nazywa porządne sprawozdanie.

Pytanie - bez żadnej złośliwości.
Czym smarujesz łańcuch?

Widziałem sporo zdjęć wałków i ich okolic i praktycznie wszystkie są suche (i często czyste) albo niestety zardzewiałe.

Ja smaruję Hipolem lub olejem dedykowanym do scotoilera i jest tam zawsze małe olejowe bagienko.
Skoro ruda zabija wałek, to może warto smarować olejem i przymknąć oko na upierdoloną felgę ale dzięki temu mieć wałek nasmarowany?
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
2025: Ekwipunek Załogi Gogurka
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 19:56   #2
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Ta zebatka na takim walku nie miała prawa pracować dłużej. Tam gdzie jest nacisk przez łańcuch
zembatka ma próżnie. Błąd, że od razu nie wkleiles.
Zozpieprzylo to cześć wałka gdzie była jeszcze dobra
U mnie łańcuch często smarowany. Komora walka i zebatka
Zawsze uje...w oleju. Nie ma miejsca na korozję
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 20.11.2018 o 20:20
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 21:00   #3
mostry1988


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Łobez
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mostry1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 24 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Ta zebatka na takim walku nie miała prawa pracować dłużej. Tam gdzie jest nacisk przez łańcuch
zembatka ma próżnie. Błąd, że od razu nie wkleiles.
Zozpieprzylo to cześć wałka gdzie była jeszcze dobra
U mnie łańcuch często smarowany. Komora walka i zebatka
Zawsze uje...w oleju. Nie ma miejsca na korozję
Myślałem o tym, żeby od razu wkleić, ale lubię eksperymenty. Dzięki mnie inni teraz mogą wiedzieć co robić.

Czytaj ze zrozumieniem. Nie uszkodziło mi to bardziej wałka. Uszkodziła się zębatka wewnątrz tam, gdzie wałek nie był zużyty
mostry1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 20:58   #4
mostry1988


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Łobez
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mostry1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 24 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał CzarnyEZG Zobacz post
I to się nazywa porządne sprawozdanie.

Pytanie - bez żadnej złośliwości.
Czym smarujesz łańcuch?

Widziałem sporo zdjęć wałków i ich okolic i praktycznie wszystkie są suche (i często czyste) albo niestety zardzewiałe.


Ja smaruję Hipolem lub olejem dedykowanym do scotoilera i jest tam zawsze małe olejowe bagienko.
Skoro ruda zabija wałek, to może warto smarować olejem i przymknąć oko na upierdoloną felgę ale dzięki temu mieć wałek nasmarowany?

Łańcuch smaruję smarem do łańcuchów w sprayu. Obecnie był chyba motula off-road. Na zdjęciach łańcuch jest brudny po jeździe w terenie, ale nie jest suchy. Tam wokół wszędzie na zdjęciach też nieciekawie to wygląda wokoł wałka, ale jest dobrze... Mówi to mechanik okrętowy ze zboczeniem na punkcie smarowania ;-) połączenie wałek - zębatka smarowałem przy montażu smarem molycote gn-plus. Nie ma lepszego do tego połączenia. Jednakże przez to, że zębatka opierała się całą siłą na tej części wieloklinów a reszta była w powietrzu to ten smar wydmuchało/wycisnęło z tego miejsca. Tylko tam, gdzie był kontakt zębatki z wałkiem ruda się pojawiła
mostry1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Recenzja namiotu Naturehike Cloud Up 3 wojtekk Inne 9 11.02.2019 07:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.