![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() |
![]() Cytat:
Co do oleju, to ta eko-ściema służy temu, żeby sprzęt się szybciej/nadmiernie zużywał lub wręcz pierdzielił. Używając lekko-bieżnych olei nie oszczędza się wcale paliwa, natomiast katuje się silnik i skrzynie - szczególnie w wysokich temperaturach. W naszym umiarkowanym klimacie minimum, to W40. Nawet w silniku cieczowym, a ze względu na skrzynię nawet W50 (dotyczy smarowania jedno-obiegowego). Ktoś pisał, że po wymianie na Castrola W30 poprawiła się praca skrzyni, co kłóci się z moją praktyką. Podejrzewam, że poprzedni wsad był przepracowany/stary (po za tym, że C to największe gówno). Producenci najlepszych olei przewidują max przebieg 6 kkm. Ja zmieniam co 5 kkm lub co roku (przed sezonem oczywiście). Jeśli chodzi o uszczelniacze widelca, to praktyka pokazuje, że regularna wymiana oleju (w szosowych co 10 kkm, a w enduro - nie mylić z cross-em - co 5 kkm) pozwala czasami znacząco wydłużyć żywot simerów (nie wspominając o zużyciu samego teleskopu i utrzymaniu właściwości samego oleju). Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 14.07.2017 o 21:20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]() Cytat:
![]() Dzisiaj w Hiszpanii +42 stopnie, idę "pokatować silnik i skrzynię" ![]()
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 15.07.2017 o 10:03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
...a ja wszystkowiedzących czytaczy. Piszę o czym wiem, a wiem ponieważ muszę, ponieważ zarabiam tym na życie ponad trzydzieści lat (w tym dziesięć po za PL). Co do używania W50, to zależność jest taka, że istotna jest temperatura zewnętrzna. Oczywiście silniki cieczowe są nieco bardziej odporne na gorąc, ale zdarza się tak, jak np. w Tiger 1050, czy V-Max-ie, że dopiero 20W50 (RP) spowodował właściwą pracę skrzyni i utrzymał się ten stan przez całe 6 kkm. Po za tym, jeśli użyjesz w trudnych warunkach oleju bardziej odpornego na przegrzanie, to wytrzyma dłużej. Tak samo, jak wytrzyma dłużej olej o mniejszym index-ie lepkości.
P.S Nie uważam, że wszystko wiem. Tutaj na pewno też się czegoś nauczę. Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 17.07.2017 o 00:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Numery serwisowe tarcz i klocków | panzer0873 | Hamulce, kola, opony | 4 | 11.11.2014 14:23 |
Afripedia - Regularne czynności serwisowe | ramires | Regularne czynności serwisowe | 36 | 16.03.2013 14:07 |