Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.03.2014, 19:41   #1
Mat7
 
Mat7's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Wawa
Posty: 145
Mat7 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 7 godz 53 min 4 s
Domyślnie

Też tak mam i wydaje mi się, że jest wszystko ok. Jak postawię w garażu to nagrzewa się normalnie, podczas jazdy od +20 stopni w górę też, przy temperaturach blisko +/- 5 stopni jest tak jak u kolegi.
Ja osobiście biorę na wskaźnik temp. w AT lekką poprawkę
Mat7 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2014, 14:03   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

AT nie ma małego obiegu a jedynie duży sterowany termostatem i działa to dobrze jedynie powyżej 15stC, zastanawiam się, czy nie wyrzucić z obudowy termostatu czujnika temperatury a zamiast niego założyć rurkę, którą łączy się z wejściem do pompy wody. Założyć termostat bez tej dziurki i powinno działać jak w każdym cywilizowanym motocyklu pytanie tylko gdzie umieścić czujnik temperatury bo najlepiej byłoby właśnie w tym małym obiegu lub przy silniku.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2014, 14:14   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Polecę zakrywać chłodnicę oleju gdy na zewn jest ponizej +10stopni
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2014, 14:35   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Polecę zakrywać chłodnicę oleju gdy na zewn jest ponizej +10stopni
generalne trudno o gorszy system chłodzenia (dla niskich temp.) zarwówno cieczy jak i oleju,

cieczy bo brak małego obiegu a dodatkowo termostat wyniesiony jest daleko od silnika co przy niskich temperaturach powoduje znaczne schładzanie obudowy termostatu i tym samym zamykanie tego samego pomimo, iż temperatura silnika wcale nie jest niska efektem takiego umieszczenia termostatu, jest także głupienie wskaźnika temp., którego czujnik powinien być w silniku a nie w tej właśnie obudowie. Najlepszym rozwiązaniem byłby mały obieg i właśnie w nim czujnik a termostat mając ciągły obfity przepływ cieczy z silnika mógłby faktycznie spełniać swoje zadanie w niskich temp.

Generalnie mi wskaźnik temperatury silnika bardziej służy jako wskaźnik temperatury zewnętrznej niż silnika < 10st. na grubej krescie 10-15st.C ok 2mm powyżej 15-20 5mm powyżej itd.. naweet się zastanawiałem, czy go nie wyskalować w st C

Chłodnicę olej poniżej 10st raczej powinno się zakrywać, bo termostatu to ona nie ma..... można byłoby wsadzić wymiennik ale chyba filtr już by się nie zmieścił.

można nic nie robić ale jak zimno afra więcej pali i ma lekkiego muła

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 26.05.2014 o 14:45
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2014, 14:44   #5
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Afra jak kazdy pojazd z termostatem ma mały obieg,
Zimą nawet na minusie z zasłąniętą chłodnicą oleju temp po ok 2min wskakuje na wskazówce od temp wody w to samo miejsce co latem.
Termostaty od tico po 20zł otwierają się w większości przy ok 50 stopni zamiast przy 82, stąd pewnie niedogrzane silniki, muł i większe spalanie

Ostatnio edytowane przez rambo : 26.05.2014 o 14:47
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2014, 14:57   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Afra jak kazdy pojazd z termostatem ma mały obieg,
Zimą nawet na minusie z zasłąniętą chłodnicą oleju temp po ok 2min wskakuje na wskazówce od temp wody w to samo miejsce co latem.
Termostaty od tico po 20zł otwierają się w większości przy ok 50 stopni zamiast przy 82, stąd pewnie niedogrzane silniki, muł i większe spalanie
z głowic wychodzą przewody prosto do termostatu a z niego prosto do chłodnic to gdzie ten mały obieg?

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 26.05.2014 o 15:01
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2014, 15:31   #7
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Jeden przewód dolny to wejście z wodą z przedniego cylindra, drugi powrót na tylny cylinder
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Ubranie na +40 stopni robinson Ciuch Afrykańczyka 7 08.06.2010 09:49
Festiwal 360 Stopni - Człowiek na krawędzi endurance Imprezy forum AT i zloty ogólne 1 03.03.2009 20:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.