Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.03.2009, 22:06   #1
Diobeu
 
Diobeu's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2009
Posty: 30
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Diobeu jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Diobeu rozczarujesz się trochę (może) Kąt wyprzedzenia w tych modułach przestawia się na podstawie tylko obrotów silnika. [...]
Jedziesz obroty narastają. Częstotliwoęć impulsów rośnie nagle odpuszczasz "gaz", ale ukłaed tego nie "czuje" bo jest coś zwalone.
Czyli rzucenie okiem za pomocą lampy stroboskopowej do wziernika powinno dać jakiś mglisty pogląd, na wolnych obrotach powinno być ładnie na F, przy zwiększaniu obrotów powinno zbliżać się do FT, tak samo w tylnym cylindrze. Muszę od kogoś pożyczyć lampę

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Moim zdaniem są dwie drogi analizy tej usterki:
Układ paliwowy, którego do końca nie sprawdziłeś (na podst. postów)
Ale co tam jeszcze sprawdzić? Paliwo jest, odpowietrzenie baku jest, kranik drożny, siateczka czysta, filtr nowy, przewody drożne, pompa prawidłowo podpięta chodzi prawidłowo, dochodzi paliwo do gaźników, gaźniki... hmm, no nie wiem jak udowodnić, że nie w nich tkwi przyczyna, nie zaręczę za sprzedawcę z allegro (BTW: mam gaźniki do sprzedania ale przy identycznych objawach marne szanse, żebym trafił na tak samo źle zestrojone gaźniki, połączenia szczelne, filtr powietrza nowy.

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Układ zapłonowy biorąc nawet taką skrajność jak obluzowane cewki impulsatorów (koło też bym obejżał)
No wiem, jak mi wszystkie pomiary wyjdą jako tako, ew. ktoś pożyczy mi moduł i też wyjdzie, że to nie on dobiorę się do koła i cewek. Dziś kombinowaliśmy, czy nie jest możliwe żeby np. mocowanie cewek impulsatora nie jest czasem regulowane, ale dobra, dam już spokój temu wyprzedzeniu kąta zapłonu

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Twardy i uparty jesteś - powodzenia
Dzięki, pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło, kiedyś bym się załamał, "rozpłakał" i oddał motor do serwisu, potem lamentował że mnie skroili na tysiaka za nic albo sprzedał licząc, że kupiec nie zauważy. Teraz jakoś czuję, że to tylko maszyna i nie ma się co bać, jak przerzucam już gaźniki w 15 minut to chyba idę do przodu z postępem, niedługo obudzony w nocy wyśpiewam kąt wyprzedzenia zapłonu, oporność na cewkach i schemat instalacji (właściwie już tej nocy można by mnie budzić

No to walczę dalej, ale spokojnie, nie daję się zwariować, lata już jakby nie tak młodzieńcze, w końcu da się jeździć, trzeba tylko powolutku dojść do przyczyny eliminując tanim kosztem poszczególnych podejrzanych.
Dzięki wszystkim za odzew, pomagacie mi.
__________________
Diobeu
NT650V
Diobeu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.03.2009, 22:46   #2
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 3 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Diobeu Zobacz post
Czyli rzucenie okiem za pomocą lampy stroboskopowej do wziernika powinno dać jakiś mglisty pogląd, na wolnych obrotach powinno być ładnie na F, przy zwiększaniu obrotów powinno zbliżać się do FT, tak samo w tylnym cylindrze. Muszę od kogoś pożyczyć lampę
Jeśli lampa to indukcyjna (spinacz na przewodzie wys.) inne podłączane bezpośrednio do np. cewki raczej nie ryzykowałbym. Mam taką Bosch'a - szkoda, że bliżej nie mieszkasz. Z takim twardzielem to z przyjemnością coś bym wypił, a przy okazji podszkolił byś mnie z NTV Otwarcie sezonu może się skusisz
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...93&postcount=1

Jeszcze raz powodzenia i czekamy na finał zagadki!!!
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.03.2009, 20:37   #3
Diobeu
 
