Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.05.2015, 10:13   #1
wasilczuk
dziad barowy
 
wasilczuk's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,988
Motocykl: RD07a
wasilczuk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 15 godz 52 min 46 s
Domyślnie

Wychylenie motocykla względem wózka o 2% to metody z czasów początków motoryzacji. Teraz robi się na 0 czyli motocykl stoi pionowo. Niby tylko 2% ale różnica w bezpieczeństwie na zakrętach jest duża.
Pisałem już wcześniej, że w moim wozidle nie da się podnieść wózka. Gumę pali przy skręcie w prawo ale koło wózka nie odrywa się od nawierzchni.
Ktoś tu pewnie powie, że to nudne i zgodzę się ale ja tym dzieci wożę i u mnie na 1 miejscu jest bezpieczeństwo.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje.

rolnik-kaskader
RD 07A '96

na starym forum w szóstej linijce

Ostatnio edytowane przez wasilczuk : 07.05.2015 o 10:16
wasilczuk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2015, 15:33   #2
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wasilczuk Zobacz post
Wychylenie motocykla względem wózka o 2% to metody z czasów początków motoryzacji. Teraz robi się na 0 czyli motocykl stoi pionowo. Niby tylko 2% ale różnica w bezpieczeństwie na zakrętach jest duża.
Pisałem już wcześniej, że w moim wozidle nie da się podnieść wózka. Gumę pali przy skręcie w prawo ale koło wózka nie odrywa się od nawierzchni.
Ktoś tu pewnie powie, że to nudne i zgodzę się ale ja tym dzieci wożę i u mnie na 1 miejscu jest bezpieczeństwo.
Ale Tobie chodzi o wychylenie motocykla w lewo od pionu (od sztywnego wozu) o te 2 stopnie? Bo mi chodzi o coś innego. Że rama pomocnicza pod spodem motocykla ma mocowania do cięgien zamocowane nie w poziomie (bo w pionie idą w linii) , ale przedni uchwyt jest (przy załóżmy przyspawanej do ramy pomocniczej na poziomo rurze o długości załóżmy około 60-70 cm , biegnącej pod silnikiem w linii kół motocykla) podniesiony w pionie około 2-3 cm nad ten poziom . To ma działać mimośrodowo, tak że rama przy skręcie w lewo ciągnie przedni zawias a tym samym wóz w kierunku moto, a w prwoskręcie go odpycha od moto. Tylny zawias jest w tym momencie neutrany (choć też ciągnie lub odpycha ale dużo mniej-im niżej jest tylny zaczep, tym miej) . Im większe (do pewnego stopnia ) "przekoszenie, tym jest większa zbieżność "L" lub rozbieżność "P" zestawu i powinno to w teorii ułatwiać skręcanie całego zestawu. Jakbym coś pokiełbasił to sorki za złe zrozumienie.
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stelaż boczny pod miękki bagaż cza_czarny Gadżety / wyposażenie 96 14.05.2021 23:00
Boczny schowek w RD04 - czy da się powiększyć? KML Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 1 03.06.2012 19:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.