![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() |
![]() Cytat:
w skrócie.. miałem zamiar zrobić w końcu to walące sprzęgło po wyjeździe przez Moskwę na na pik lenina w 2017 roku... tu zdjęcia afryki: https://vimeo.com/236721501 Afryka jest ładna ale waliło z okolic sprzęgła... bardzo to było wkurzające. Wymienione: - łożysko pod koszem na nowe NTN oryginał - Jurek podpowiedział jak to wydłubać... - tarcze - vesrah jak oryginał - stare nie ciągnęły, w użytku były ok + trzymały limit ale kolor i głównie zapach spalenizny (raczej nie oleju) spowodował decyzję o wymianie, - sprężyny EBC nowe - stare trzymały limit ale... - łańcuszek nowy - stary już luźny był bardzo - części znalazł i szybko wysłał ArturS - przekładki stare - proste i ładne- nowych nie udało się znaleźć poza ASO gdzie cena 60 pln za jedną wg maila... wyczyszczone delikatnie papierem ściernym - kosz nowy z ImpexJapan kupiony ponad rok temu za mniej niż połowę tego co w PL ASO, - wcześniej wyszkiełkowane już i pomalowane profesjonalnie oba dekle silnika więc ładnie też jest: ![]() Wnioski: - ktoś już tu zaglądał bo w starym koszu widać nieoryginalne nity. Dodatkowo sprężyny w koszu są zrobione na sztywno a powinny "latać" wszystkie poza dwiema - tak ma oryginał. I najważniejsze - w starym koszu luz był na nitach czyli używając średniej siły było czuć milimetrowy luz między koszem a zębatką tą dużą z tyłu kosza - w nowym nawet używając maksymalnej siły żadnego luzu nie ma. I to chyba jest główny powód stuków - nie sprężyny w koszu ale luz między koszem a przymocowaną do niego na stałe zębatką - przynajmniej u mnie tak było. Po wymianie w/w jest cisza.... Zdjęcia i filmy: 1. Odgłos sprzęgła starego - jeszcze przed azją 2017 później było jeszcze gorzej: http://150.254.222.97/sprzeglo_7/sprzeglo_stare.mp4 2. Wyjęcie starego łożyska: ![]() 3. Tarcze, sprężyny i przekładki: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4. Łożysko nowe: ![]() 5. Łańcuch nowy i stary: ![]() 6. Łańcuch stary i nowy: http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_stary.mp4 http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_nowy.mp4 7. Kosz nowy: http://150.254.222.97/sprzeglo_7/kosz_nowy.mp4 8. Wnioski: ![]() ![]() ![]() 9. Praca silnika po: http://150.254.222.97/sprzeglo_7/praca_po.mp4 Całościowo wygląda tak: ![]() Akurat tę afrykę - bo to nie jedyna moja: ![]() ![]()
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tańczący z szybami - czyli trzęsąca się szyba! | Brzozrider | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 5 | 26.05.2010 23:11 |