|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
Cezarus, dzieki bardzo za linka - przeczytalem,
Po dzisiejszych przemysleniach zdecyduje sie najprawdopodobniej na jedna z dwoch rzeczy: 1) wymiane lozyska slizgowego w koszu (AT na szczescie ... albo moje nieszczescie ... ma lozysko igielkowie) - w zaleznosci od tego jaki bedzie koszt, ... pewnie trzeba bedzie znalezc kogos kto wprasuje lozysko i zrobi w nim kanaly olejowe tak zeby pasowaly do wylotu oleju z walka skrzyni biegow. 2) kupno uzywanego kosza na probe, dla porownania, Pewnie to wbrew temu co wiekszosc osob radzi - ale wydaje mi sie ze stuki pochodza od luzu pomiedzy koszem a tuleja ... Mysle ze to dziala tak (potwierdze jak wymienie, albo napisze ze nic nie zrobilem): Kiedy sprzeglo jest wlaczone (klamka puszczona) to zebatka korbowodu napedza kosz a ten przenosi 1:1 naped na skrzynie biegow ... a wiec kosz jest w polozeniu stalym wzgledem tulejki i wibruje niestabilnie z powodu luzu, Kiedy sprzeglo jest wylaczone (klamka wcisnieta) to kosz porusza sie wzgledem tulejki i tworzy film olejowy (obrot wytwarza cisnienie) pomiedzy tuleja a koszem. Dodatkowo pomiedzy tarczami sprzegla a przekladkami tworzy sie podobny film olejowy ktory stabilizuje kosz - dzieki czemu po wcisnieciu sprzegla odglosy cichna (prawie w 100%), |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]()
Mariusz dokładnie tak zrób .....nowa wycentrowana tulejka plus wyważenie całości i myślę, że pozbędziesz się tych dźwięków . Powodzenia w naprawie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
Czy moze ktos bylby w stanie poradzic osobe ktora zna sie na rzeczy i wymieni lozysko slizgowe w koszu sprzeglowym ?
- dobierze odpowiednie lozysko, - wyjmie stare - osadzi nowe tak zeby cala konstrukcja byla odpowiedni trwala, Czy da sie to wogole zrobic tak zeby uzyskac rezultat taki jak fabryczny ? Rozmawialem z pewna osoba ktora mi uswiadomila ze to co najbardziej usztywnia kosz (majacy luzy) to nie film olejowy a tloczek dociskajacy lozysko oporowe. Mariusz |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
Najlepiej z okolic Katowic, Rybnika - ... lub wysylkowo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Samoistne zmiana długości linki sprzegla | Pils | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 1 | 29.05.2016 19:44 |
stuki z okolic sprzęgła,wału | kamek | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 2 | 12.11.2014 21:29 |
Pali tylko na luzie | xralf | Układ elektryczny i zapłonowy | 20 | 01.04.2011 14:54 |
Uszczelka pokrywy sprzegla | wuja | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 6 | 24.06.2009 01:48 |
Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 00:02 |