![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Rzeszów
Posty: 21
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 7 godz 42 min 31 s
|
![]()
W hondzie NTV nie wiem dokladnie w których rocznikach jest podobna pompa jak w afri, ma nawet gwint na lusterko zaślepiony takim koreczkiem, i kształty fajniejsze niż africowy klocek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
To już się teoretyczne rozważania robią, ale fajnie
![]() To ja się podłączę; - na chłopski rozum - im większy tłoczek w zacisku, tym większa powierzchnia docisku. Natomiast, to nie tłoczek naciska na tarczę, a klocek, którego rozmiary są jakie są. Większy tłoczek, przez to że jest większy, nie będzie zatem chyba mocniej dociskał do klocka. Ważne jest wytworzone w układzie ciśnienie. Rozwijajć koncepcję skali - gdybyśmy chcieli tarczę hamulcową zatrzymać kamieniem który dociskamy cegłówką, to nie rozmiar cegłówki się liczy, ale siła z jaką dociśniemy kamień. Czyli znaczenie ma rozmiar klocków i to, aby tłoczek był do nich dopasowany, czyli żeby równomiernie je dociskał, natomiast sam rozmiar tłoczka w zacisku jest chyba istotny tylko pośrednio. Ważne jest ciśnienie w układzie, bo to ono przez tłoczek dociska klocki do tarczy. - ciśnienie z kolei zależy od tego z jaką siłą przez jakie światło przewodu hamulcowego wtłoczymy płyn do zacisku. Im mniejsze światło tym większe ciśnienie, ale wywołanie tego ciśnienia wymaga większej siły. - czyli może tłoczek w pompie? Ciśnienie jest wywoływane przez skompresowanie płynu, czyli płyn jest po prostu wpychany z dużą siłą do przewodów hamulcowych. Czyli istotna jest nie tylko jego średnica ale i skok tłoczka w pompie. Tłoczkiem poruszamy za pośrednictwem dźwigni hamulca na którą nakładamy siłę z naszych palców. Im większy tłoczek przy takim samym skoku, tym krótszy będzie nasz ruch palcami, ale to nie znaczy, że nasz ruch palcami będzie łatwiejszy. I znowu efekt skali - wyobraźcie sobie żę nasz tłoczek w pompie ma 2 metry średnicy i chcemy bo przesunąć o 5 cm za pomocą tej samej dźwigni hamulca. Będzie ciężko. Dlatego - nie tyle pompa i tłoczki, co sztywne przewody, i inne zaciski z większymi klockami. ![]()
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pompa hamulcowa kaput. | newrom | Hamulce, kola, opony | 13 | 23.09.2008 09:28 |