Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 04.12.2017, 11:48   #17
VIPER
 
VIPER's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
VIPER jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał chemik Zobacz post
Viper, zauważ, że różnice, ...

Na koniec polcam lekturę: https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
Lektura jest mi znana, tylko trchę ją wypatrzyłeś cytując fragmenty wyrwane z kontekstu. Nie chciałem wcześniej o tym pisać. Kolega Szymon Witkowski (autor) poczynił cały cykl dotyczący paliw miedzy innymi o liczbie oktanowej i składzie paliw, metodach weryfikacji i oznaczania, różnic wynikających ze stosowania różnych norm służących do oznaczania parametrów, u podstaw których leżą warunki przeprowadzania testów. W tekście, z którego skorzystałeś tłem były paliwa wysoko oktanowe (te powyżej 100) i ich możliwy negatywny wpływ na seryjne silniki. Teoria jest prosta.
Z premedytacją wstawiłem te grafy (po przeczytaniu tego artykułu) i słusznie zauważyłeś, że podane paliwa różnią się nie tylko liczbą oktanową, ale też producentem i co za tym idzie rodzajem wzbogacenia charakterystycznym dla danego produktu. Jak w innym artykule pisze Witkowski oktany świadczą tylko o ...
Już w pierwszym swoim poście zaznaczyłem u kogo tankowałem. Bo zdaje się, że na co dzień nie jeździ się tylko na oktanach, na "zwykłych benzynach 95 i 98 oktan", a właśnie na jakimś V-power, vervie czy wyrwie ..., oraz w różnych warunkach temperaturowych, przy różnych wilgotnościach itd. Stąd moim zdaniem, teoria, testy laboratoryjne wykonywane w kontrolowanych warunkach na zwykłych benzynach 95 i 98 oktan niewiele "wnoszą" dla przeciętnego użytkownika (zwykłych benzyn 95 i 98 oktan na rynku nie ma). Szczerze to mnie bardziej przekonują wyniki (spostrzeżenia) kolegów z Motormani, choć jak zauważasz różnice są niewielkie (czego mam świadomość), a i pewnie warunki pomiarów mniej "sterylne/zmienne", bliższe codzienności - ale dla naszych potrzeb poniekąd burzą przedstawioną przez kolegę kategoryczną teorię jak silnik 95 to lejemy tylko 95 bo inaczej zasłabnie, w myśl której do NAT powinniśmy lać jedyną słuszną 91. A ile lejesz oktanów do swojego ?
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny

Ostatnio edytowane przez VIPER : 04.12.2017 o 13:23
VIPER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zbyt Duże Zużycie Oleju WiesiekM Silnik, sprzęgło, skrzynia 51 26.07.2012 14:12
Zaworki iglicowe - 07 a 04, zużycie? Olek Uklad paliwowy i wydechowy 8 01.02.2012 21:26
Pompa Paliwa Adagiio Uklad paliwowy i wydechowy 8 19.05.2011 10:40
Zużycie zębatki Kudłaty Rysiek Rama, zawieszenia, napęd 36 10.06.2009 14:23
Korbowód, sworzeń - wyraźne zużycie Zet Johny Silnik, sprzęgło, skrzynia 20 19.01.2009 21:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.