Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.01.2015, 21:39   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Wiele zależy od powierzchni roboczej styku elementów , kątów stykających się płaszczyzn no i twardości.
Generalnie w takich połączeniach celowo daje się jeden z elementów słabszy by oszczędzić ten drugi-droższy. Ale to wie każdy.
Na zdjęciach widać które zębatki są korzystniejsze dopasowaniem i takie należy stosować.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2015, 17:37   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Generalnie w takich połączeniach celowo daje się jeden z elementów słabszy by oszczędzić ten drugi-droższy. Ale to wie każdy.
oryginalna zębatka jest najtwardsza, czyli najgorsza? w tym połączeniu lliczy się wszystko

dokładność obróbki zębatki
twardość,
pasowanie (luz)
smarowanie

i nawet gdyby zębatka była przykręcana śrubą wkręcaną w wałek to byłoby tylko trochę lepiej, bo wtedy zębatka przynajmniej nie będzie tańczyć po wałku, ale taka śruba z podkładką nie przeniesie momentu obrotowego praktycznie wcale bo docisk jest zbyt mały, jedynie śruba nakręcana na wałek dość mocno usztywnia połączenie, tylko po co? przecięż ten motocykl ma 60KM i niewiele więcej momentu a, że jeździmy nimi po 200.000km no to nasz problem i nie ma się co oszukiwać ma to też sens bo po tych 15-20 latach aż się prosi o wymianę wszelkich uszczelnień gumowych w silniku, a do tego i tak trzeba rozebrać silnik.

Przypuszczam, że wybrano takie połączenie ze względu na łatwy montarz/demontarz w trasie, chociaż nie wiem czy ktoś to robi wjeżdzając na dłużej w trudniejszy teren..

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 24.01.2015 o 17:40
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy Tolecki Rama, zawieszenia, napęd 312 27.12.2017 08:08
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
"pimp my" walek zdawczy-czy tak moze byc? betu Rama, zawieszenia, napęd 52 01.11.2012 19:39


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.