|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Może być w samochodach. Dzisiaj mało kto pcha automaty do nowych samochodów, każde DSG itp to już nie automaty tylko sterowane automatycznie manuale, nawet do samochodów z momentem obrotowym ponad 300nm. Rozumiem, że to temat uniwersalny ale wywodzący się od nowej afry, a ta wywodzi się od starej Afry, to 4x4 mówimy o starych terenowcach. A tam to rzeczywiście automat klasyk ale one dają rade nawet na pionie :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Autobanned.
![]() |
![]() Cytat:
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Oczywiście mówiąc "automat", mówimy tu o zastąpieniu manualnej zmiany wykonywanej rękami człowieka przez "coś" co robi to za nas. "Automat" - mam na myśli typowe skrzynie z przekładnią hydrokinetyczną nie mającej tradycyjnego sprzęgła. Kolokwialnie mówiąc to skrzynia, np. w starych "amerykańcach", która po odjęciu gazu nie hamuje silnikiem , wręcz przeciwnie "daje" na luz. Istnieje oczywiście możliwość wbicia konkretnego biegu (z reguły 1-3) i hamowania nim.
DSG (nazwa z grupy VW, w Audi S-Tronic, Porsche PDk itd.) to dwie manualne skrzynie połączone z silnikiem dwoma sprzęgłami - takie normalne. Sterowanie tymi sprzęgłami odbywa się przez siłowniki, które otrzymują impuls z komputera. Można to robić manualnie lub automatycznie. I tu wbijasz bieg jaki ci pasuje ( w granicach obrotów) i możesz użtkować jak manuala. Reasumując - masz rację jak o to pytasz i to automat i to automat. Ale w światku motoryzacyjnym "automat" to jest to pierwsze co pisałem, a pozostałe to albo dwu sprzęgłowe albo bezstopniowe lub jak np. w grupie PSA, manualna skrzynia sterowana automatycznie - brak ped. sprzęgła ale fizycznie sprzęgło (tarcza, docisk ) istnieje, za zmianę odpowiada sterownik. Dość mądrzenia się :-) bo to temat o nowej Afryce. Ktoś pisał po co w Afryce automat. Jest wybór, ktoś chce manuala, to ma. Ktoś automat, też ma. Dla "polaczków" nikt w Hondzie nie zmieni strategii marketingowej . Nasz rynek jest niczym w porównaniu z pozostałą częścią Europy, a dla Azjatów to się tuk tuki produkuje i tam nikt nie narzeka. Ja tam se najpierw oglądnę, przejadę i pomyślę czy wymienić z Tereski co ponoć odpada pompa wody, tylko nie wiem czy warto, bo moja ma osłonę pompy za 5 euro i jest bezpieczna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Michał
![]() |
![]()
Jak już czytam że coś jest automatem a coś nie to mnie rozwala
![]() Automatyczna skrzynia biegów to taka co sama zmienia biegi. I na tym chyba koniec. Czy takie czy inne bebechy i sprzęgło, czy jest możliwość zmiany ręcznej to nie ma znaczenia. Automat ze sprzęgłem hydro.. nie wrzuca na luz. Jeśli wrzucił Ci na luz to znaczy że się zepsuł. Sprzęgło hydro działa w sposób inny niż sprzęgło klasyczne cierne i "w drugą stronę" moment przenosi bardzo słabo. W nowej AT będzie automat i bardzo dobrze ![]() Ostatnio edytowane przez Mhv : 01.09.2015 o 09:55 |
![]() |
![]() |