![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Ok. Wczoraj podłączyłem. Mam oliwiarkę ładnie podłączoną przez stacyjkę z wtyczką w okolicy główki ramy. Rozebrałem wtyczkę, wlutowałem 2 kable, kable za wtyczką zalałem żywicą. Troche taśmy izolacyjnej i wygląda całkiem ok i powinno być w 100% odporne na wodę.
To jeszcze normalne: po odpaleniu silnika i na zgaszonych światłach 14,1V, przy zapalonych światlach robi się 13,5V. Ale dziwne jest to, że jak zwiększam obroty silnika to napięcie spada do około 12,8V? Myślałem że przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do 14,4 max? Woltomierz mi się rozładował, więc nie wiem ile jest na akumulatorze... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Odi Profanum Vulgus
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
|
![]()
Sprawdź na akumulatorze jak będziesz miał sprawny miernik. Jeżeli będzie różnica rzędu 0,5-0,8 volta pomiędzy miernikiem a zamontowanym voltomierzem to ja bym się już nie przejmował. jeżeli przy zwiększaniu obrotów prąd ładowania minimalnie spada to jest objaw działania sprawnego regulatora
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]() Cytat:
Z tego co się orientuję to w samochodach na jałowym biegu alternator nie uzyskuje pełnej sprawności i nie generuje tyle mocy ile mógłby. Dlatego napięcie na jalowym jest niższe niż jak kręcimy silnik na obrotach i gdy alternator może wygenerować pełną moc. Myslałem, że z magnetem i motocyklem jest tak samo. Baterię kupiłem - dziś sprawdzę miernikiem co jest na aku. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Odi Profanum Vulgus
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
|
![]()
Owszem, ale nie może rosnąć w nieskończoność. Do tego właśnie służy regulator. Nie jestem mega elektrykiem, ale tego nauczono mnie w szkole, ze do pewnego zakresu obrotów silnika napięcie wzrasta i koniec, a niejednokrotnie bywa tak że po przekroczeniu górnej wartości ładowania minimalnie spadnie. Sprawę dobrego ładowania poruszano już tu hooooo razy a może i więcej
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() ![]()
__________________
buziaki ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Odi Profanum Vulgus
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
|
![]()
u mie od małego był prond, a na pięcie to mieli my odciski
![]()
__________________
Ostatnio edytowane przez luźno kieta : 05.08.2018 o 14:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dodatkowe oświetlenie jak podłączyć | polifoska | Gadżety / wyposażenie | 142 | 17.01.2025 22:40 |
Scotoiler - jak podłączyć? | CzarnyEZG | Rama, zawieszenia, napęd | 35 | 03.12.2017 11:37 |
Przerywacz kierunków - jak podłączyć. | Zet Johny | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 02.07.2015 07:37 |
gdzie podłączyć woltomierz i gps | Wójcik | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 13.02.2014 21:07 |
Metromierz Explona - jak podłączyć | smiglo | Układ elektryczny i zapłonowy | 6 | 15.06.2010 15:14 |