Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.07.2017, 21:13   #1
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 384
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 9 godz 6 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał myku Zobacz post
Widze,ze pozostaje tylko grzecznie serwisowac i nie kombinowac, lub tak kombinowac i majstrowac zeby nikt w serwisie nic nie zauwazyl
Po co ? Przeca możesz bez ryzyka serwisować w niezależnym warsztacie. Sam mam klientów, którzy jak tylko weszła ta unijna ustawa olali ASO. Nawet od paru lat tendencja jest wzrostowa (przynajmniej u mnie).
Co do oleju, to ta eko-ściema służy temu, żeby sprzęt się szybciej/nadmiernie zużywał lub wręcz pierdzielił. Używając lekko-bieżnych olei nie oszczędza się wcale paliwa, natomiast katuje się silnik i skrzynie - szczególnie w wysokich temperaturach. W naszym umiarkowanym klimacie minimum, to W40. Nawet w silniku cieczowym, a ze względu na skrzynię nawet W50 (dotyczy smarowania jedno-obiegowego). Ktoś pisał, że po wymianie na Castrola W30 poprawiła się praca skrzyni, co kłóci się z moją praktyką. Podejrzewam, że poprzedni wsad był przepracowany/stary (po za tym, że C to największe gówno). Producenci najlepszych olei przewidują max przebieg 6 kkm. Ja zmieniam co 5 kkm lub co roku (przed sezonem oczywiście). Jeśli chodzi o uszczelniacze widelca, to praktyka pokazuje, że regularna wymiana oleju (w szosowych co 10 kkm, a w enduro - nie mylić z cross-em - co 5 kkm) pozwala czasami znacząco wydłużyć żywot simerów (nie wspominając o zużyciu samego teleskopu i utrzymaniu właściwości samego oleju).

Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 14.07.2017 o 21:20
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2017, 08:31   #2
VIPER
 
VIPER's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
VIPER jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
Po co ? Przeca możesz bez ryzyka serwisować w niezależnym warsztacie. Sam mam klientów, którzy jak tylko weszła ta unijna ustawa olali ASO. Nawet od paru lat tendencja jest wzrostowa (przynajmniej u mnie).
Co do oleju, to ta eko-ściema służy temu, żeby sprzęt się szybciej/nadmiernie zużywał lub wręcz pierdzielił. Używając lekko-bieżnych olei nie oszczędza się wcale paliwa, natomiast katuje się silnik i skrzynie - szczególnie w wysokich temperaturach. W naszym umiarkowanym klimacie minimum, to W40. Nawet w silniku cieczowym, a ze względu na skrzynię nawet W50 (dotyczy smarowania jedno-obiegowego). Ktoś pisał, że po wymianie na Castrola W30 poprawiła się praca skrzyni, co kłóci się z moją praktyką. Podejrzewam, że poprzedni wsad był przepracowany/stary (po za tym, że C to największe gówno). Producenci najlepszych olei przewidują max przebieg 6 kkm. Ja zmieniam co 5 kkm lub co roku (przed sezonem oczywiście). Jeśli chodzi o uszczelniacze widelca, to praktyka pokazuje, że regularna wymiana oleju (w szosowych co 10 kkm, a w enduro - nie mylić z cross-em - co 5 kkm) pozwala czasami znacząco wydłużyć żywot simerów (nie wspominając o zużyciu samego teleskopu i utrzymaniu właściwości samego oleju).
Kocham wszystkowiedzących szpecjalistów. Ja na pewno cie nie odwiedzę

Dzisiaj w Hiszpanii +42 stopnie, idę "pokatować silnik i skrzynię"
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny

Ostatnio edytowane przez VIPER : 15.07.2017 o 10:03
VIPER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.07.2017, 00:49   #3
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 384
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 9 godz 6 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał VIPER Zobacz post
Kocham wszystkowiedzących szpecjalistów. Ja na pewno cie nie odwiedzę
...a ja wszystkowiedzących czytaczy. Piszę o czym wiem, a wiem ponieważ muszę, ponieważ zarabiam tym na życie ponad trzydzieści lat (w tym dziesięć po za PL). Co do używania W50, to zależność jest taka, że istotna jest temperatura zewnętrzna. Oczywiście silniki cieczowe są nieco bardziej odporne na gorąc, ale zdarza się tak, jak np. w Tiger 1050, czy V-Max-ie, że dopiero 20W50 (RP) spowodował właściwą pracę skrzyni i utrzymał się ten stan przez całe 6 kkm. Po za tym, jeśli użyjesz w trudnych warunkach oleju bardziej odpornego na przegrzanie, to wytrzyma dłużej. Tak samo, jak wytrzyma dłużej olej o mniejszym index-ie lepkości.
P.S
Nie uważam, że wszystko wiem. Tutaj na pewno też się czegoś nauczę.

Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 17.07.2017 o 00:54
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Numery serwisowe tarcz i klocków panzer0873 Hamulce, kola, opony 4 11.11.2014 14:23
Afripedia - Regularne czynności serwisowe ramires Regularne czynności serwisowe 36 16.03.2013 14:07


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.