![]() |
|
Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Zbiczno
Posty: 190
Motocykl: RD04
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 18 godz 14 min 57 s
|
![]()
Pozwolę sobie odkopać stary wątek, w mojej RD04 z racji wieku na obrotomierzu po zmroku więcej już białego niż czarnego, będę się brał za rozebranie zegara.
Czy możecie doradzić od czego zacząć i jak to zrobić? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 674
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 23 min 6 s
|
![]()
Największy problem to wskazówka którą trzeba zdjąć aby wyjąć tarczę.
Ze względu na to że napęd wskazówki jest elektromagnetyczny i ma sprężynę , jest ona wstępnie napięta coby wskazówka wracała i opierała się o kołek. Zdjęcie wskazówki spowoduje cofniecie się ośki i utratę nastawów fabrycznych. Dodam że w niektórych zegarach zdejmowanie i zakładnie wskazówek do lekkich nie należy , wymaga dużo precyzji i wyczucia. W warunkach domowych najlepiej chyba zrobić w ten sposób : - ustawić w moto 1500 obrotów na wolnych (na nagrzanym silniku) żeby wskazówka była na białej kresce. - Zdemontować i rozebrać zegar - zdjąć wskazówkę i wymienić tarczę - podłączyć zegar do instalacji bez wskazówki ( odpalić moto) - jak silnik się nagrzeje i będzie pracował założyć wskazówkę w pozycji 1500 obrotów .... i gotowe. Na pewno dojdzie do minimalnego przeskalowania obrotomierza ale to raczej pomijalny błąd niż przeskalowanie o np. +/- 1000 rpm.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
![]() |
![]()
Czy na pewno nie istnieje możliwość mechanicznego blokowania mechanizmu ?
Jakoś w fabryce muszą to składać bez chybił trafił.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 674
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 23 min 6 s
|
![]()
W fabryce mają generator impulsów i wskazówka zakładana jest pewnie w połowie skali co daje najmniejszy błąd.
Mechanizm można blokować mechanicznie ale jest on delikatny , użycie za dużych sił może spowodować jego uszkodzenie.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Acewell 3971 - problem zw wskazaniami obrotomierza | hans | Układ elektryczny i zapłonowy | 20 | 10.12.2012 09:27 |
Zacisk do tarczy 320 mm | Rychu72 | Hamulce, kola, opony | 4 | 14.05.2012 06:58 |