|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,117
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 9 godz 45 min 30 s
|
![]() Dokładnie tak było Puszku. Według mnie nowe Tenery nie mają nic wspólnego z solidnością tych starych z lat 90. Chyba tylko poza nazwą. ![]() ![]()
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
|
![]() Cytat:
Moto generalnie delikatne i nie lubiące gleb. Pewnie po szutrach przy dobrym kierowcy będzie się spisywał dobrze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 273
Motocykl: XT660Z, HSQ701
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 22 min 18 s
|
![]() Cytat:
__________________
"Lepszy kloc z pannami, niż legenda z kompleksami ![]() Ostatnio edytowane przez Arkan : 01.09.2015 o 13:21 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]()
chodzi mi o głowie ta tenerka, wiadomo śruby można na klej i nic raczej nie odpadnie, silnik + osłony i będzie git.. najważniejsze aby silnik i felgi dały radę reszta do ogarnięcia...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
|
![]()
Nigdy nie jeździłem na tenerce. Opisuję co widziałem.Gdyby zabezpieczył, gdyby się nie wywalał, gdyby nie jeździł w terenie, gdyby to , gdyby tamto..Dużo tych gdyb - moze to był pechowy egzemplarz, może gosciu uwierzył ,ze to motor enduro, może to moze tamto. Nie bierz tego do siebie prosze.Twój prezentuje sie kozacko i na pewno jeździsz na nim super po piachach, kamolach, dziurach i górach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Sexu i biznesu
Posty: 1,562
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s
|
![]() Cytat:
1. Dlaczego nowa Teresa jest taka dobra? Przelotowka w miare OK, wibracje? Jezdzilem tym nawet ale nie moge wiele powiedziec. 2. Dlaczego GS LC jest taki nie trafiony? Jezdzielm tym i wiem ze jest strasznie mocny, nic poza tym. Troche jezdzilem starym GS12 i nikt mnie do tego nie przekona ![]() Interesuje mnie krotkie podsumowanie w punktach nie esej. Probowalem przeczochrac internet ale na to zime trzeba ![]()
__________________
__ Golodupiec bez Afryki |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
![]() Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 273
Motocykl: XT660Z, HSQ701
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 22 min 18 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() - duża dostępność części na świecie (np. w Czarnogórze na zadupiu w warsztatach garażowych ogarniesz tenerke, a KTM to tylko Podgorica i to w godzinach 10:00-17:00...) - debiloodporny silnik - silnik "taś-taś" typu traktor - nie gaśnie na dwójce podczas wolnych, trudnych przejazdów (ktm tak nie lubi jeździć - tam jest dwója i gazu w ch..a, albo nie jedziemy) - łatwa diagnostyka i naprawa w warunkach polowych. Wszystko na linkach i łatwo dostępne bez rozbierania połowy motocykla - dużo wachy w baku - centralna stopka (np. w 690R nie ma) - sklep off-the-road.de (uwaga! boli kieszeń) - megaprosty serwis - brembo - zimny wydech (nie jarają się miękkie sakwy). Edek z edhaustu w Modlinie za 400 PLN pięknie go przerabia - komfortowe przeloty 120km/h - małe jak na singla wibracje - i co dla mnie najważniejsze - duży kąt ugięcia kolan (czyli bardziej wyprostowane nogi) niż w innych enduro ![]() Cytat:
- najważniejsze dla mnie - zmiana pozycji na motocyklu. Siedzi się jak na sprzęcie asfaltowym "w motocyklu", a nie jak na enduro "na motocyklu". Na stojaka - bez znaczenia, ale jazda w terenie na siedząco to jakaś masakra. - ride by wire (co mam tym k... zrobić jak się zwali po glebie? Linke to sobie wymienię, ale przekaźnik...) - opona 170mm - bez komentarza... - chłodnica. Urokiem poprzednich gsów jest to że nie da się przebić chłodnicy - osłabienie elementów zawieszenia celem redukcji wagi (np. średnica goleni 37mm!!!) - skomplikowany serwis w warunkach polowych - rozliczne akcje serwisowe, problemy ze skrzynią biegów - konstrukcja skrzyni - w starym gsie jest tak że jak jesteś w czarnej d.... to możesz nalać do silnika oleju samochodowego i gra gitara. W nowym - zapomnij... - plaaastikkk!!!!
