Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.05.2009, 22:39   #1
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Zawory air-cut zubażają mieszankę zdaje się...
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2009, 03:05   #2
Kishon
 
Kishon's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Luboń & New Ross
Posty: 83
Motocykl: RD03
Przebieg: 77777
Kishon jest na dystyngowanej drodze
Online: 19 godz 39 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wieczny Zobacz post
Zawory air-cut zubażają mieszankę zdaje się...
No właśnie z tym zubożaniem mieszanki to nie jest takie oczywiste. Rafał Dmowski w książce „Gaźniki motocyklowe”, faktycznie napisał, że mieszankę zubożają. Ale już w tekście wklejonym przez Diobeu w temacie: Zasada działania gaźnika typu CV (tłumaczenie) wygląda to zupełnie inaczej:
„W późniejszych modelach Hitachi i we wszystkich modelach Mikuni wprowadzono pewną modyfikację nazywaną „coasting enricher", wzbogacenie mieszanki w czasie jazdy z zamkniętą przepustnicą. Typowym problemem we wczesnych gaźnikach CV było to, że kiedy zamknięta została przepustnica obrotowa w czasie hamowania silnikiem, powstawało zubożenie mieszanki, (niedostateczna ilość paliwa w mieszance) co powodowało problem w pracy silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Innymi słowy silnik pracował źle, niespalona, uboga mieszanka dostawała się do wydechu, pojawiały się strzały z wydechu. Zatem strzały z wydechu w czasie hamowania silnikiem są oznaką zubożenia mieszanki, a nie jak niektórzy myślą – za bogatej mieszanki. Rozwiązanie przyszło z pomysłem, aby zmniejszyć ilość powietrza w obwodzie pilotującym o około połowę, co spowodowało, że mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie jazdy przy zamkniętej przepustnicy jest bogatsza niż mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie pracy na wolnych obrotach. Kiedy obroty spadną do prędkości biegu jałowego pełna dawka powietrza znów popłynie co umożliwi właściwą pracę silnika na wolnych obrotach. „Coasting enricher" aktywowany jest przez silne podciśnienie powstałe w króćcach dolotowych kiedy zamykamy gaz przy dużych prędkościach obrotowych silnika.
W modelach Hitachi dodano pewne zewnętrzne kanały które uruchamiają zaworki sterowane membraną. W modelach Mikuni wywiercono dodatkowe kanały w obudowie gaźnika.”
Porównałem z tekstem oryginału zamieszczonego na stronie: http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html , ale ciekawiej i ze zdjęciem jest to opisane na stronie: http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained tajemnicze COASTING ENRICHER to nic innego jak air cut off valve.
Więc zapraszam do wyjaśnienia tej zagadki. Do czego służy zawór odcinający powietrze w naszych gaźnikach?
Oczywiście może to być jedna z przyczyn, wiadomo, że nieszczelny wydech, lub nieprzepalona mieszanka może strzelać w wydechu. Dowodzi tego stary nr z maluchem i wyłączaniem na chwile zapłonu w czasie jazdy :-) Ale przy szczelnym wydechu, za bogata mieszanka może się objawiać, tylko czarnymi spalinami. I wcale nie towarzyszom temu wybuchy.
__________________
Mruczy jak kotka, ryczy jak lwica, moja africa!

Ostatnio edytowane przez Kishon : 17.05.2009 o 03:09
Kishon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2013, 20:50   #3
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,725
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 22 godz 29 min 57 s
Domyślnie

Mam podobny objaw.
Strzela w tłumik przy hamowaniu silnikiem.
Jak podciągnę ssanie jest cisza.

O czym to świadczy?
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.