Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28.10.2014, 08:19   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
... a co to odchudzania wału czy w ten sposób nie straci na momencie?
Za to wygładzone kanały mi się bardzo podobają.
Zmniejszanie mas wirujących takich jak wał czy koło zamachowe może spowodować poważne pogorszenie równomierności pracy silnika na wolnych obrotach.
Przykładowo samochodowe kola zamachowe przetacza się zmniejszając masę ( mam na myśli konkretny model autka) z 15kg na ok 7kg ( jeden zszedł nawet do 5.5kg ale miał problemy) lub w innym z ok 10kg na ok 5kg a nawet 4.5.
Skutek jest taki że silnik wkręca się dynamiczniej na obroty ale o ile w np. V6 wolne obroty nadal są spokojne o tyle już w R4 może być różnie a w 2 cylindrach całkiem kiepsko.
Krążą pogłoski że na lekkim kole może spaść prędkość max , nie jest to regułą ponieważ znam przypadki że nic się nie zmieniło.
Jazda codzienna staje się bardziej nerwowa z uwagi na gwałtowniejszą reakcję na gaz z racji mniejszych mas wirujących.

Ogólnie takie przeróbki są dobre a nawet wskazane gdy ktoś sobie szykuje sprzęt na 1.4 mili czy inne zabawy.

Co do wygładzonych kanałów to też nie jest to takie proste jak się wydaje.
Przy zasilaniu wtryskowym zasadne jest doprowadzenie szybko i sprawnie powietrza do cylindrów co w tym przypadku mniejsze opory mogą w tym pomóc o ile są przemyślane z zastosowaniem wiedzy technicznej.
Powstaje jednak pytanie na ile pomogą o 1,2 czy 3 % ? skoro pozostałe uwarunkowania będą blokadą.
W zasilaniu gaźnikowym jest nieco inaczej.
Mieszanka nie jest rozpylona tak dobrze jak z wtrysku i nie podana bezpośrednio nad zawór tylko nieco wcześniej i bardziej kropelkowo.
Gładkie ścianki dolotu mogą spowodować częściowe spływanie paliwa po nich.
Chropowate czyli jak fabryka zrobiła zabezpieczają przed tym zjawiskiem.
Oczywiście im dłuższy dolot tym większe różnice na krótkim jak motocyklowe będą mniejsze.
Ale znowu powstaje pytanie czy warto kombinować dla np. 1% przypuszczalnego zysku który może się zmienić i w stratę.

Podobnie jest z wydechami , samowolne kombinacje psują harmonię wylotu spalin gdzie rządzą ciśnienie, prędkość i zjawiska falowe.
Ale to już inna historia.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.10.2014, 09:11   #2
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Powstaje jednak pytanie na ile pomogą o 1,2 czy 3 % ? skoro pozostałe uwarunkowania będą blokadą.

Ale znowu powstaje pytanie czy warto kombinować dla np. 1% przypuszczalnego zysku który może się zmienić i w stratę.
Widać Dzieju że mało dłubiesz. W "klasycznych" niewysilonych konstrukcjach wzrost mocy to nie było 1 czy 2 % tylko 10-20%, im starsza konstrukcja tym więcej.
Broń Boże nie twierdze że trzeba tuningować afryki.... jak chce się więcej - prościej zmienić moto.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.10.2014, 22:22   #3
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Ale tu nie chodzi o zmianę moto, tylko o dłubanie. Gdyby Italiano chiał nowego Kata, to by go sobie kupił, ale on chce dłubnąć Afrykę i zadziwić kumpli na zlocie. Jeśli koleś posiada tajemną wiedzę i zaplecze techniczne myślę, że będzie w stanie podkręcić Afrę do 70 KM bez większej straty dla żywotności silnika. A jeśli nie ma, to po robocie wyrzuci silnik do śmieci i kupi drugi.
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.10.2014, 01:45   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Kto komu zabroni dłubania jeśli czerpie z tego przyjemność.
Możliwości wyciśnięcia z silnika trochę mocy są zawsze ,sposób i zasadność to już inna kwestia.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 29.10.2014 o 01:49
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
tuning stopki centralnej Tomasa Wszystko dla Afryki 5 21.09.2013 21:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.