Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.04.2008, 13:00   #1
Pastor
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
Z wozkiem tracisz wszystkie atrybuty motocykla.
To jest prawda

Cytat:
Napisał EGON Zobacz post
jazda z woozem daje nowe możliwości i doznania...
To też jest prawda.

Każdy ma swoją prawdę i nie ma sensu się nawzajem nawracać.

Dla mnie zaprzęg łączy w wyjątkowo złośliwy sposób wszelkie wady motocykla i samochodu i dokłada kilka nowych. Ale daje też i 2 zalety:
1. Można brać 3-ciego ludzia
2. Nie wywala się sam z siebie na śliskim
I dlatego własnie uporczywie klecę sobie kibel do krowy na bazie dnieprowskiego, choć jestem świadom, że krowa raczej go nie polubi

A co do konkretów - jeśli ktoś już się bardzo upiera, to można pożenić AT z koszem.
Posłuże się uwagami Sir Wasilczuka;
Cytat:
Napisał wasilczuk Zobacz post
-żaden seryjny wózek boczny nie ma takich skoków zawieszeń żeby grało z afryką.
Więc trzeba zmienić cały sposób amortyzacji. U mnie będzie leżący amor od NTV z hydrauliczną regulacją napięcia sprężyny. Skok koła ok 150 mm po nastawieniu ogranicznika o którym poniżej. Przy okazji całe łożyskowanie wahacza trza było przebudować...

Cytat:
Napisał wasilczuk Zobacz post
- problem z dorobieniem mocowań do ramy at,
Więc trzeba zbudować tzw. ramę pomocniczą - taką U-belkę do której przymocowane są zaczepy wózka, a dopiero tą hilfsramę mocujemy do ramy motura w kilku punktach węzłowych. U mnie w 8-miu pkt. Dzięki temu nie powinna się odkształcać rama motura. Przynajmniej nie tak bardzo - bo napręzenia w główce ramy i tak będą nie do skasowania

Cytat:
Napisał wasilczuk Zobacz post
- masa i wysoki środek ciężkości królewny będzie podnosił każdy wózek przy lekkim podbiciu czy skręcie w prawo;
Więc trzeba wsadzić regulowany ogranicznik skoku wahacza, tak żeby prawie do zera skasować skok ujemny w zależności od obciązenia. To trochę pomaga. Trochę...
Gorszym zjawiskiem jest podnoszenie tylnego koła motura w lewoskrętach... Jedno i drugie można zmniejszyć ustawiając własciwą gemometrię tego cholerstwa.

Trza jeszcze rozwiązać parę innych problemów. U siebie mam w kiblu koło tylne z GSa - dzięki czemu bedzie wspólny zapas no i nie musze się martwić o ruskie szprychy. Do tego tarczowy hebel, tylko podzielnik siły hamowania jeszcze musze zrobić. No i amortyzator skrętu, ale to już pikuś.
O ile dożyję końca tej walki, to wyniki powieszę na Boxer-Motor i dam tutaj znać.
Jak się komu wydaje, że to dużo roboty, to niech przeanalizuje co ciekawsze konstrukcje z TEJ STRONY. Od razu widać, że poważny sprzęt ma nie tylko przedni zawiech na wahaczu pchanym, ale wogóle CAŁĄ ramę budowaną od podstaw jako sidecar.

Cytat:
Napisał wasilczuk Zobacz post
lepiej wydać pare złotych i kupić sowieta.
I dołożyć parę zeta za silnik od BMW R80. I już masz dzielnego w terenie sprzęta, z napędem na koło kosza i wstecznym biegiem. Gawiedź będzie z nabożną czcią mówić - Patrzaj Stefan: SAHARA jadzie... a Twoja AT zostanie ocalona

MUTT - jesli Ci ta desperacja nie minie, to spróbuje Ci namotać firmę z Poznania (chyba), która za rozsądne pieniądze zepsuje Ci Afrykę za pomocą dowolnego kosza. Ale zastanów się jeszcze

Zdrowia!
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stelaż boczny pod miękki bagaż cza_czarny Gadżety / wyposażenie 96 14.05.2021 23:00
Boczny schowek w RD04 - czy da się powiększyć? KML Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 1 03.06.2012 19:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.