Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.04.2009, 23:05   #1
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Po przeczytaniu wątku z palącymi się kostkami rzuciłem się do sprawdzania, konserwowania i przy okazji zajrzałem do akumulatora, który okazał się prawie suchy (moto jak dla mnie o dziwo paliło i świeciło bez problemów). Ubywanie elektrolitu obserwowałem już wcześniej, ale uzupełniałem go wodą. Zmierzyłem około 15 V przy niskich obrotach i pod 18 V przy 5000 obr. Kiedy założyłem zapasową używkę było na poziomie 13 V. W obydwu przypadkach w aku wesoło bulgotało. Czy te oznaki wskazują na padający regler, czy po prostu aku jest już do d … i przez to ładowanie tak fiksuje?
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2009, 21:10   #2
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 6 godz 6 min 24 s
Domyślnie

Wczoraj dwa razy zgasł mi tripmaster przy odpalaniu. Wieczorem rozrusznik nawet nie kręcił. Jeno przekaźnik rozrusznika radośnie terkotał. Dziś ledwie odpaliła ale zanim przejechałem kilka km, przestały działać kierunkowskazy.
Gdy sprawdziłem miernikiem to było ok 11.5V i NIE ŁADOWAŁO. niezależnie od obrotów napięcie było takie samo. Wrzuciłem używane ale SPRAWNE aku(12,7V). Na nim przejechałem ok 15km do domu. na światłach, grzanych manetkach. Aku wciąż miał około 12,7V. Na wolnych obrotach napięcie zaczęło rosnąć i w niecałą minutę skoczyło do 13.24V. Ki diabeł?

P.s. jedna żarówka w zegarach mi padła. Regulator gorący że jajka smażyć można.
__________________

Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulator napięcia vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 36 05.11.2022 07:20
Regulator Napięcia Jaki?? darkier Układ elektryczny i zapłonowy 46 17.10.2022 12:04
Regulator napięcia fh014aa wolly Układ elektryczny i zapłonowy 2 19.07.2011 09:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.