![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Przykładowo samochodowe kola zamachowe przetacza się zmniejszając masę ( mam na myśli konkretny model autka) z 15kg na ok 7kg ( jeden zszedł nawet do 5.5kg ale miał problemy) lub w innym z ok 10kg na ok 5kg a nawet 4.5. Skutek jest taki że silnik wkręca się dynamiczniej na obroty ale o ile w np. V6 wolne obroty nadal są spokojne o tyle już w R4 może być różnie a w 2 cylindrach całkiem kiepsko. Krążą pogłoski że na lekkim kole może spaść prędkość max , nie jest to regułą ponieważ znam przypadki że nic się nie zmieniło. Jazda codzienna staje się bardziej nerwowa z uwagi na gwałtowniejszą reakcję na gaz z racji mniejszych mas wirujących. Ogólnie takie przeróbki są dobre a nawet wskazane gdy ktoś sobie szykuje sprzęt na 1.4 mili czy inne zabawy. Co do wygładzonych kanałów to też nie jest to takie proste jak się wydaje. Przy zasilaniu wtryskowym zasadne jest doprowadzenie szybko i sprawnie powietrza do cylindrów co w tym przypadku mniejsze opory mogą w tym pomóc o ile są przemyślane z zastosowaniem wiedzy technicznej. Powstaje jednak pytanie na ile pomogą o 1,2 czy 3 % ? skoro pozostałe uwarunkowania będą blokadą. W zasilaniu gaźnikowym jest nieco inaczej. Mieszanka nie jest rozpylona tak dobrze jak z wtrysku i nie podana bezpośrednio nad zawór tylko nieco wcześniej i bardziej kropelkowo. Gładkie ścianki dolotu mogą spowodować częściowe spływanie paliwa po nich. Chropowate czyli jak fabryka zrobiła zabezpieczają przed tym zjawiskiem. Oczywiście im dłuższy dolot tym większe różnice na krótkim jak motocyklowe będą mniejsze. Ale znowu powstaje pytanie czy warto kombinować dla np. 1% przypuszczalnego zysku który może się zmienić i w stratę. Podobnie jest z wydechami , samowolne kombinacje psują harmonię wylotu spalin gdzie rządzą ciśnienie, prędkość i zjawiska falowe. Ale to już inna historia.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
|
![]() Cytat:
Broń Boże nie twierdze że trzeba tuningować afryki.... jak chce się więcej - prościej zmienić moto.
__________________
Enduro i ADV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Ale tu nie chodzi o zmianę moto, tylko o dłubanie. Gdyby Italiano chiał nowego Kata, to by go sobie kupił, ale on chce dłubnąć Afrykę i zadziwić kumpli na zlocie. Jeśli koleś posiada tajemną wiedzę i zaplecze techniczne myślę, że będzie w stanie podkręcić Afrę do 70 KM bez większej straty dla żywotności silnika. A jeśli nie ma, to po robocie wyrzuci silnik do śmieci i kupi drugi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
Kto komu zabroni dłubania jeśli czerpie z tego przyjemność.
Możliwości wyciśnięcia z silnika trochę mocy są zawsze ,sposób i zasadność to już inna kwestia.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 29.10.2014 o 01:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
tuning stopki centralnej | Tomasa | Wszystko dla Afryki | 5 | 21.09.2013 21:12 |