![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Ostanie turansy kupiłem z indeksem S a nie H. S jest do 160 a nie do 180. bo były tańsze. wyższe indeksy opon w autach powoują też utrate komfortu bo są twardsze i mniej pracują. miałem galaxy 95 i 92, T i H ten sam rozmiar i producent i te wyższe byly twarde jak kamień
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Te z wyższym indeksem muszą więcej wytrzymać.
A nie są twardsze a raczej miętsze, zużywają się sporo szybciej ponieważ ich stuktura musi sobie poradzić z dużymi predkościami i przeciążeniami oraz z przyczepnością przy max prędkości. Żeby rozwiać wątpliwości co do stosowania właściwych opon do danego pojazdu powiem że widziałem co się stało na hamowni podczas próby. Otóż właściciel autka "zapomniał" powiedzieć że ma założone opony do 160km/h ( pojazd miał fabryczną prędkość ok 215km/h) a badający "zapomniał" sprawdzić jakie sa opony na samochodzie....... Podczas badania , samochodek na rolkach uzyskał 240km/h i..... no własnie, gdyby miał kapcie chociaż H-210km/h to by nic nie było a że miał do 160km/h skutek był do przewidzenia. Oderwany bieżnik z opony zmasakrował błotnik, wyrwał narożnik zderzaka, wywalił reflektor i rozniósł w kawałki nadkole , widok dający do myślenia. Co by się mogło stać gdyby ta sytuacja z hamowni zdarzyła się na drodze sami pomyślcie. A w motocyklu są tylko 2 koła i to od nich zależy.......bardzo dużo. Kiedyś tez byłem swoją Vectrą na hamowni , miałem wtedy kapcie H-210 , na rolkach uzyskała 245km/h( na drodze 235km/h) i opony dały rade. Obecnie mam indeks V-240km/h. Czytając forum i rozmawiając z wami często słyszałem o nie montowaniu używek czy leżaków ale jak widać stosowanie właściwych indeksów pozostaje pod znakiem zapytania. Pozdrawiam i życzę dobrej przyczepności.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 23.02.2013 o 07:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
Oczywiście szybsze auta z zasady mają większą moc i mocniej katują oponę. Ale pamiętajmy, że największe obciążenia opona przenosi w zakręcie (tu przeciążenie przy niższej prędkości może być większe) i przy hamowaniu.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Co do hamowni to nie przegrzanie miało decydujący wpływ a konstrukcja opony która to zakładała jedynie 160km/h jako max, a została rozpędzona do 240. Opona jako taka się nie rozerwała ale za to całkowicie oderwało bieżnik. Zerknij sobie na konstrukcje wewnętrzną opon, jaki oplot mają te wolne a jak robią w tych szybkich. Jakie opony masz na myśli pisząc o urywaniu kostek bieżnika? I jak chcesz to zrobić? Czy może drastycznie przekroczyć prędkość dopuszczalną dla danej opony? Wybacz, ale jesli tego nie zrobisz lub nie zastosujesz innego poważnego przeciążenia opony to jakoś nie widzę możliwości.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 23.02.2013 o 07:19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Metzeler unicross | ramires | Hamulce, kola, opony | 11 | 12.02.2019 21:36 |
Metzeler karoo | Boski-Kolasek | Hamulce, kola, opony | 2 | 19.03.2011 20:10 |