Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.10.2018, 09:36   #1
madafakinges
 
madafakinges's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,035
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 3 tygodni 6 dni 15 godz 5 min 25 s
Domyślnie

https://web.facebook.com/photo.php?f...&theater&ifg=1

Tutaj gość opisuje, że problemem szybko puszczających lag to spowodowane jest kiepskimi uszczelniaczami pyłowymi, a w zasadzie za slabymi sprężynkami w nich.
41694422_2148495688508312_108124599085957120_n (1).jpg
Pic 1 and 2
This is how much dirt was getting past my dust seal. This is in 1000km with OEM spring only.

41682188_2148495811841633_3433996382317314048_n.jpg
Pic 3.
Now with the added oil seal spring, again 1000km of same muddy conditions. Beautiful and clean.

41673043_2148495865174961_6400970145560264704_n.jpg
Pic 4
Shows the spring size differance between the
OEM scraper seal and oil seal. 1.5mm and 2mm. Most off road bikes use 2mm min on the scraper.

41671987_2148495975174950_1740089777882923008_n.jpg
Pic 5 and 6
This is how I did mine, I just added the larger 2mm diameter spring closest to the lip and left the 1.5mm one below it. But I'm sure the 2mm alone would be ok too.

41659023_2148496021841612_5703628539438301184_n.jpg
Pic 7
Honda (left) vs Kawi seal (right). You can see the energized lip on the kawi seal. This will help even further to keep dirt out.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.