Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.04.2014, 15:06   #1
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,903
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 4 tygodni 12 godz 55 min 46 s
Domyślnie

ciekawostka co do wymiany oleju co 10 000 km....

Znalazlem repoirtaz niemieckiej panstwowej telewiji ZDF



krotko przetlumacze:
chodzi w programie o to czy naprawde trzeba wymieniac olej co 10 000km ? czy tak jak mowi producent? czy wogole

- srebrny mercedes zrobil 200 000km na jednym oleju, po 200 000km zrobil wymiane na stary olej (ten z busa tankowany) ktory zostal przefiltrowany

- ten lysy w laboratorium jest szefem najwiekszego niezaleznego labolatorium analizujacego srodki smarujace: Mowi ze olej nie musi byc wymieniany, czy to longlife, czy nie, ma takie same wlasciwosci smarne przy nalewaniu, jak i duzym przebiegu. Nawet po 100 000km wlasciwosci smarne sa bardzo dobre.

- ten fiat ducato jezdzi od 11 lat na tym oleju przefiltrowanym z tego busa na poczatku. 11 lat i 180 000km bez wymiany... w silniku nic sie nie stalo

- ten ratrak nie mial nigdy oleju wymienianego. tylko filtr. jeden olej, 10 lat, w przeliczeniu 500 000km ma najechane. Filtr raz w roku i dolewka po wymianie filtra

Podsumowanie:

- zwiazek producentow srodkow smarnych nie chce nic do kamery powiedziec, zwiazek samochodziarzy tez.

- warsztaty samochodowe sa uzaleznione finansowo od producentow oleju i maja dobry zysk na wymianie oleju. To zmusza klienta do wizyty w warsztacie i przy okazji naprawia sie cos innego.

- produkcja oleju syntetycznego to 5 ojro za litr, w warsztatach ten olej sprzedaje sie po 25-30 ojro.

- nie ma zadnej przeslanki ani dowodu ze trzeba olej wymieniac co 10 lub 30 tys. Producenci oleju i samochodow od lat trzymia sie tej samej reguly.

- wszyscy zyja z wymiany oleju, a klient za to wszystko placi


Moje podsumowanie. Wymieniam olej w afryce jak mi sie przypomni, ostatnio bylo to 25 tys km. Silnik nie zre oleju, po wymianie roznicy zadnej w pracy. W samochodzie wymieniam tez jak mi sie przypomni lub jak filtr oleju jest mocno zardzewialy.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.

Ostatnio edytowane przez fassi : 06.04.2014 o 15:41
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.04.2014, 15:31   #2
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,773
Motocykl: RD07
Przebieg: 44000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 1 godz 39 min 32 s
Domyślnie

Muszę przyznać, że znam dwa podobne przypadki. Jeden wynikał z niewiedzy, tzn znajomy kupił pierwsze auto, był to polonez i przez bodajże 10 lat nie zmieniał oleju i filtra, bo nie wiedział, że trzeba. Przejeździł tak 90 tyś km, robiąc tylko dolewki jak ubyło. Drugi przypadek zupełnie świadomy w alfie romeo 2.4 JTD - 50 tyś km bez wymiany oleju.
__________________


XRV750 RD07 / BMW R1200RT
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.