![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Duzo to znaczy ile?
Przyczyny moga byc dwie : 1.uszczelniacze zaworowe 2.brak cisnienia na cylindrach - zuzyte pierścienie i gładzie cylindórw Nic więcej mi nie przychodzi do głowy (wykluczam dramatyczny wyciek oleju z silnika). To pierwsze się objawia tym że jak postawisz motorek po jezdzeniu np na godzine dwie i po tym odpalisz na poczatku pojdzie z rury niebieski dym pozniej go nie bedzie Drugie przy wejsciu na wyższe obroty silnik bedzie przykopcał niebieskim dymem. Moznaby tez zmierzyć cisninie na cylindrach - zastosowac metodę z nalaniem oleum przez otwór swiecy przy drugim pomiarze jak cisninie na cylindrze znacznie wzrosnie to masz problem "gładziowo pierscieniowy". To tyle co ja bym zrobił - jak cos pokręciłem to poprawcie i nie bijcie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
cienszki psipadek
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pobiedziska
Posty: 44
Motocykl: RD03
![]() Online: 21 godz 35 min 15 s
|
![]()
Babel, jako ujeżdżający RD03 powinieneś wiedzieć conieco - doradź. Stan faktyczny: Trasa Poznań - Ostrowiec Świętokrzyski, RD03, w jedną stronę dwie osoby po ok. 72 kg, przelotowa 110-120 km/h, w drugą stronę prędkość zbliżona, w miarę jednostajna, jedna osoba ok. 70 kg, druga już w aucie i czyni następującą obserwację: na autostradzie wyprzedzam rządek tirów, na budziku ponad 140, chowam się na prawy pas, lekko odpuszczam i pojawia się dymek, który sobie trwa kilka sekund i znika. Dymek koloru nieokreślonego, ciemny, widoczny pod zachodzące słońce, obserwator kojarzy z olejem. W garażu, usłyszawszy takie dictum, zaniepokojony wtykam paluch w rurę od tłumika (sportowy), jest czarno (fakt) ale nic się tłusto nie rozmazuje. Dodam, że coś mam z gaźnikami i Afryka potrafi sobie serią z tłumika strzelić. Opisane dymienie miało charakter jednorazowego incydentu. Ki czort? Czy istnieją powody do niepokoju?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
Kiedy filtr powietrza wymieniałeś? - moja jak miała zapieprzony filtr to kopciła na czarno jak stary diesel ![]() Teraz z nowym filtrem jest OK. Generalnie taki stary silnik po mocnym wejsciu na obroty i nagłym odpuszczeniu moze zakopcic - wiadomo juz ma przebieg i pierscinie juz nie zgarniaja z cylidrów jak w nówce. Obserwuj zuzycie oleju ale wyglada to na klopoty z ustawieniem gazników lub też starym filtrem powietrza |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Köln/Opole
Posty: 228
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 6 godz 58 min 58 s
|
![]()
Nie czytalem co tu pisze w tych postach , na forum de duzo pisze ze afryka zaczyna brac olej najszybciej od 100.000km , to ja mam szczescie bo przy 102.000km moja bierze jak na poczatku przy zakupie czyli max. 50ml na 1000km.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
![]() Online: 1 miesiąc 21 godz 56 min 54 s
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej silnikowy | ltd454 | Regularne czynności serwisowe | 222 | 15.05.2022 20:56 |
olej w prądnicy((( | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 17.02.2014 13:44 |
Olej w airboxie | zbys | Uklad paliwowy i wydechowy | 4 | 02.11.2012 21:52 |
olej do olejarki | bukowski | Wszystko dla Afryki | 10 | 12.07.2010 23:59 |