![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Wiele zależy od powierzchni roboczej styku elementów , kątów stykających się płaszczyzn no i twardości.
Generalnie w takich połączeniach celowo daje się jeden z elementów słabszy by oszczędzić ten drugi-droższy. Ale to wie każdy. Na zdjęciach widać które zębatki są korzystniejsze dopasowaniem i takie należy stosować.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]() Cytat:
dokładność obróbki zębatki twardość, pasowanie (luz) smarowanie i nawet gdyby zębatka była przykręcana śrubą wkręcaną w wałek to byłoby tylko trochę lepiej, bo wtedy zębatka przynajmniej nie będzie tańczyć po wałku, ale taka śruba z podkładką nie przeniesie momentu obrotowego praktycznie wcale bo docisk jest zbyt mały, jedynie śruba nakręcana na wałek dość mocno usztywnia połączenie, tylko po co? przecięż ten motocykl ma 60KM i niewiele więcej momentu a, że jeździmy nimi po 200.000km no to nasz problem ![]() Przypuszczam, że wybrano takie połączenie ze względu na łatwy montarz/demontarz w trasie, chociaż nie wiem czy ktoś to robi wjeżdzając na dłużej w trudniejszy teren.. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 24.01.2015 o 17:40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy | Tolecki | Rama, zawieszenia, napęd | 312 | 27.12.2017 08:08 |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 07:46 |
"pimp my" walek zdawczy-czy tak moze byc? | betu | Rama, zawieszenia, napęd | 52 | 01.11.2012 19:39 |