__________________
"Lepszy kloc z pannami, niż legenda z kompleksami ![]() Ostatnio edytowane przez Arkan : 01.09.2015 o 17:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Sexu i biznesu
Posty: 1,562
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s
|
![]() Cytat:
Najwazniejszy jest charakter silnika. W KTM niestety nie da sie taś-taś robic, ale za to na wysokich fajnie sie jezdzi :-) BMW odpada pod kazdym zwgledem. Ma pare plusow ale to nie dla mnie.
__________________
__ Golodupiec bez Afryki |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Piszecie jakieś pierdy odnośnie automatycznej skrzyni hondy i bez posadzenia dupy i odpalenia wiecie że jest do bani ! Kto z was jeździł 750-tką hondy w automacie ? Pewnie nikt bo według takiego rozumowania nie warto zawracać sobie głowy automatem . Ja uważam że to fajny nisko budżetowy i przede wszystkim bez problemowy motocykl . Nie mówił mi o tym sąsiad tylko jeździłem i widziałem na serwisie sztuki z przebiegiem + 70 tysiaków przejechane bez jednej awarii !
Jestem fanem Africi Twin ale starą Tenerke wybrałem zamaist AT z powodu wagi , wykastrowana waży 155 kg a z Africi nie udało mi się zejść poniżej 185 kg , 30 kg to ogromna różnica . 10 KM mniejszej mocy nadrabiam przełożeniem i gaźnikiem . Na ostatniej wyprawie pustynnej był ze mną kolega nową Tenerką i : - zamiast zakładanych 5 litrów paliła 9-10 , dla porównanie moja o 18 lat starsza Tenerka paliła 8 litrów - bardzo ciężka w stosunku do mojej i mniej poręczna , jeździłem . - w moto było zamontowane przednie zawieszenie WP z 690 R-ki ze zrobionym setingiem pod wagę , na tyle akcesoryjny amor z regulacją , kompletny wydech Akrapa i mapy . Mimo to nie chciała jechać tak jak zakładał właściciel a nie był z łapanki i nie była to jego pierwsza wyprawa na afrykańskie piochy . Jak przyznał nigdy wcześniej tak w dupe nie dostał ![]() Dla zobrazowania tego o czym mowa powyżej to według mnie najbardziej odpowiedni motocykl na tego typu wyprawy to KTM 690 R i każdy potrafiący nim jeździć zamyka rozterki związane z wyborem odpowiedniego moto . Ja moją Tenerkę bez problemu dotrzymuje kroku jadącym mocniejszymi sprzętach . Kiedyś jednym moto robiłem wszystko i byłem szczęśliwy , dziś do szczęścia potrzebuje czterech i świadomie mówię "uniwersalność nie istnieje" ![]() Zdrowia .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() |
![]() Cytat:
Brak plastików które można łamać - osobiście nie używam gmoli ( nie potrzebne kilka kg), zamiast nich wystarcza osłona pompy wody i ewentualnie płyta al. Oryginalne nakładki na zbiornik wytrzymują upadki, a nawet szlifa na alpejskich serpentynach z 50 km/h. Nakładki kosztują 180 zł - jak ktoś nie lubi porysowanych to wymienia. Do tego spalanie i zbiornik. Ktoś zrobił na Afryce 600 km na jednym tankowaniu ? Zamieniłem Transalpa na Tenerę i długo się będę zastanawiał nad nowa Afryką - choć Tereska czasem mnie wkurza. Wiem , wiem to wątek o Afryce hahah. Ale chyba w zeszłym roku był. |
|
![]() |
![]() |