Diobeu's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2009
Posty: 30
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Diobeu jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Słuchajcie, (usiądę sobie, bo się przewrócę):
Chciałem dziś pomierzyć układ zapłonowy, no to ok, zabieram się za cewki impulsatora. Ale, że mi się nie chce dokopywać pod owiewkami do złączki 4 kabli idących od impulsatora to pomyślałem sobie, że zgodnie ze schematem pójdę sobie do modułu zapłonowego i tam pomierzę oporność, przecież każda z cewek idzie bezpośrednio tam. Znalazłem dwa kabelki od jednej cewki, żółty i biało-żółty, opór 422 Omy, (idealnie w przedziale). Kabelków drugiej cewki NIE ZNALAZŁEM.
Dobra, znajdę później, idę dalej - cewki zapłonowe. Tylny cylinder: uzwojenie wtórne z kablami wys. napięcia - 32,5 kOm, idealnie w przedziale, zatem bez kabli już nie sprawdzam. Uzwojenie pierwotne - ZERO, sprawdzałem kilka razy, ZERO. Przedni cylinder - wtórne z kablami - 32,3 kOm, pierwotne ZERO.
Trochę mnie to już zaczyna zastanawiać, jak to możliwe, że motocykl odpala i jeździ skoro jest zwarcie na uzwojeniach pierwotnych.
No ale wróćmy do drugiej cewki impulsatora. A więc panowie, uwaga, z silnika spod prawego dekla, gdzie jest sprzęgło i impulsator wychodzą DWA kabelki, idą sobie napiętym kabelkiem pomiędzy cylindrami na lewą stronę silnika, po to, aby dojść do złączki. Wpinam się w złączkę, wychodzi mi, że z tej złączki idą kabelki dokładnie do modułu, gdzie mi pokazało wcześniej 422 Omy. Tuż obok, z tej samej grubej wiązki wychodzi druga złączka, DO KTÓREJ dochodzą kabelki koloru jak na schemacie z serwisówki, ale odchodzą kabelki w otulinie niebieskiej i kolorach jakichś dupiatych, na pewno ten kabelek nie należy do instalacji, a teraz uwaga: do tego kabla dwużyłowego wpięta byłą pompa paliwa!!! Mierzę tą drugą złączkę, do której była wpięta pompa paliwa: kabelek pierwszy ma przewodność do 7 pinów wtyczki do modułu, kabelek drugi nie ma do żadnego z pinów przewodności.
No i mamy pasztet. Teraz rodzą się pytania: czy możliwe jest, żeby silnik chodził właściwie bardzo dobrze nie licząc tego dławienia na jednej cewce impulsatora? Czy możliwe jest, aby uzwolenia pierwotne obu cewek miały zwarcie wewnątrz i motor chodził tak jak chodzi I czy możliwe jest, żeby jakikolwiek kabelek w instalacji miał przewodność do 7 pinów wtyczki modułu?
Rodzi się jeszcze milion innych pytań, a jedno z nich brzmi: znacie dobrego elektryka motocyklowego w promieniu 200 km od Olkusza który odbuduje mi instalację? Pytanie na razie wstępne, spróbuję jeszcze powalczyć sam, spodobało mi się! Kurde!!!
Jak wam się coś urodzi co jeszcze pomierzyć to piszcie, na razie mam na celu zdjęcie prawego dekla i sprawdzenie drugiej cewki, czy w ogóle istnieje, jeśli istnieje wyprowadzę z niej kabelki i zamknę silnik, problem w tym, że nie wiem do których pinów wtyczki modułu powinien iść jeden kabelek od tej drugiej cewki - widmo. Piny są nieponumerowane, nie ma żadnego pustego pinu z metalowym gniazdem, jest za to 7 złączy pustych, ale bez numerów i bez wolnego metalu, po prostu dziury w plastiku. Acha, kabelki we wtyczce od modułu nieco różnią się od kolorystyki opisanej w serwisówce, wydaje mi się, że bez zaprzyjaźnionego posiadacz Deauville nie da rady. Chyba, że wy w Afrykach macie też takie złącze 16 pinowe, dwa rzędy po 8, przesunięte trochę względem siebie? Acha, i ja mam 9 kabelków od wtyczki a serwisówka mówi o 10, super, co? Jeszcze jedno acha, może mi ktoś przesłać schemat waszej instalacji? Jakby była taka sama w zakresie zapłonu to nie ukrywam, że bym dalej was męczył, takiej pomocy jak tu nigdzie nie uzyskałem. mail: marcin(kropka)gardela(małpa)gmail(kropka)com.
Sory za długość.
Do adminów: temat chyba traci nieco ze swej paliwowości, a robi się elektryczny
pozdrówki dla wszystkich
__________________
Diobeu
NT650V
Diobeu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
DLACZEGO KIRGIZ SCHODZI Z KONIA? Czyli Leszcz Adventure Team w wielkiej wyprawie badawczej do Azji centralnej czosnek Trochę dalej 230 08.11.2020 10:17
Dusi się przy nagłym dodaniu gazu fraradek Uklad paliwowy i wydechowy 33 29.03.2012 21:14
Pilne, silnik dusi a jechac cza :) Olek Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 25.09.2011 21:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.