Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.03.2014, 21:54   #1
sosiek


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Rzeszów
Posty: 21
Motocykl: RD07
sosiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 7 godz 42 min 31 s
Domyślnie

W hondzie NTV nie wiem dokladnie w których rocznikach jest podobna pompa jak w afri, ma nawet gwint na lusterko zaślepiony takim koreczkiem, i kształty fajniejsze niż africowy klocek
sosiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2014, 22:39   #2
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

To już się teoretyczne rozważania robią, ale fajnie
To ja się podłączę;

- na chłopski rozum - im większy tłoczek w zacisku, tym większa powierzchnia docisku. Natomiast, to nie tłoczek naciska na tarczę, a klocek, którego rozmiary są jakie są. Większy tłoczek, przez to że jest większy, nie będzie zatem chyba mocniej dociskał do klocka. Ważne jest wytworzone w układzie ciśnienie. Rozwijajć koncepcję skali - gdybyśmy chcieli tarczę hamulcową zatrzymać kamieniem który dociskamy cegłówką, to nie rozmiar cegłówki się liczy, ale siła z jaką dociśniemy kamień.

Czyli znaczenie ma rozmiar klocków i to, aby tłoczek był do nich dopasowany, czyli żeby równomiernie je dociskał, natomiast sam rozmiar tłoczka w zacisku jest chyba istotny tylko pośrednio. Ważne jest ciśnienie w układzie, bo to ono przez tłoczek dociska klocki do tarczy.

- ciśnienie z kolei zależy od tego z jaką siłą przez jakie światło przewodu hamulcowego wtłoczymy płyn do zacisku. Im mniejsze światło tym większe ciśnienie, ale wywołanie tego ciśnienia wymaga większej siły.

- czyli może tłoczek w pompie? Ciśnienie jest wywoływane przez skompresowanie płynu, czyli płyn jest po prostu wpychany z dużą siłą do przewodów hamulcowych. Czyli istotna jest nie tylko jego średnica ale i skok tłoczka w pompie. Tłoczkiem poruszamy za pośrednictwem dźwigni hamulca na którą nakładamy siłę z naszych palców. Im większy tłoczek przy takim samym skoku, tym krótszy będzie nasz ruch palcami, ale to nie znaczy, że nasz ruch palcami będzie łatwiejszy. I znowu efekt skali - wyobraźcie sobie żę nasz tłoczek w pompie ma 2 metry średnicy i chcemy bo przesunąć o 5 cm za pomocą tej samej dźwigni hamulca. Będzie ciężko.

Dlatego - nie tyle pompa i tłoczki, co sztywne przewody, i inne zaciski z większymi klockami.

__________________
------------------------------------------------------
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
------------------------------------------------------
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pompa hamulcowa kaput. newrom Hamulce, kola, opony 13 23.09.2008 09:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.