![]() |
#51 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 44 min 51 s
|
![]()
Możesz tej odpowiedzi nie przyjmować co nie zmieni faktu, że tak właśnie jest.
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
![]() Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
|
![]()
Nawet nie zartuj. Przemysl to jeszcze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lisków
Posty: 250
Motocykl: TransAlp PD06/PD10
![]() Online: 6 dni 19 min 58 s
|
![]()
Obroty koryguje kierownik, dokładniej- jego umiejętności.
W górę ujęcie, a w dół dodanie gazu. Plus lekkie "ulżenie" sprzęgłem. Dzisiejsze skrzynie są zazwyczaj ciasno zestopniowane, silniki bardzo ochoczo wkręcają się i schodzą z obrotów, więc całkowite wyciśnięcie dźwigni sprzęgła, często trwa na tyle długo, że silnik traci płynność przejścia przy zmianie biegów. Tak ode mnie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
![]() Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
|
![]()
Ciasne zestopniowanie nie zmienia faktu, ze nadal tam pozostaje przykładowo kilkaset obrotow roznicy. To się nie rozpływa w powietrzu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lisków
Posty: 250
Motocykl: TransAlp PD06/PD10
![]() Online: 6 dni 19 min 58 s
|
![]()
Nie, nie rozpływa.
Jeszcze raz: manetka gazu; w zakręty też wchodzisz na jednakowo odkręconej? Nie. Więc co za problem zastosować odpowiednio: ujęcie (dla zmiany w górę) lub dodanie (w dół) gazu? Kwestia ile, i czy przy tym używać (i ile) klamki sprzęgła, to już umiejętności użytkownika, rodzaj pojazdu, nawierzchnia... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 44 min 51 s
|
![]()
Jeśli zmieniasz bieg z użyciem sprzęgła ale zrobisz na tyle mało sprawnie, że obroty za bardzo spadną... To w silniku motocyklowym który nie ma synchronizatorów po dupie może nie dostanie sprzęgło kłowe ale coś innego.
Bez sprzęgła jeździ się używając nadgarstka jako synchronizatora. To tak jak w grze na fortepianie. Możesz grać w tempie i będzie to brzmieć albo nie i wtedy jakbyś się nie wczuwał i rzucał czupryną to wyjdzie lipa. Umiejętności, feeling. Możesz se jeździć ze sprzęgłem lub bez. Używając całego zakresu obrotów lub tylko niskich (bo się przecież silnik niszczy). Motor to fun i ma zapierdalać. No i nie da się inaczej zmieniać biegów trzymając w lewej ręce telefon/fajkę/aparat foto... Więc tego no.
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
![]() Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
|
![]()
A w jaki to magiczny sposób uważasz swój nadgarstek za synchronizator?
Każdy wykres predkosci osiąganych na wszystkich biegach pokazuje, ze ta sama predkosc na roznych biegach (o ile w ogole jest osiagalna na danym biegu) jest osiagana przy roznych obrotach. W jaki sposób chcesz to niby zsynchronizować nadgarstkiem? Nie da się, "szarpniecie" przechodzi na silnik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 44 min 51 s
|
![]()
To tak jak z płaskoziemcami. "Nie są w stanie zaobserwować, że ziemia to kula - więc jest płaska".
Nie ma w tym żadnej magii. Spróbuj. Nie umiesz? Nie chcesz? Boisz się? Trudno. Ja spróbowałem, nie żałuję. Nie myślę nad tym. Po co. Działa. Jest fajnie. Nie zawsze działa. W większości wypadków działa. Jak nie zadziała - trudno - rozbierze się silnik jeszcze raz. To mój motor, czego chcesz? Może by tak w kodeksie karnym zapisać "Zmiana biegów bez sprzęgła karana strąceniem w przepaść".
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lisków
Posty: 250
Motocykl: TransAlp PD06/PD10
![]() Online: 6 dni 19 min 58 s
|
![]()
Do magicznego nadgarstka dorzuć jeszcze logiczne myślenie, umiejętność analizy i przyswajania nowych rzeczy, wyuczenie prawidłowych odruchów, doświadczenie w jeździe różnymi motocyklami, znajomość konstrukcji i działania sprzęgła motocyklowego (w znakomitej większości wielotarczowego i mokrego), etc.
Misza, czy ja już gdzieś nie wspominałem ,że Ziemię podtrzymują wielkie żółwie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
![]() Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
|
![]()
Ciekaw jestem, kiedy ktoś z was przyzna mi racje.
Nadgarstek nie jest synchronizatorem. |
![]() |
![]() |