Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.11.2017, 22:40   #1
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał VIPER Zobacz post

Przepraszam, że zapytam z ciekawości : jaki olej masz zalany?
Jakiś Hondowski 10W30 u dealera zalali na pierwszym przeglądzie.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.11.2017, 20:48   #2
bogdanbc
 
bogdanbc's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2016
Miasto: Sopot
Posty: 97
Motocykl: CRF1000D
Przebieg: 50K+
Galeria: Zdjęcia
bogdanbc jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 18 godz 7 min 16 s
Domyślnie

W moim DCT - jak postawię na centrala i wrzucę D(czy S1) to koło zaczyna się kręcić i mogę nasmarować czy wytrzeć łańcuch, (a na myjni kerszerem wymyć całe koło) ale jestem w stanie dociskając szmatę do łańcucha czy opony zatrzymać koło.

Z tego widać na filmiku z początku, na ciepłym silniku a więc i oleju - wygląda na nie wyregulowane, ciągnące sprzęgło - chyba, że Twoje opory toczenia są równe "0", a u nas nieco tarcze i łożyska trzymają tak że motor sam nie ruszy a i po puszczeniu gazu się zatrzyma.
Jak masz centralną to sprawdź czy zatrzymasz koło dociskając szmatą czy kołkiem łańcuch.
bogdanbc jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2017, 12:22   #3
VIPER
 
VIPER's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
VIPER jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Radarman Zobacz post
Jakiś Hondowski 10W30 u dealera zalali na pierwszym przeglądzie.
Wczesnuiej pytałem jaki olej. Zarówno honda europe i honda japan (korespondencja własna) upieraja się, że w manualu mozna stosować olej 10w30 i 10w40 natomiast w DTC jednoznacznie tylko 10w30 co ma własnie związek z pracą skrzyni. Podobno nasi serwisanci też są o tym pouczeni.

A co odpowiada za to, że w dct sprzęgło "wysprzęgla" ten pierszy bieg" lub "rozpina" czy jak kto woli daje na ślepy luz pozwalajac motkowi się zatrzymać? - bo samo się to nie dzieje. Na samochodzie alfa ze skrzynią dwusprzęgłową za pracę sprzęgła odpowiadają dwa czujniki i moduł.
W afryca jest coś takiego jak moduł PCM(jeden z elementów odpowiadający za pracę sprzęgła), który po wymianie lub demontażu/ lub wymianie sprzęgła trzeba od nowa zaprogramować - tzw. procedura inicjowania sprzęgła .
Przy okazji, producent zwraca uwagę, ze po wywróceniu motka moduł PCM może uledz uszkodzeniu.jak również jeśli złącze zostanie odłączone, gdy przepływa prąd, może dojść do nadmiernego napięcia uszkodzajacego PCM. Moze sprawdzić ten PCM i ponownie go zaprogramować, serwis wie o tym ? sprawdzał PCM?

procedura opisana w SHOP MANUAL CRF1000 - CLUTCH INITIALIZE LEARNING (PCM) str. 13-82

to tylko sugestia.
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny

Ostatnio edytowane przez VIPER : 05.11.2017 o 12:54
VIPER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
reset dct , reset skrzyni


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.