![]() |
#11 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
Nie bierzesz pod uwagę tego że odpalając zimny silnik masz większe zużycie paliwa, średnio przyjmując 30% większe zużycie niż przy silniku zagrzanym grzałką okaże się że grzałka jest w koszcie tańsza niż jej brak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Zarejestrowany: Dec 2014
Miasto: Myślenice
Posty: 598
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 54 min 24 s
|
![]() Cytat:
Montujcie szybko bo idą ciężkie czasy: http://tatromaniak.pl/aktualnosci/c/...yniesie-43degc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
Dominik, programujesz w zależności od temperatury zewnętrznej. Od -30 do +20 zajmuje 3 godziny więc jak jest cieplej to krócej grzejesz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Programujesz tez wzgledem godziny, wiec jak masz stale godziny praracy to ustawiasz odpowiednio wczesniej i wsiadasz do cieplego auta bez skrobania szyb, bez zaparowanych szyb, no i jest milo i przyjemnie
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Katowice
Posty: 1,249
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 39 min 57 s
|
![]()
To zapytam inaczej
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: HollyCity
Posty: 202
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 6 dni 20 godz 14 min 7 s
|
![]()
Pewnie macie rację tyle że w moim sprzęcie przy -10 silnik osiąga temperaturę 40 stopni po przejechaniu góra 7km , przy obecnych temperaturach po 1.5km już mam ciepło w aucie , dzisiaj rano odpaliłem silnik i do 40 stopni pracował jakieś 5 min na wolnych obrotach , silnikowi z dobrym olejem nie zaszkodzi praca na zimno , o ile nie jest pałowany , są używane w temperaturach rzędu -40 np. na Alasce i jakoś nie ma z nimi problemów. Poza tym mam gaz i dobrze żeby silnik popracował na Pb bo jak od razu idzie z gazu to "gubią" mapę , z opisu grzałki wynika że 3 godziny to 2.0 a ja mam 4.0 także ekonomia jak dla mnie to sprawa drugorzędna. Nie kupiłem go dla alarmu a jego możliwości podłączenia np. podgrzewania foteli.
__________________
![]() ![]() Triumph Tiger 885 t400 Triumph Sprint ST955i http://allriders.pl http://www.tigerforum.pl http://sprint.fora.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Kobyla Wola
Posty: 61
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 22 min 13 s
|
![]()
Deptul mam taka grzałke z 3 lata
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnik...5658.html#thum jestem zadowolony bardzo, ma termostat chyba do 55 takze raczej nie zagotuje silnika ![]() zreszta za mała moc ma, silnik wazy ok 100kg powiedzmy plus 6 litrów płynu chlodzącego, dochodza straty ciepła i grzałeczka w ok 1h nagrzewa silnik do 50st testowałem w temp 4st na zewnatrz. zresztą mozesz podejrzec sam ![]() https://www.youtube.com/watch?v=tpNgut18JQk to jest w czasie rzeczywistym wiec sobie przewiń jak nie chcesz czekac na efekt długo ![]() mam puszkę w gazie, wiec od razu mi sie przełącza na gaz po odpaleniu,koszty prądu pokrywaja sie z kosztami benzyny, a jesli zapłace troszke wiecej to kosztem ciepła w aucie i ciepłego silnika. Zamontowany mam taki grzejniczek jeszcze.Na allegro chyba dalem 280zł (ktoś sprzedawał nie trafiony prezent) http://sklep.unipower.pl/p170,ogrzew...tc-2000-s.html Podsumowanie; grzałka płynu chłodniczego 1500wat ogrzewacz wnetrza 1350/2100 wat zazwyczaj uzywam ogrzewacza na jedyneczce (bo wystarczy) czyli 1350wat razem z grzałka silnika mamy 2850wat x KWh wychodzi taniej niz odpalenie zimnego silnika i czekanie aż sie przełaczy na gaz. poza tym nie tylko o pieniadze chodzi, ale o bezpieczniejsza jazde z odmrożonymi szybami ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,668
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 16 godz 8 min 2 s
|
![]()
hej
nie chcę zakładać nowego tematu - mam parotygodniowy wózek na gwarancji i serwis we wrocku raczej między wierszami odradza montaż czegokolwiek co będzie miało związek z ingerencją w układ chłodzenia, czy nawet zamianę korka spustowego na grzałę. do tego dochodzi jeszcze kwestia, że auto jest leasingowane i zgodnie z zapisami umowy na każdą taką modyfikację muszę uzyskać zgodę właściciela - VW Bank. modyfikacja jest jednak potrzebna bo auto /nawet od zimnego/ zadowala się 5.3l gnojówki na setkę 50/50 miasto i warunki podmiejskie i przy tym spalaniu niestety zanim się zagrzeje tak, żeby bylo fajnie ciepło to jestem niemal w centrum już... do roboty mam obecnie 25km równo i fura na dobre dogrzewa się już w korku... do mojego auta jest na szczęście defa bezinwazyjna w postaci grzałki przyklejanej na termopastę do bloku silnika. grzałka ma zaledwie 300W co mnie nie martwi bo nie zależy mi rano na czasie gdyż podłączę ją przez czasówkę /3-6 rano/ - bardziej chodzi o kwestię czy to da radę zrobić robotę jak obiecuje poducent: 30^C różnicy w stosunku do otoczenia w ciągu trzech godzin. trzy godziny grzania do wyjazdu to niemal 1kWh czyli przez 20 dni roboczych zużyję 20kWh prądu za średnio 50gr jednostka /mam tanią taryfę do 6 rano/ - miesiąc grzania za dwa litry diesla...... nie zastanawiam się czy się opłaci. przejeżdżam około tysiaka w miesiącu - połowa tego z niedogrzanym piecem. 6mcy zimy to będzie wymierna oszczędność na paliwie i korzyść dla silnika no cieplej kierownikowi - instalacja wyjdzie tysiaka brutto - przeżyję. teraz mamy temperatury około 2-3 stopni w nocy ale jak wejdzie ta dyszka poniżej zera to sobie nie wyobrażam. ma ktoś doświadczenia z taką grzałką ![]() dzięki za wszelkie opinie. do środka po taniości wrzucę farelkę ustawioną na min i też styknie ![]() m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 29.11.2017 o 18:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Z grzalkami przyklejanymi nie miałem styczności, a w Jula dostaniesz tanio farelke dedykowana do auta
|
![]() |