| 
			
			 | 
		#2621 | |
| 
			
			 Ajde Jano 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Rataje Słupskie 
					
				
				
					Posty: 6,909
				 
Motocykl: Raczej nie będę miał AT 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 9 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 27 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Reduktor, najniższy bieg, w miarę duża benzyna i jakoś idzie w dół bez specjalnej porażki . Hamulca nie deptam bo mam taki guzik https://youtu.be/ltdwNK4ySck 
				__________________ 
		
		
		
		
	BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2622 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Sexu i biznesu 
					
				
				
					Posty: 1,562
				 
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Chyba mnie przekonaliscie na automat. W sumie to japońskie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	__ Golodupiec bez Afryki  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2623 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Krakuff 
					
				
				
					Posty: 4,770
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 22 godz 59 min 54 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 https://www.youtube.com/watch?v=lIm-eISlqiQ  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2624 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2011 
				
					
				
				
					Posty: 1,601
				 
Motocykl: nie mam 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Puszek, mam automat i żaden problem, by z pozycji D przełączyć w jeden z innych trybów, który będzie lepiej dopasowany do warunków.  
		
		
		
		
		
		
		
		
			A na stromym zjeździe w manualu też trzeba wciskać już hamulec, bo sam silnik nie da rady tak hamować. Potem się okazuje, że gdy pojazd ma automat i sekwencję, to ludzie jak w aparatach fotograficznych - tyle opcji, wymaganych ręcznych nastawień a 90% zdjęć robią w trybie auto. Ostatnio edytowane przez Ziarko : 27.08.2015 o 08:55  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2625 | 
| 
			
			 Michał 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			I co z tego że jest sekwencja? Ale jest inne sprzęgło. Wiadomo, że na manualu i w dyzlu hamowanie silnikiem jest o niebo lepsze..Do tego dodajmy jeszcze zazwyczaj wolniejszą jedynkę dla dyzla. 
		
		
		
		
		
		
		
	Automat z kolei ma wiele swoich zalet. Do szybkościówek automat - przeprawa manual, ale bywa różnie. Dla tzw. większości i tak automat w TA (True Adventure)   podejdzie i będą zadowoleni.
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2626 | |
| 
			
			 Ajde Jano 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Rataje Słupskie 
					
				
				
					Posty: 6,909
				 
Motocykl: Raczej nie będę miał AT 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 9 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 27 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Wstawiając przykład wizualny , chciałem pokazać że nie ma najmniejszego problemu ze zjazdem automatem w warunkach małej przyczepności z automatem , nawet na oblodzeniu system będzie się starał utrzymać minimalną prędkość , nie mam i nie używam takiego dodatku jak łańcuchy .Nie było też problemów podczas zjazdu z przełęczy Legionów tym autem , jedynie jadący z tyłu pytali dlaczego cały czas hamuję, a to tylko informacja o załączonej kontroli jazdy w dół . Nie było też problemów ze zjazdem z połonin w warunkach błotnych , dzięki systemowi a-track , tylko trzeba mieć mocne nerwy aby pozwolić systemowi na pracę , a nie w przypływie paniki deptać hamulec . To auto poradziło sobie o niebo lepiej niż kultowa 80 , na co mam bardzo logiczne wytłumaczenie. Stosunek mocy do ciężaru w tym aucie to lata świetlne w stosunku do HDJ 80 , no i prześwit . Wiem , wiem że jak znajdziemy miejsce gdzie trzeba będzie topić auto po klamki , to ja pewnie się wycofam , ale w każdym innym przypadku to my będziemy recovery car. ![]() ![]() ![]() Osobiście i oczywiście subiektywnie , nie widzę żadnej przewagi manualnej skrzyni nad automatem , może tylko ekonomia 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. Ostatnio edytowane przez consigliero : 27.08.2015 o 09:41  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2627 | 
| 
			
			 Michał 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Osobiście i subiektywnie każdy ma swoje zdanie. Pewnie do Twoich zastosowań tak jest. W przypadku trudniejszych przepraw pewnie byłoby inaczej. Faktem jest, że obiektywnie te różnice są, tu i tu są + i -, bo to różne mechanizmy. Ale schodzimy na nieco inny temat. 
		
		
		
		
		
		
		
	Jeśli chodzi o wykorzystanie rekreacyjne - niezależnie od pojazdu, uważam że skrzynia automatyczna to super wynalazek, bardzo lubię, choć obecnie nie mam, ale miał będę.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2628 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Krakuff 
					
				
				
					Posty: 4,770
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 22 godz 59 min 54 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Osobiście jezdżę trochę z automatami(czyli z innymi autami co mają automaty) edit dla Ziarka :-))  i widzę gdzie mają problemy. Pomijając skomplikowane układy połączone przewodami czujnikami linkami, kabelkami i zbój wie czym jeszcze , które to lubia się urwac w krzakach czy na kamolach i nie działa wtedy to cudo. Dla mnie problemem jest w zasadzie tylko to,ze przełożenie 1 biegu w automacie jest duzo wyzsze (nizsze ?) niz manualnu na reduktorze . Do tego silnik benzynowy o słabej kompresji i juz trzeba deptac hamulce na zjazdach co nie za korzystnie wpływa na tor jazdy i same okładziny. U mnie w aucie klocki z tyłu starczaja na 4 dni jazdy po UA - bez hamowania.Po tym terminie wewnetrznego klocka z tyłu nie ma a zewnetrzy jest w połowie zużyty . Tak działa błoto ,woda i piach. Uzywanie hamulca na zjazdach jeszcze przyspiesza ten proces. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Raczej o terenie mówię... https://www.youtube.com/watch?v=izMJ0Z_ZQQg https://www.youtube.com/watch?v=r6ri33aPhUk Zapraszamy ternówki na ukraińską intergrację Ostatnio edytowane przez puszek : 27.08.2015 o 14:26  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2629 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2011 
				
					
				
				
					Posty: 1,601
				 
Motocykl: nie mam 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ciężką masz nogę Puszek, jak tak zajeżdżasz hamulce w automacie  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Jako że jeżdżę tym i tym: jeśli miałbym wybierać - automat. Ale jeśli z powodu automatu miałbym dopłacić 100 zł więcej - biorę manuala. Bo też fajnie się jeździ.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2630 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Krakuff 
					
				
				
					Posty: 4,770
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 22 godz 59 min 54 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nic z rozumieniem nie czytasz..nie mam automatu..patrzę tylko jak inni są zmuszeni jeździć, hamulca nie używam w górach...zjada klocki błoto samo z siebie....Jak w krakowie jest mokro to na torze w kryspinowie w ciągu 1 dnia można stracić klocji..takie tam jest wstrętne błoto cierne.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |