![]() |
|
GPS Wszystko co związane z elektronicznymi pomocami nawigacyjnymi. Sprzęt, mapy, porady. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Konto zamknięte na stałe
![]() Zarejestrowany: May 2012
Posty: 1,588
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 52 min 54 s
|
![]()
Nie mam w ręku tych nawigacji, sam jestem zwolennikiem Garmina ale być może dlatego, że nie miałem okazji pojeździć z TomTomami czy to w samochodzie, czy motocyklem.
Gdybym dzisiaj miał wybierać nawigację spośród tych dwóch, przy założeniu że nie mam możliwości wzięcia ich na kilka dni w trasę, ściągnąłbym instrukcję do obu modeli i zapoznał się z funkcjami tą drogą - pozwala na ominięcie marketingowego bełkotu i skupienie się na tym co faktycznie soft potrafi. Na YouTube jest sporo filmów, nawet w obcym sobie języku warto zobaczyć jak wygląda praca urządzenia "na żywo" pod kątem szybkości przeliczania tras, zmian ekranów itp. Garmin ma u mnie plusa za banalnie łatwe dodawanie map ze źródeł zewnętrznych takich jak projekty OpenStreetMap czy UMPpl. Z tego co wiem TomTom ma (a przynajmniej miał jak sprawdzałem jakiś czas temu) zamknięty format plików na swoje urządzenia. Jeśli dodawanie map zewnętrznych jest możliwe, poprawcie mnie w kolejnym wpisie. Mapy Garmina nie są złe, szczególnie w zestawieniu z funcją radiowego powiadomienia o korkach, remontach itp. sytuacjach. Jednak z doświadczenia wiem, że mimo wszystko drogi poniżej wojewódzkich są szybciej aktualizowane w projekcie UMPpl niż u Garmina. Sztandarowym przykładem była - i wciąż jest - jazda po zakorkowanej przez różne remonty Łodzi. Wystarczy zgłosić wieczorem jakieś zauważone miejsce rozkopane którego brak na mapie i często kolejnego dnia, a już najdalej w kilka dni mapa UMPpl jest aktualizowana. Widać ją na stronie http://mapa.ump.waw.pl/index.html jak chcesz sprawdzić jak się ma sprawa w Twojej okolicy. Sądząc po filmach TomTom ma chyba lepiej dopracowaną, bardziej konfigurowalną funkcję prowadzenia motocyklisty po krętych asfaltach. Nie wiem na ile ta funkcja działa w Polsce ale jeśli jej algorytm bazuje na zliczaniu zakrętów poprzez analizę danych wprost z mapy, a nie jakąś bazę krętych tras tworzoną przez firmę, to chyba powinno to śmigać. Chciałbym któregoś dnia pożyczyć TomToma na przedłużony weekend aby go przetestować i porównać z motocyklowym Garminem. Trzeba będzie pomyśleć jak to zrobić ![]()
__________________
Konto zamknięte na stałe. Ostatnio edytowane przez Neo : 13.10.2016 o 20:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 218
Motocykl: CRF1000L DCT
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 4 godz 21 min 32 s
|
![]()
Jak możesz wpaść do Warszawy to mogę dać Ci się pobawić moim TomTom 410.
Jeśli masz jakieś pytania to śmiało. Przejechałem z nim 20 000 km. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Problem z TomTom Rider V1 | Kojot | Hardware | 11 | 21.07.2013 23:53 |
TomTom Rider? | rpp | Hardware | 15 | 10.05.2013 17:02 |