Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 05.08.2017, 08:27   #30
Mallory
 
Mallory's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 11 godz 7 min 55 s
Domyślnie

To mój ulubiony wątek na FAT więc skoro wczoraj późnym wieczorem wymieniałem zębatkę zdawczą to muszę się tym podzielić. Kilka osób interesowało jak wymienić wklejoną zębatkę. Więc wymieniałem wklejoną. Po wyjeździe w Pamir na kołach napęd, głownie łańcuch się wyciągnął, obciążenie motocykla było duże - dwie osoby + kufry + dwie opony + sakwy na gmole... łańcuch już odstawał bardzo od zębatki tylnej przy ciągnięciu - do wymiany, zębaka jeszcze by pociągnęła, wklejoną wymienia się jak się zjedzie, bo luzu nie ma na wałku. Tak czy inaczej, wczoraj wieczorem wymieniłem całość - zębatki obie i łańcuch.
Wymiana wklejonego wałka wygląda tak:

1. Zdejmowanie starej zębatki - ściągacz do łożysk (35 PLN).





Klej był Locktite 3478 - ciężko idzie, ale bez problemu. Klej Technicol z tego wątku (mój post do znalezienia) trzyma mocniej, ale potrafi się wykruszyć wcześniej sam.

2. I mamy wałek z resztkami kleju - wałek nie ruszony, w takim stanie jak przed zakładaniem - bo jaki miałby być bez uklepywania. Trzeba tylko resztki kleju usunąć.



i odtłuścić benzyną



3. Urabiamy nowego kleju i nakładamy na wałek.



4. Zakładamy zabezpieczenie i wciskamy na siłę (na chama)) - zeszlifowaną i zaostrzoną podkładkę - z jednej i drugiej strony. Ja użyłem starych już wcześniej przygotowanych - przypomnę, że chodzi o spasowanie wszystkiego, żeby po wkręceniu śrub zabezpieczenia zębak pozostała na miejscu. Ja tę podkładkę musiałem delikatnie młotkiem dobić.



5. Wszystko jest już na maksa sztywne, więc wkręcamy śruby zabezpieczenia - na klej niebieski. Robimy to zanim klej się ściągnie - żeby wszystko zastygło całkowicie zmontowane.



6. Zostawiamy na dwa dni. Po tym czasie jest gotowe do spożycia::)) i spokojnie można używać nie zużywając wałka przez następne 20-30 a może więcej tysięcy - zależy od tras, stylu jazdy, obciążenia itd...
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy cd. mdxmd CRF 1000 L 53 09.11.2019 21:30
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
wałek zdawczy maciek-kolek19863 Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 06.04.2017 12:45
Patent na wałek zdawczy?? Wójcik Wszystko dla Afryki 62 08.03.2016 01:13
Wałek zdawczy ocena tom500 Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 29.07.2015 16:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.