|
Inne tematy Motocyklowo |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.09.2018, 10:18 | #11 |
Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lisków
Posty: 250
Motocykl: TransAlp PD06/PD10
Online: 6 dni 19 min 58 s
|
Eee, nie znacie się, chop ma rację:
"Banka stańka jest znanym efektem środka" . Przy 120km/h . |
13.09.2018, 13:06 | #12 | |
Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Poznań
Posty: 95
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 35 min 5 s
|
https://www.scigacz.pl/Motocykle,dla...emi,17647.html
Cytat:
https://motopraktyka.wordpress.com/2...sci-motocykla/ https://motopraktyka.wordpress.com/2...-dociekliwych/ http://www.swiatmotocykli.pl/Motocyk...wde-powie.html https://www.motocykl-online.pl/techn...m-stylu,2993,2 |
|
13.09.2018, 13:47 | #13 |
to się zacznie tera
|
|
13.09.2018, 14:06 | #14 |
Michał
|
Cytat:
Wymiar wysokości opony w motocyklu jest kilkukrotnie większy niż szerokości to po 1. Po 2 proponuję szanownemu panu żeby w supersportach zmieniał opony na węższe..będzie się zdecydowanie łatwiej kładł w zakręty (serio) i z pewnością prześcignie resztę. Szanowny pan (z linku) wspomina też o tym że chopperami nie da się jeździć po torze bo mają wysoko środek ciężkości, oczywiście geometria nie ma tu nic do rzeczy..itp. Gdzieś dzwonią, ale gdzie? Jak się nie wie o czym się mówi to się nie pisze o tym artykułów.. Przypominam że to forum podróżników, gdzie większość jeździ takim czy innym enduro.. 4 link: Ale nawet gdy konstrukcja nośna maszyny jest mocno wyciągnięta ku górze, czy to ze względu na sportowy charakter czy z uwagi na duży skok zawieszeń, jego środek ciężkości powinien być ulokowany możliwie nisko. Sprzyja to stabilności pojazdu. |
13.09.2018, 14:34 | #15 |
Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Poznań
Posty: 95
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 35 min 5 s
|
kolega został wyśmiany za twierdzenie, że wysoki środek sprzyja zakręcaniu.
Ale tak jest i przeczytasz to w każdym z tych artykułów. wysoko środek = łatwość skręcania nisko środek = stabilność czyli kolega miał rację i w każdym z tych artykułów to znajdziesz, a są to 4 różne źródła, z czego 3 to duże magazyny motocyklowe w Polsce. Po co temu zaprzeczać? No chyba że nasz świat jest dyskiem na siedmiu krokodylach - to wtedy nie dyskutuje dalej. |
13.09.2018, 15:02 | #16 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
ale o czym innym było w artykule. Było o tym, że mniej trzeba pochylić motocykl, a nie o tym, że się łatwiej skręca.
co dla mnie po lekturze tego materiału, wcale nie jest oczywiste (że dla zadanego łuku mniej się trzeba pochylać. I tak, jak pisał Mhv, pominięto masę parametrów: geometria, zawieszenie, masa nieresorowana, wielkość koła, kształt opony. |
13.09.2018, 15:03 | #17 |
Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lisków
Posty: 250
Motocykl: TransAlp PD06/PD10
Online: 6 dni 19 min 58 s
|
Gilby; świat nie jest oparty na krokodylach, a na słoniach .
Doprecyzuję swoje zdanie. Nie przejrzałem artykułów zalinkowanych przez Ciebie, rzucę okiem wieczorem. Pamiętam z dawnej prasy papierowej o wysokim środku ciężkości jako "wspomagaczu" szybkiego pokonywania zakrętów. Właśnie: szybkiego,zakrętów najlepiej naprzemiennych, coś jak slalom. Pamiętam też eksperymenty ze zbiornikami paliwa pod silnikiem, które miały obniżać środek ciężkości, niemniej im było w nich mniej benzyny, tym motocykle robiły się bardziej nieprzewidywalne w prowadzeniu. Moja zaś szydera z motifa polega na tym, że podaje przykład "bańki stańki" jako czegoś, co ma jego teorię potwierdzać, ale niech spróbuje postawić taką faktyczną wańkę wstańkę na głowie i zobaczymy jak mu te zakręty wyjdą. I gdzie w tej zabawce, faktycznie znajduje się środek ciężkości. Motocykle wyścigowe i użytkowe (a o tych tu się toczy wątek), tor i droga, w danym czasie, to jednak różne sprawy. |
13.09.2018, 15:11 | #18 |
Banned
Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
|
Gilby, szkoda sobie strzępic języka z nimi. Większość tu była na wagarach w wczasie fizyki.
I jeszcze sie nie umieja przyznać do błedu głupio sie tłumacząc. Smutne tylko że taka ignornacja wśród motocyklistów których to dotyczy... Ostatnio edytowane przez motif : 13.09.2018 o 15:23 |
13.09.2018, 16:13 | #19 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,924
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 23 min 12 s
|
Jak sie zastanowie to motif moze miec racje
|
13.09.2018, 16:19 | #20 |
Polecam przejechać sie na Pitbjakch w wersji SM czy Cross. można pożyczyć na godziny. Skręca to niesłychanie
|
|