Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.04.2014, 01:21   #1
Genek
 
Genek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 391
Przebieg: rosnący
Genek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 8 min 31 s
Domyślnie

napisz do RAFWRO , pewnie też mają do RD03 , a po co zmieniać na taki co padł, jak można na lepszy
Genek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2014, 09:57   #2
Rum-cajs


Zarejestrowany: Apr 2014
Miasto: Wrocław
Posty: 1
Motocykl: XL250S
Rum-cajs jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 min 24 s
Domyślnie regulator napięcia 6V

Szukam schematu do regulatora napięcia 6V jaki jest zainstalowany w motocyklu HONDA XL 250 S z 81 roku. Wiem tylko, że jest 3 połówkowy (cokolwiek to znaczy ) posiada 3 fazy na wejściu i prąd stały do 8 Volt na wyjściu.

Dziękuję z góry za pomoc.
Rum-cajs jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.05.2014, 18:24   #3
Wójcik
 
Wójcik's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Gdynia/Warszawa
Posty: 123
Motocykl: RD04
Przebieg: 70000
Wójcik jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 13 godz 57 min 15 s
Domyślnie

podbijam temat regulatora... bo ciągle mnie niepokoi... jak jadę jest ok około 14,4V jak wcisnę sprzęgło albo hamuję silnikiem podchodzi pod 15V najczęściej 14,8 jednak jakiś czas temu włączył mi się alarm czyli przekroczyło 15V... co prawda tylko przez chwilę ale jednak... następne spostrzeżenie jak mam wyłączone światła to ładowanie jest o 0,5V mniejsze. czyli włącznie świateł podnosi ładowanie o 0,5V. Pora się niepokoić Wymienić na wszelki wypadek czy jest ok?
__________________
;-)
Wójcik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 13:52   #4
ozeh


Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 92
Motocykl: RD04
ozeh jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 33 min 59 s
Domyślnie

Podepnę się pod wątek, żeby nie zakładać nowego.

Otóż kilka dni temu, kiedy po kilkudniowym postoju próbowałem odpalić RD04 okazało się, że rozrusznik ledwo kręci po czym słychać tylko cykanie stycznika rozrusznika, generalnie objawy podobne do TYP1 awarii regulatora napięcia z Afripedii, ale że musiałem wtedy jechać to w końcu udało się odpalić i pojechałem. Dzisiaj rozebrałem wszystko i okazało się, że akumulator wygotowany, prawie zero elektrolitu. Dolałem, naładowałem, włożyłem do moto.

Odpaliłem dziada (tudzież babkę, jak kto woli), sprawdzam prąd ładowania i na wolnych obrotach 15V-16V, natomiast przy 4000 RPM około 18V.

Pytanie moje jest laickie, bo na prądach się słabo znam: czy to na pewno awaria regulatora i nic innego nie pozostaje jak wymiana? Czy powinienem coś jeszcze sprawdzić, żeby się upewnić, że to regulator, a nie coś innego (np. wina akumulatora).

Kostki i połączenia są raczej ok i w miarę regularnie tam zaglądam i czyszczę, więc nie wiem co było przyczyną.
ozeh jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.11.2022, 16:06   #5
Tezla
 
Tezla's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2014
Miasto: Kraków
Posty: 264
Motocykl: RD03
Przebieg: 80000
Tezla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 godz 57 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał LuckyOne Zobacz post
A powiedzcie mi proszę bo ten regulator z linku powyżej jest na siedmiu kablach (trzy żółte, dwa zielone i dwa czerwone) u mnie dochodzi jeszcze jeden brązowy - nie wiem od czego może masa?

Pozdrawiam.
Czarny to jest napięcie po kluczyku


Cytat:
Napisał Wójcik Zobacz post
podbijam temat regulatora... bo ciągle mnie niepokoi... jak jadę jest ok około 14,4V jak wcisnę sprzęgło albo hamuję silnikiem podchodzi pod 15V najczęściej 14,8 jednak jakiś czas temu włączył mi się alarm czyli przekroczyło 15V... co prawda tylko przez chwilę ale jednak... następne spostrzeżenie jak mam wyłączone światła to ładowanie jest o 0,5V mniejsze. czyli włącznie świateł podnosi ładowanie o 0,5V. Pora się niepokoić Wymienić na wszelki wypadek czy jest ok?
Spadek napięcia na instalacji oszukuje regulator i ten podbija napięcie wraz ze wzrostem strat na połączeniach.

Negatywny wpływ starego akumulatora jest taki że nie można go do końca naładować zawsze pobiera jakiś prąd co można zbadać na ładowarce i tak 2A jakie mi się trafiło to jest 25W obciążenia które generuje akumulator.

złącza warto nabić nowe https://allegro.pl/oferta/obudowa-3-...pl-12409634797
__________________
Honda XL 600 RM 86'
Honda XL 600 LM 86'
Honda XRV650 Africa Twin 88'
Honda XLV 750 R 83'
BMW R1100GS ABS 95'
Tezla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator Napięcia Jaki?? darkier Układ elektryczny i zapłonowy 46 17.10.2022 12:04
Regulator napięcia fh014aa wolly Układ elektryczny i zapłonowy 2 19.07.2011 09:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.