Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.05.2009, 15:18   #1
ferdek
 
ferdek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Białystok
Posty: 1,443
Motocykl: Honda Africa Single
ferdek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 dni 15 godz 7 min 27 s
Domyślnie

Ja właśnie też miałem miałem to samo. A zaczęło się od tego, że nie mogłem odpalić, wszystko wskazywało na padnięty akumulator. Jako, że miał już swoje lata postanowiłem go wymienić. Ładowanie jest, można jeździć. Dwa dni było ok, potem sytuacja się powtórzyła, nie mogłem odpalić. Okazało się, że nie ma ładowania. Dodatkowo odkryłem, że regulator i kable są gorące jak cholera. Po konsultacjach telefonicznych doszedłem do wniosku, że regulator padł. Po porozłączaniu wszystkiego okazało się, że ta kostka się zjarała. No i pytanie: czy regulator poszedł się je..ć czy tylko ta kastka narobiła takiego zamieszania? Kable zostały polutowane, teraz regler nadal jest mocno ciepły, ale kable już nie. Zobaczymy, czy teraz będzie wszystko ok.
ferdek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.06.2009, 22:52   #2
smigacz
 
smigacz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Przemyśl
Posty: 739
Motocykl: RD07a
Przebieg: średni
smigacz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 11 godz 5 min 47 s
Domyślnie

W sprawie tego choler.... reglera czy ktoś smiga na takim jak można kupić na allegro http://moto.allegro.pl/item655136325...rica_twin.html i co łon jest warty. Bęnde szedł w Ukraińskie Karpaty .Pompę na zapas od ZX9/99 zanabyłem a regler (mam oryginał) choć czyszczony i smarowany tez może zdechnąć kusi mnie zakupić to dzieło ponoć japonskie coby na Połoninie Krasnej nie ostać się do jeśieni.Czy warto za TEN Regler dać 240 zeta
smigacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.06.2009, 15:26   #3
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 862
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool

Cytat:
Napisał ferdek Zobacz post
Ja właśnie też miałem miałem to samo. A zaczęło się od tego, że nie mogłem odpalić, wszystko wskazywało na padnięty akumulator. Jako, że miał już swoje lata postanowiłem go wymienić. Ładowanie jest, można jeździć. Dwa dni było ok, potem sytuacja się powtórzyła, nie mogłem odpalić. Okazało się, że nie ma ładowania. Dodatkowo odkryłem, że regulator i kable są gorące jak cholera. Po konsultacjach telefonicznych doszedłem do wniosku, że regulator padł. Po porozłączaniu wszystkiego okazało się, że ta kostka się zjarała. No i pytanie: czy regulator poszedł się je..ć czy tylko ta kastka narobiła takiego zamieszania? Kable zostały polutowane, teraz regler nadal jest mocno ciepły, ale kable już nie. Zobaczymy, czy teraz będzie wszystko ok.
Cytuję mechanika z ASO Honda, jeżdżącego na Afryce:
"tranzystor w reglerze, przy zaniedbanej instalacji, czyli popalonych kostkach, zaśniedziałych połączeniach ulega uszkodzeniu, czego końcowym objawem jest przeładowywanie akumulatora, spalenie instalacji czy podłączonych do niej odbiorników."
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.06.2009, 12:38   #4
xeg


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Łódź
Posty: 3
Motocykl: CRF
xeg jest na dystyngowanej drodze
Online: 13 godz 35 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ferdek Zobacz post
Ja właśnie też miałem miałem to samo. A zaczęło się od tego, że nie mogłem odpalić, wszystko wskazywało na padnięty akumulator. Jako, że miał już swoje lata postanowiłem go wymienić. Ładowanie jest, można jeździć. Dwa dni było ok, potem sytuacja się powtórzyła, nie mogłem odpalić. Okazało się, że nie ma ładowania. Dodatkowo odkryłem, że regulator i kable są gorące jak cholera. Po konsultacjach telefonicznych doszedłem do wniosku, że regulator padł. Po porozłączaniu wszystkiego okazało się, że ta kostka się zjarała. No i pytanie: czy regulator poszedł się je..ć czy tylko ta kastka narobiła takiego zamieszania? Kable zostały polutowane, teraz regler nadal jest mocno ciepły, ale kable już nie. Zobaczymy, czy teraz będzie wszystko ok.
Mam dokladnie taki sam problem, napisz czy juz zostal rozwiazany.

Dodatkowo co zauwazylem, na zimnym, ladowanie pierwsza klasa 14,6 V. Po dluzszej jezdzie ladowanie spada do 12V, a czasami nawet ponizej...
Przewody byly zrobione na konektorki, widac ze juz ktos przede mna mial z tym problem, ja wrzucilem wszystko w kostke od zyrandola i do pojemnika po filmie maloobrazkowym (zostana oczywiscie polutowane - narazie wersja TEST) Przewody sa gorace, tak jak i regulator. Stad jeszcze jedno moje pytanie: moze warto wymienic cale przewody od alternatora
xeg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przypalona wtyczka hero Układ elektryczny i zapłonowy 53 26.07.2021 22:01
Czarny kabelek z reglera sambor1965 Układ elektryczny i zapłonowy 8 30.09.2010 13:14
Wtyczka do pompy potrzebna sambor1965 Uklad paliwowy i wydechowy 2 21.09.2010 23:11
okablowanie reglera Vooytas Układ elektryczny i zapłonowy 3 30.06.2008 20:36


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.