![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 391
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 8 min 31 s
|
![]()
napisz do RAFWRO , pewnie też mają do RD03 , a po co zmieniać na taki co padł, jak można na lepszy
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zarejestrowany: Apr 2014
Miasto: Wrocław
Posty: 1
Motocykl: XL250S
![]() Online: 15 min 24 s
|
![]()
Szukam schematu do regulatora napięcia 6V jaki jest zainstalowany w motocyklu HONDA XL 250 S z 81 roku. Wiem tylko, że jest 3 połówkowy (cokolwiek to znaczy
![]() Dziękuję z góry za pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Gdynia/Warszawa
Posty: 123
Motocykl: RD04
Przebieg: 70000
![]() Online: 4 dni 13 godz 57 min 15 s
|
![]()
podbijam temat regulatora... bo ciągle mnie niepokoi... jak jadę jest ok około 14,4V jak wcisnę sprzęgło albo hamuję silnikiem podchodzi pod 15V najczęściej 14,8 jednak jakiś czas temu włączył mi się alarm czyli przekroczyło 15V... co prawda tylko przez chwilę ale jednak... następne spostrzeżenie jak mam wyłączone światła to ładowanie jest o 0,5V mniejsze. czyli włącznie świateł podnosi ładowanie o 0,5V. Pora się niepokoić
![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 92
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 33 min 59 s
|
![]()
Podepnę się pod wątek, żeby nie zakładać nowego.
Otóż kilka dni temu, kiedy po kilkudniowym postoju próbowałem odpalić RD04 okazało się, że rozrusznik ledwo kręci po czym słychać tylko cykanie stycznika rozrusznika, generalnie objawy podobne do TYP1 awarii regulatora napięcia z Afripedii, ale że musiałem wtedy jechać to w końcu udało się odpalić i pojechałem. Dzisiaj rozebrałem wszystko i okazało się, że akumulator wygotowany, prawie zero elektrolitu. Dolałem, naładowałem, włożyłem do moto. Odpaliłem dziada (tudzież babkę, jak kto woli), sprawdzam prąd ładowania i na wolnych obrotach 15V-16V, natomiast przy 4000 RPM około 18V. Pytanie moje jest laickie, bo na prądach się słabo znam: czy to na pewno awaria regulatora i nic innego nie pozostaje jak wymiana? Czy powinienem coś jeszcze sprawdzić, żeby się upewnić, że to regulator, a nie coś innego (np. wina akumulatora). Kostki i połączenia są raczej ok i w miarę regularnie tam zaglądam i czyszczę, więc nie wiem co było przyczyną. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
![]() |
![]() Cytat:
Cytat:
Negatywny wpływ starego akumulatora jest taki że nie można go do końca naładować zawsze pobiera jakiś prąd co można zbadać na ładowarce i tak 2A jakie mi się trafiło to jest 25W obciążenia które generuje akumulator. złącza warto nabić nowe https://allegro.pl/oferta/obudowa-3-...pl-12409634797
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator Napięcia Jaki?? | darkier | Układ elektryczny i zapłonowy | 46 | 17.10.2022 12:04 |
Regulator napięcia fh014aa | wolly | Układ elektryczny i zapłonowy | 2 | 19.07.2011 09:52 |