Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.10.2018, 10:58   #1
Maarcin85


Zarejestrowany: Oct 2018
Posty: 10
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Maarcin85 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 50 min 32 s
Domyślnie

Ogólnie powodem remontu silnika były stuki na styku sworzeń tłokowy - górna główka korbowodów (nadmierny luz). Niestety ale górny sworzeń tłokowy smarowany jest olejem rozbryzgowo a nie ciśnieniowo. Z czasem doszło do wybicia się górnej główki w korbowodzie co skutkowało stukami takimi jakby się panewka na wale obróciła. Ze względu na brak sworzni nadwymiarowych w oryginale, wysłałem korby i tłoki do krasnobrockiej racing w Warszawie, celem dorobienia nowych nadwymiarowych sworzni i prześlifowanie otworów osadczych w tłoku i główkach korbowodów z wymaganym pasowaniem. Tłoki oryginalne a cylindry pomierzone i są ok. Silnik zanim zaczął stukać, nie brał oleju, dlatego pierścienie tłokowe miały pozostać te same. Zresztą pomiary pierścieni w cylindrach potwierdziły ich przydatność do dalszej pracy. Niestety w krasnobrodzkiej posiali mi pierścienie z jednego cylindra i stąd zmuszony jestem je wymienić. Docieranie zaworów i uszczelniacze w głowicach również podlegać będą wymianie. Rozrząd również.
O pierścienie w zamienniku zapytałem bo nie ukrywam, że cena za oryginalne pierścienie jest według mnie grubo przesadzona w serwisie. Z doświadczenia wiem też, że nie zawsze trzeba się bać zamienników. Z produktami firmy OMP nie miałem do tej pory do czynienia i stąd było moje pytanie do osób, które miały z nimi może do czynienia i mogą się wypowiedzieć z praktyki jak się one zachowują.
Maarcin85 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 11:19   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maarcin85 Zobacz post
Niestety w krasnobrodzkiej posiali mi pierścienie z jednego cylindra i stąd zmuszony jestem je wymienić.
No chyba żartujesz , zgubili ci pierścienie a ty chcesz na siebie brać koszty następnych
To oni mają ci oddać twoje albo kupić nowe .
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 11:19   #3
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,623
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 5 dni 18 godz 10 min 48 s
Domyślnie

Sprawdź jeszcze stan pompy oleju.
Sworznie są smarowane/chłodzone przez "zastrzyki" oleju z bloku silnika i jak pompa nie ma już dobrej wydajności to moim zdaniem "strzyknięcia" są za słabe albo ich nie ma. Chłodzenie sworzni jest równie ważne albo nawet ważniejsze od smarowania w tym przypadku.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pierscienie na gazniki RD07 i RD07A szynszyll Uklad paliwowy i wydechowy 22 28.11.2017 14:37
Zegary RD03/04 a RD07- jakie róźnice? Zet Johny Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 6 24.07.2014 12:48


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.