![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: RZE
Posty: 710
Motocykl: kiedyś było
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s
|
![]()
TTR tylko kopana!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Powiedzmy że trochę zgłębiałem temat. TT to nie jest jeden model motocykla, różnią się one i to sporo - TTRE akurat uchodzi na najsłabszą opcję jeździ chodzi o jazdę terenową.
Cytat z ArturaS który w temacie ma ogromną wiedzę: "TTR - kopniak, przód klasyczny Paioli 46 mm o skoku 280mm, tył prolink z amorem ohlinsa. Przód i tył w pełni regulowany TTRE - e-starter, przód klasyczny, tył prolink. Skoki nieznane, ale to najmniej terenowy TT600, bliżej mu do XT, również wagą TTS - kopniak, przód UPS z YZ250 >95, czyli Kayaba 43mm o skoku 310mm, tył monoshock (jak w XT) + ohlins o skoku chyba 300mm. To najbardziej terenowa wersja TT. TTE - e-starter, przód UPS Kayaba 43mm o skoku ok 270mm, konstrukcja zupełnie inna niż z YZ, pełna regulacja, działa całkiem dobrze. Tył monoshock, amortyzator z chinskiego skutera o marnym skoku i tłumieniu... - nawet na zwykłych kamyczkach koło wiecznie podskakuje, tył wężykuje, nie pozwala odkręcić, a jak już się to uda i trafi większa mulda, czy dołek, to kierowca dostaje w tyłek strzała z kanapy. Jedyne lekarstwo to wymiana amora na akcesoryjny lub na ohlinsa z TTS." Ja kminiłem podobnie - z racji sympatii do Yamahy (miałem XT600Z 1VJ) mocno zerkałem na TT. Ciężko jednak o dobry egzemplarz a niską relatywnie masę mają te bez guzika. A jest fajnie jak jest guzik - choć mocno nastawiałem się na kopaną TTR. Silnik to prosta niezajebliwa konstrukcja z XT-ka jak już było napisane. Ale jest chłodzona powietrzem i da się ją przegrzać upalając w piachu w upale. Pomóc może akcesoryjna chłodnica oleju. Przy normalnej jeździe oczywiście nie ma tematu. Ja sprzedając V-Stroma planowałem DR650SE, TT600E/S/R albo DRZ. Prawie bym kupił DRZ ale miałem okazję poobcować z czymś jeszcze lżejszym. No i wylądowałem na WR450F ![]() Pozdrawiam zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dukla
Posty: 102
Motocykl: 1290SAR,990S,SXC
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 17 godz 55 min 2 s
|
![]()
Mam ttr kolega ma se.
Asfaltowo Dr jest bardziej komfortowa. Znacznie lepszy silnik. W teren TTR. Można z kopanej przełożyć zawias do RE. Mamy wtedy rozrusznik i fajny zawias. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Galway
Posty: 262
Motocykl: RD07a
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 dni 9 godz 58 min 28 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Generalnie pod nazwą Belgarda najczęściej postrzegane są modele TT600S i TT600E.
Ale to nie do końca tak - po prostu włoska marka Belgarda weszła w kooperację w Yamahą celem wznowienia TT w latach 90-tych (o ile pamiętam wcześniejsze TT600 zakońćzono w japonii w 91r.). I tak powstała TT600S, najbardziej terenowa TT. Na jej bazie TT600E i późniejsze aż do RE po 2000r. Belgardy to ogólnie TT-tki po 93r., ale popularnie za Belgardę uznaje się najczęściej TTS z lat 93-95 i chyba tak była oznaczana przez producenta. Tyle wiem, ale nie wiem na pewno więc może mnie ktoś poprawić. Pozdrawiam zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R | Wolo | Inne - dyskusja ogólna | 84 | 06.02.2018 10:38 |
TTR600 vs TT600 vs XR600 Pomóżcie | Artuditu | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 13.07.2011 08:06 |