![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Oct 2015
Miasto: Crewkerne
Posty: 12
Motocykl: RD03
![]() Online: 15 godz 38 min 23 s
|
![]()
Trochę odgrzeję.
Ponieważ jestem w zasadzie nowym urzytkownikiem sprzętu z takim silnikiem jak w AT i nie mam doświadczenia w osłuchaniu się jego normalnych odgłosów pracy a jedynie konkurencji ![]() Ponieważ w w/z z tym mam pewne wątpiwości to może coś podpowiecie. Otóż, silnik w jakiś dziwny dla mnie sposób stuka. Nieśmiało tylko dodam że gdyby tak stukał silnik V2 suzuki to niechybnie zapadłby wyrok że już mu piździec i pora zbierać walutę na nowy. Otóż mój V2 suzy po przebiegu coś koło 80 tys wogóle nie stuka. Za to Honda która niedawno złożyłem a która ma przebiegu zaledwie 12 tys mil wydaje z siebie odglos który najpierw zidentyfikował mi się jako nadmierny luz pary tłok-cylinder. Ponieważ ten dźwięk najchętniej występuje po wzroście obciążenia i czasami pozostaje po wypięciu biegu zacząłem szukać przyczyny innej. Żródło dźwięku starałem się wysłuchać ale bez większego sukcesu. sprawia wrażenie że jest >wszędzie < w silniku. To zaś naprowadziło mnie na ślad że być może sprzęgło, mechanizm przeciwstrząsowy czy byc może łożysko główne sprzęgła. No i przeczytałem ten wątek na koniec. Podstawowe pytanie zatem: Czy w silniku znanym wam z AT po przebiegu ok 20 tys kilometrów może wystąpić >feler< ? Który zgarabie zlikwidował zipo podając przy tym wyczerpujący opis kuracji. Co innego ew. może być źródłem głuchego odgłosu w tym silniku? Składając silnik przyznam się bez bicia że nie grzebałem w sprzęgle ani skrzyni biegów. Legenda że to Honda zrobiła swoje. Obawiam się jednak że mogłem ulec ułudzie. Wykluczam natomiast że wali któraś z panewek, czop tłoka itp.... Bo to sprawdzałem. Luzy serwisowe pary tłok cylinder również są w normie chociaż różne dla przedniego i tylnego cylindra. Na przodzie jest luz średni 0.015 a na tylnym 0.025. Uwzględniając na niekorzyść ew. błędy pomiarowe luz może być co najwyżej o 0.005 powiększony. A więc w dalszym ciągu w limicie serwisowym dla obu cylindrów. ed. Dodam na wszelki wypadek że: żadnych opiłków w oleju nie ma. Odgłosy ze strony wału wykluczone (bo chodzi o Hondę Revere) ponieważ >dźwięk< jest synchroniczny z pracą silnika. Luzy zaworowe w normnie. Możliwość że odgłos z otoczenia ![]() Ostatnio edytowane przez Rozkosmany : 29.10.2015 o 19:15 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
Mysle tez,ze wieksze szkody moze zrobic pyrkanie w miescie na niskich obrotach i wyzszych biegach.Jako,ze fauka lubi obroty i ma duzy skok tloka,to szarpanie(zwlaszcza na orginalnych zebatkach napedowych poteguje luzy na zdawczym i na koszu sprzegla. Filmik ukazuje przyczyne gluchego stukotu na wolnych obrotach. Fajnie,ze przydaly ci sie moje wynalazki sprzeglowe ![]() Ostatnio edytowane przez zipo : 12.01.2016 o 18:04 |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: sulechow-londyn
Posty: 277
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 8 godz 15 min 48 s
|
![]() Cytat:
A dales nowe podkladki pod kolektory wydechowe ![]() Moze to jest ten gkuchy dzwiek Sprzeglo powinno sie uciszyc po wcisnieciu klamki lub powyzej 2 tys obrotow |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
Dalem, ale ten dzwiek "klekotu-stukotu" byl wynikiem luzu na koszu sprzegla jak na video. To wlasnie bylo moje sprzeglo. Jak pisalem wczesniej w tym temacie,na dzwoniace sprezynki zastosowalem podkladki z blachy stalowej niskotloczonej.Dzwonienie ustalo,kosza nie trzeba roznitowywac,prostota rozwiazania jest oczywista. Natomiast musze puscic pare,ze opanowalem tez prosty patent na luz kosza na styku z tarczkami..ale to juz inna historyjka ![]() Moze kiedys wyjawie |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: sulechow-londyn
Posty: 277
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 8 godz 15 min 48 s
|
![]() Cytat:
Kupilem nowy kosz i w nim sprezynki tez lataja ( jak sie potrzesie koszem ) zalozylem jednak jest ciszej Podczas wymiany sprawdziles lancuszek pompy oleju ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
No i wlasciwie jedyne co wymienilem to uszczelka dekla,nakretka kosza,uszczelki kol. wydechu. Nadal mowa o gluchym stukocie.Dzwiek ten jest generowany na koszu,w miejscu oparcia tarcz(friction pates) Kupno nowego kosza to oczywiscie profesjonalne rozwiazanie. Ja experymentuje w roznych dziedzinach czasem z czystej przekory ![]() Czasami sie uda cos wystrugac.. Ostatnio edytowane przez zipo : 20.01.2016 o 21:35 |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Połamany
![]() |
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Połamany
![]() |
![]()
Kosz po 84 tyś. km cichy jak komar w letnią noc ale tarcze sprężyny i przekładki do wymiany. Jak widać na zdjęciach, lekkie wcięcia po tarczkach są i zastanawiam się czy po wyrównaniu tej powierzchni ( powstanie luz bok tarczy-kosz) nie zacznie niemiło napier... na jałowych.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2017
Miasto: Grudziądz okolice
Posty: 38
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 6 godz 17 min 54 s
|
![]() Cytat:
Ps: mam rd07a z 2000 roku. Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kat 990 sprzęgło | Pawel_z_Jasla | KTM | 29 | 30.04.2020 14:08 |
Jęczące sprzęgło | krzeszu | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 21.07.2016 12:38 |
Sprzęgło | vinc18 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 02.01.2014 15:33 |
Ślizga się sprzęgło. | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 15 | 20.09.2008 19:59 |
Dziwne sprzegło | R2D2 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 20.08.2008 19:57 |