| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Szpej turystyczny - Produkty i Porady Wszystko co potrzebne do dużej i małej turystyki | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Konto zamknięte na stałe 
			![]() Zarejestrowany: May 2012 
				
					
				
				
					Posty: 1,589
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 52 min 54 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Namiot Atacama Redverz Expedition jest w założeniu przeznaczony dla motocyklistów którzy nie chcą klęczeć przed wejściem do swojego domu w podróży, liczą na większy komfort wyjazdu pod namiot, a dodatkowo chcieliby zapewnić swojej maszynie większe bezpieczeństwo. 
		
		
		
		
		
		
			Opiszę niżej posiadaną wersję dwuosobową, dostępny jest także model jednoosobowy, mający mniejszą sypialnię. Dane techniczne 
 ![]() Zakup namiotu był poprzedzony dość długim procesem wyszukiwania, ponieważ wieloletnie doświadczenie spania pod gwiazdami uczy, że nie istnieje jeden namiot na każdą okazję. Starałem się dobrać rozwiązanie mogące wypełnić lukę w segmencie wyjazdów zmotoryzowanych (samochód lub motocykl), także w większej grupie znajomych, gdzie może zaistnieć konieczność przeczekania dnia lub dwóch pod dachem. Czasem po prostu nie chce się siedzieć w kucki albo w śpiworze całą dobę, gdy na zewnątrz pogoda nie zachęca do wycieczek. Redverz Atacama Expedition to namiot dający o wiele większy komfort niż typowe, wyjazdowe dwójki i pochodne konstrukcje, a jednocześnie oferujący większą elastyczność zastosowań i wyższą jakość materiałów niż marki dostępne w popularnych sklepach turystycznych w Polsce. Co nie znaczy, że nie da się znaleźć produktu porównywalnego, wszak rynek turystyczny ciągle żyje i zmienia się z sezonu na sezon. Wbrew niektórym opiniom namiot bez problemu da się rozstawić samodzielnie, a dwu lub trzykrotne powtórzenie procedury pozwoli na uzyskanie biegłości odpowiedniej do szybkiego postawienia schronienia przy mocno niesprzyjających warunkach, na przykład w czasie ulewy po ciemku. Sypialnia z podłogą o wysokich burtach pozostaje przypięta cały czas do tropiku, więc jeśli prawidłowo spakowaliśmy namiot poprzedniej nocy, to będziemy mieli sucho w sypialce nawet przy deszczu i w kałużach. Przy bezwietrznej pogodzie namiot jest utrzymywany w pionie przy pomocy czterech dość dużych śledzi. Jeśli jednak mamy nad głową silne podmuchy, wówczas rozwijamy sprytnie umieszczone odciągi (w zamykanych na rzep kieszonkach przy masztach) i uzyskujemy bardzo stabilną konstrukcję na niemal każde warunki pogodowe. Namiot nie jest niestety konstrukcją samonośną, jakoś trzeba umocować do podłoża przynajmniej cztery punkty. Atacama posiada dobrze wentylowaną sypialnię z wejściami z dwóch końców: zarówno od szerokiego jak i od wąskiego. Drugie wejście pozwala na swobodniejsze manewrowanie zakwaterowanych osób czy sięganie do bagaży. Wszystkie wejścia do sypialni są zaopatrzone w osobno otwieraną moskitierę - przy szybkim operowaniu nie powinniśmy mieć w nocy krwiopijców na skórze. W środku, w komfortowych warunkach, na sporej przestrzeni (234 x 241 cm) ulokują się dwie osoby z dużą ilością bagaży, ewentualnie kilkoro podróżników w nieco bardziej przytulnym układzie. ![]() Głównym, chociaż niejedynym, atutem namiotu jest wedle producenta obszerny przedsionek mający służyć jako garaż dla motocykla. Tak przyjęta strategia reklamowa irytuje część komentujących i testujących produkt: po co parkować motocykl w namiocie, pytają? Przyznaję, na pierwszy rzut oka również potraktowałem to jako zbędną ciekawostkę. Czy jednak na pewno jest to jedynie bajer? Możliwość przepakowania bagażu, dokonania niewielkich napraw pod dachem może być nie do przecenienia, a fakt że motocykl wraz ze zwykle kosztownym wyposażeniem przebywa w nocy obok nas, w zamknięciu, nie zwiększając zainteresowania amatorów cudzego mienia, to coś więcej niż slogany. Podkreślam, że należy pamiętać o prowidłowym zaparkowaniu maszyny, aby w razie wywrotki upadała w kierunku przeciwnym niż sypialnia. Tak na wszelki wypadek. Oczywiście nikt nie zmusza do parkowania w namiocie, można postawić na element towarzyski tak dużej przestrzeni: kogoś przenocować czy zorganizować imprezkę dla znajomych biwakujących obok. Przyznacie, że w typowych dwójkach jest to niezbyt wykonalne. Przedsionek ma niezależnie otwierane powierzchnie na swoich trzech ściankach, dzięki czemu uzyskujemy dużą swobodę w tworzeniu odpowiedniego na dany moment układu przestrzeni. Każde drzwi można zrolować i zablokować w takim położeniu. Namiot po spakowaniu jest stosunkowo nieduży, szczególnie gdy zestawi się go z produktami oferującymi zbliżoną powierzchnię użytkową. Znajdujący się w komplecie worek pozwala na ściągnięcie go dwoma pasami oraz łatwe przenoszenie dzięki dedykowanym uchwytom. Atacamę można zakupić w europejskim sklepie firmy Redverz (https://www.redverzstore.com/en/) bądź w Touratech Polska. Filmy prezentujące produkt: motocyklista pierwszy raz rozstawia swój namiot: https://www.youtube.com/watch?v=owzre3J33xE Atacama przy niesprzyjającej pogodzie (od 1:08):.https://www.youtube.com/watch?v=Q0RlXKwdPVY Alternatywa Bardzo podobny namiot Lone Rider: https://www.lonerider-motorcycle.com Firma Lone Rider ma jeszcze jedno rozwiązanie, z zupełnie drugiego końca skali - bardzo mały, jednoosobowy namiot który polecam zainteresowanym: Minitent. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Konto zamknięte na stałe.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Spoko namiot. Kiedyś o nim czytałem, ale cena cały czas jest taka sobie  
		
