|
![]() |
#1 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() ![]()
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Połamany
![]() |
![]()
Forumowi handlarze mogliby pomóc.
![]() Dla marudzących, że honda to beeee... do poczytania: KTM stosuje technologię podwójnego zapłonu, aby podnieść jakość i zwiększyć efektywność zapłonu w silnikach czterosuwowych. Począwszy od modelu z rocznika 2012 jedno-cylindrowy Duke 690 wyposażany jest w NGK LKAR8BI-9 jako świecę centralną oraz LMAR7A-9 jako świecę boczną. Pierwsza z nich posiada cienki, zaledwie 0,6-milimetrowy irydowy wierzchołek na elektrodzie środkowej, który zapewnia optymalny dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej i lepsze spalanie w całym okresie użytkowania świecy, dzięki temu, iż zastosowany materiał szlachetny chroni elektrodę przed zużyciem i korozją. Z kolei LMAR7A-9 jest standardową niklową świecą zapłonową. Jej cechą charakterystyczną jest długi, 26,5-milimetrowy gwint, o szerokości jedynie 10 mm. Mała średnica gwintu świec umożliwia zainstalowanie ich obu w jednym cylindrze. Podobna i równie skuteczna kombinacja zastosowana jest także w 1290 Super Duke R. Ten najmocniejszy dwucylindrowy silnik motocyklowy, dostępny od ubiegłego roku, ma instalowaną na oryginalnym wyposażeniu irydową świecą zapłonową NGK LKAR9BI-9. Z wyjątkiem różnej wartości cieplnej jest to świeca identyczna z instalowaną w Duke 690 jako świeca centralna i również towarzyszy jej niklowa NGK LMAR7A-9. Firma NGK dostarcza świece zapłonowe także do modeli produkowanych w roku 2015, jak np. Dukes – nowy, długodystansowy model KTM oraz 1050 Adventure i 1290 Super Adventure, wykorzystujące technologię podwójnego zapłonu. Te dwa ostatnie modele mają instalowane po dwie świece irydowe w każdym cylindrze. Jako świeca centralna wykorzystywana jest LKAR9BI-10, a jako boczna - LMAR7DI-10. Obie charakteryzują się długim i cienkim gwintem oraz zwiększonym odstępem między elektrodami, co zwiększa efektywność spalania. Ponadto elektroda masy świecy LMAR7DI-10 jest krótsza i posiada ścięte brzegi. zródło: ngk.de |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jakie świece zapłonowe? | tom500 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 19.07.2016 17:43 |
świece irydowe do AT | rambo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 92 | 08.11.2010 11:06 |
Świece zapłonowe | ramires | Układ elektryczny i zapłonowy | 18 | 11.03.2009 14:53 |