Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.06.2017, 20:44   #1
mirkoslawski
 
mirkoslawski's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Kielce
Posty: 1,655
Motocykl: Dziczyzna
Przebieg: ustalam
mirkoslawski jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 14 godz 20 min 30 s
Domyślnie

139 EURO x 4,2 PLN = 583 PLN...to jest koszt kompletnego napędu, który zmieniamy co średnio 20 - 30 k km...a więc ile razy go zmienicie w motocyklu, zanim go sprzedacie (motocykl)?
Przestałem używać olejarki 2 lata temu, od czasu do czasu "psikne", od czasu do czasu "wymyję HIPOLEM" i nie zauważyłem mniejszej żywotności...
miałem w AT Scottoilera - teraz w BMW nie mam olejarki, nie miałem w XTR...i zaoszczędziłem poprzez niekupowanie olejarki co najmniej na jeden komplet napędu nawet nie wiem, czy wykorzystam w TYM motocyklu (na napędzie w BMW zrobiłem 7 k km - w ogóle nie naciągałem bo nie ma potrzeby, smarowałem 2 razy, raz myłem HIPOLEM - jedyne do czego nie dopuszczam to ruda ) hehe
Ale jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki
mirkoslawski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2017, 23:08   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Tylko hipol i szczoteczka do zębów jak rolki zaczynają błyszczeć czyli średnio co 300-400km. Litr na kilka lat.
Czasami mycie dokładniejsze ale na hipolu jest to sporadyczny zabieg.
Obecny przelot na łańcuchu dobrze ponad 40tyskm i nie widzę problemu by 50 przekroczyć , a potem ocenimy zużycie.
Kiedyś myślałem o olejarce ale jej zasadność jest przy długich dziennych przelotach, jeździe autostradowej gdy rolki się mocno rozgrzewają i szybko "wysychają" lub średnim terenie by wypłukiwać kurz.
Na błoto i tak olejarka nie pomoże.

Gdybym miał zakładać to chyba najprostszą np pompkę by co te 300km w czasie jazdy zwilżyć łańcuch bez zatrzymywania.
Bez wchodzenia w elektroniczno/elektryczno/podciśnieniowe super olejarki.
Prostota bywa najczęściej bezawaryjna.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olejarka PRO-OILER tmarc Układ elektryczny i zapłonowy 3 14.04.2022 16:42
olejarka łańcucha:) Jacek12-j1 Wszystko dla Afryki 11 30.06.2014 20:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.