Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.02.2017, 10:49   #1
pattryk
 
pattryk's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: RZE
Posty: 710
Motocykl: kiedyś było
pattryk jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s
Domyślnie

TTR tylko kopana!
pattryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.02.2017, 11:00   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Powiedzmy że trochę zgłębiałem temat. TT to nie jest jeden model motocykla, różnią się one i to sporo - TTRE akurat uchodzi na najsłabszą opcję jeździ chodzi o jazdę terenową.

Cytat z ArturaS który w temacie ma ogromną wiedzę:

"TTR - kopniak, przód klasyczny Paioli 46 mm o skoku 280mm, tył prolink z amorem ohlinsa. Przód i tył w pełni regulowany
TTRE - e-starter, przód klasyczny, tył prolink. Skoki nieznane, ale to najmniej terenowy TT600, bliżej mu do XT, również wagą
TTS - kopniak, przód UPS z YZ250 >95, czyli Kayaba 43mm o skoku 310mm, tył monoshock (jak w XT) + ohlins o skoku chyba 300mm. To najbardziej terenowa wersja TT.
TTE - e-starter, przód UPS Kayaba 43mm o skoku ok 270mm, konstrukcja zupełnie inna niż z YZ, pełna regulacja, działa całkiem dobrze. Tył monoshock, amortyzator z chinskiego skutera o marnym skoku i tłumieniu... - nawet na zwykłych kamyczkach koło wiecznie podskakuje, tył wężykuje, nie pozwala odkręcić, a jak już się to uda i trafi większa mulda, czy dołek, to kierowca dostaje w tyłek strzała z kanapy. Jedyne lekarstwo to wymiana amora na akcesoryjny lub na ohlinsa z TTS."

Ja kminiłem podobnie - z racji sympatii do Yamahy (miałem XT600Z 1VJ) mocno zerkałem na TT. Ciężko jednak o dobry egzemplarz a niską relatywnie masę mają te bez guzika. A jest fajnie jak jest guzik - choć mocno nastawiałem się na kopaną TTR.

Silnik to prosta niezajebliwa konstrukcja z XT-ka jak już było napisane. Ale jest chłodzona powietrzem i da się ją przegrzać upalając w piachu w upale. Pomóc może akcesoryjna chłodnica oleju. Przy normalnej jeździe oczywiście nie ma tematu.

Ja sprzedając V-Stroma planowałem DR650SE, TT600E/S/R albo DRZ. Prawie bym kupił DRZ ale miałem okazję poobcować z czymś jeszcze lżejszym.

No i wylądowałem na WR450F

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.02.2017, 11:55   #3
czaja


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dukla
Posty: 102
Motocykl: 1290SAR,990S,SXC
czaja jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 17 godz 55 min 2 s
Domyślnie

Mam ttr kolega ma se.
Asfaltowo Dr jest bardziej komfortowa. Znacznie lepszy silnik.
W teren TTR. Można z kopanej przełożyć zawias do RE. Mamy wtedy rozrusznik i fajny zawias.
czaja jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2017, 13:14   #4
deftones


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Galway
Posty: 262
Motocykl: RD07a
deftones jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 dni 9 godz 58 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Powiedzmy że trochę zgłębiałem temat. TT to nie jest jeden model motocykla, różnią się one i to sporo - TTRE akurat uchodzi na najsłabszą opcję jeździ chodzi o jazdę terenową.

Cytat z ArturaS który w temacie ma ogromną wiedzę:

"TTR - kopniak, przód klasyczny Paioli 46 mm o skoku 280mm, tył prolink z amorem ohlinsa. Przód i tył w pełni regulowany
TTRE - e-starter, przód klasyczny, tył prolink. Skoki nieznane, ale to najmniej terenowy TT600, bliżej mu do XT, również wagą
TTS - kopniak, przód UPS z YZ250 >95, czyli Kayaba 43mm o skoku 310mm, tył monoshock (jak w XT) + ohlins o skoku chyba 300mm. To najbardziej terenowa wersja TT.
TTE - e-starter, przód UPS Kayaba 43mm o skoku ok 270mm, konstrukcja zupełnie inna niż z YZ, pełna regulacja, działa całkiem dobrze. Tył monoshock, amortyzator z chinskiego skutera o marnym skoku i tłumieniu... - nawet na zwykłych kamyczkach koło wiecznie podskakuje, tył wężykuje, nie pozwala odkręcić, a jak już się to uda i trafi większa mulda, czy dołek, to kierowca dostaje w tyłek strzała z kanapy. Jedyne lekarstwo to wymiana amora na akcesoryjny lub na ohlinsa z TTS."

Ja kminiłem podobnie - z racji sympatii do Yamahy (miałem XT600Z 1VJ) mocno zerkałem na TT. Ciężko jednak o dobry egzemplarz a niską relatywnie masę mają te bez guzika. A jest fajnie jak jest guzik - choć mocno nastawiałem się na kopaną TTR.

Silnik to prosta niezajebliwa konstrukcja z XT-ka jak już było napisane. Ale jest chłodzona powietrzem i da się ją przegrzać upalając w piachu w upale. Pomóc może akcesoryjna chłodnica oleju. Przy normalnej jeździe oczywiście nie ma tematu.

Ja sprzedając V-Stroma planowałem DR650SE, TT600E/S/R albo DRZ. Prawie bym kupił DRZ ale miałem okazję poobcować z czymś jeszcze lżejszym.

No i wylądowałem na WR450F

Pozdrawiam
zimny
Jest jeszcze Belgarda. Wiesz czym się różni od pozostałych?
deftones jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2017, 14:20   #5
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Generalnie pod nazwą Belgarda najczęściej postrzegane są modele TT600S i TT600E.

Ale to nie do końca tak - po prostu włoska marka Belgarda weszła w kooperację w Yamahą celem wznowienia TT w latach 90-tych (o ile pamiętam wcześniejsze TT600 zakońćzono w japonii w 91r.). I tak powstała TT600S, najbardziej terenowa TT. Na jej bazie TT600E i późniejsze aż do RE po 2000r.

Belgardy to ogólnie TT-tki po 93r., ale popularnie za Belgardę uznaje się najczęściej TTS z lat 93-95 i chyba tak była oznaczana przez producenta.

Tyle wiem, ale nie wiem na pewno więc może mnie ktoś poprawić.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R Wolo Inne - dyskusja ogólna 84 06.02.2018 10:38
TTR600 vs TT600 vs XR600 Pomóżcie Artuditu Inne - dyskusja ogólna 10 13.07.2011 08:06


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.