		
		
		
		
		
		
	Inna alternatywa: Ja do niedawna miałem namiot Khyam Biker, co prawda nie miał "pomieszczenia" na moto, ale jak sama nazwa mówi został stworzony dla motocyklistów (m.in. rewelacyjny system Quick Erect) Ja właśnie jestem z tych co nie widzą potrzeby trzymania moto w namiocie. Więc dla mnie był OK: https://youtu.be/zVB_Nw5k0kQ Pojawiła się właśnie jego wyższa wersja Biker Plus, która oficjalnie nie jest reklamowana jako namiot z przedsionkiem na moto, ale przy wysokości przedsionka 180 cm i jego długosci 200cm, nie powinno byc problemu z wprowadzeniem moto. I dwa razy tańszy od Atacamy  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Ajde Jano 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Rataje Słupskie 
					
				
				
					Posty: 6,909
				 
Motocykl: Raczej nie będę miał AT 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 9 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 26 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Po kiego wam namiot dla motocykla ? Dajcie mi namiot dla dwóch osób aby nic nie ważył, rozkładanie nie przyprawiało o ból głowy i był w miarę wysoki
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2012 
				Miasto: teraz to Stolica 
					
				
				
					Posty: 332
				 
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 E 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 6 dni 10 godz 45 min 7 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jeździsz 300 kilowym moto z kompletem kufrów i szukasz nic nie ważącego namiotu  
		
		
		
		
		
		
		
	 .  Takiego, o którym piszesz jeszcze nie znalazłem. Lekkie i łatwe do rozkładania dwójki są z reguły niskie. Wysokich nie spotkałem.
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Ajde Jano 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Rataje Słupskie 
					
				
				
					Posty: 6,909
				 
Motocykl: Raczej nie będę miał AT 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 9 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 26 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Waga to podstawa sukcesu, dlatego szukam świętego Graala. Mam Gwineę i chciałbym coś mniejszego, bo przy 2 osobach ciężko o finezję w pakowaniu. Wracając do meritum, niech mi ktoś objaśni dlaczego mam wozić namiot dla motocykla?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Konto zamknięte na stałe 
			![]() Zarejestrowany: May 2012 
				
					
				
				
					Posty: 1,589
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 52 min 54 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Widzisz, kwestia indywidualnych priorytetów czy oczekiwań. Uczepiłeś się akurat parkowania pod namiotem ale w sumie to wina marketingowcow, że tak to przede wszystkim reklamują. Pojechałem kilka razy swoim motocyklem na kilkudniowe wycieczki z opisywanym namiotem i odkryłem wygodę parkowania i pakowania w deszczowe dni pod osłoną tropiku. Co nie znaczy że żyć bez tego się nie da. Znacznie częściej i na dalsze swoje motowycieczki zabieram MSR Hubba Hubba HP który pokrótce może jutro opiszę. To wagowe przeciwieństwo Atacamy ale przebierać się w nim można jedynie w poziomie  
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Konto zamknięte na stałe.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Fajny opis, szukam wlasnie dobrego namiotu na dalekie wyjazdy adv jaki i enduro, także czekam na kolejną czesc
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2017 
				Miasto: Londyn / Bystrzyca Kłodzka 
					
				
				
					Posty: 87
				 
Motocykl: XL700V 
Przebieg: 45kk 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 6 dni 12 godz 17 min 6 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Testować dopiero będe marabuta arco. ale po rozłożeniu w domu i sprawdzeniu wszystkiego to wygląda bardzo solidnie. rozkładanie też szybkie...Pierwszy test pewnie na wiosnę...  
		
		
		
			 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2011 
				
					
				
				
					Posty: 92
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 3 dni 5 godz 10 min 22 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Namiot z "garażem" to chyba głównie dla zlotowców z motocyklami na wysoki połysk ewentualnie jak jedziesz na moto do np. Chorwacji na kemping i dwa tygodnie stoi! w podróży to tylko niepotrzebny balast.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Balast jak balast. Przestronny namiot dla 2 osób wcale nie zajmuje wiele mniej miejsca. Osobiście nie wiem czy by mi się chciało parkować w tym moto ale co z oczu to z serca i czasem ta opcja może być użyteczna coby nie kusić losu. Wielki przedsionek ma jeszcze tą zaletę że można imprezować , gotować, dokonać napraw jak słońce pali lub leje deszcz czy po prostu się skitrać jak komary rypią  
		
		
		
		
		
		
		
	 . Sam mam minimalistyczną jedynkę, która jest malutka ale do jazdy we dwójkę mam większy namiot z dużym przedsionkiem i z tego co widzę objętościowo jest zbliżony do Atacamy. Fajna recka Neo, dzięki.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Kufry expedition cases | trafior | Wszystko dla Afryki | 12 | 15.04.2017 18:03 | 
| Albania Gëzuar Expedition 2016 | zaczekaj | Trochę dalej | 121 | 09.01.2017 18:28 | 
| Dont know Expedition tu de africa | Misza | Trochę dalej | 79 | 22.02.2016 12:30 |