Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.12.2008, 22:19   #1
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cibor klv Zobacz post
takim razie wziąć do kompletu koło zębate z wału napędzające kosz Deauvilki ( 2 zęby więcej niż w Afri)... w sumie zmieni się przełożenie pierwotne tylko pytanie jak bardzo .
to akurat nie jest takie proste. W takiej sytuacji wcale nie musi to sie zgrać- chodzi mi o moduł zębów, jeden ząb mniej a na drugiej zębatce więcej- to tak prosto nie jest... itd- może sie okazać w takiej sytuacji że odległość pomiędzy wałkiem skrzyni biegów a wałem korbowym jest różna w Afryce i Deavilce... Oby nie - czekam na dlacze efekty Twojej pracy!!!
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.12.2008, 01:20   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

mi tam to sprzegło nap..la chyba od kupna czyli 2005 rok. Hubcio sam świadkiem że nie ma targedi ale ok. jedni nie zjeżdżają z asfaltu i nawet Wietszny ich szanuje, no to SZACUNNNN !!!!

ale tak BTW. czy komuś sie to sprzęgło urwało albo co..?
i drugie BTW

przecie jak sie jedzie to tego nie słychać to cy sie katujecie tym w garaży czy co bo nie czaje bazy
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.12.2008, 01:22   #3
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
to akurat nie jest takie proste. W takiej sytuacji wcale nie musi to sie zgrać- chodzi mi o moduł zębów, jeden ząb mniej a na drugiej zębatce więcej- to tak prosto nie jest... itd- może sie okazać w takiej sytuacji że odległość pomiędzy wałkiem skrzyni biegów a wałem korbowym jest różna w Afryce i Deavilce... Oby nie - czekam na dlacze efekty Twojej pracy!!!
W sumie o tym nie pomyślałem, mogłem zmierzyć odległość wałków w Deauvilce... ale raczej nie wydaje mi się to prawdopodobne... nie widzę powodu dla którego fabryka miałaby przesuwać wałki wzgldędem siebie...wiązałoby się to z sporymi zmianami konstrukcyjnymi w formach odlewów... jakoś nie ma mi ta teza logicznego uzasadnienia... na ostatniej fotce, kosz i koło zębate na wale...wydają się pasować idealnie do wałków Afryki... wszystkie wymiary jak średnica wałka sprzęgłowego , wymiary tulejki na wałku, średnica czopa wału korbowego, wymiary wielowypustu na czopie, są identyczne... zarówno kosz jak i koło zęate na wale z Deavilki pasują idealnie na wał i wałek sprzęgłowy Afryki... zatem na 99% wydaje mi się , że odległość wału korbowego od wałka sprzęgłowego są takie same...z tym, że średnica wieńca wieńca w Deauvilce jest mniejsza o 2 mm od wieńca w koszu od Afri.. (pozostałe wymiary kosza są identyczne) tak samo średnica kół zębatych na wale jest inna...koło zębate od Deauvilki ma wększą śrenicę od tego w Afri, a za tem na koszu mniej, ale na wale więcej i wszystko się zgadza... przesunięcie wałków raczej odpada... no tak czy siak.. eksperyment trwa.. mam nadzieję że będzie ok.

Podzieliłem się całym doświadczeniem na stronie Adventure Rider.com no i mam dość pocieszające przypuszczenia ... po zastosowaniu przełożenia głównego od Deauvilki 67x38 (ilość zębów na koszu x ilość zębów na wale korbowym) w miejsce oryginalnego 68x36 przełożenia nieznacznie się wydłużą o jakieś 6% w stosunku do oryginału... czyli przełożenie oryginalne 1,888 i nowe 1,763 ... co daje 93,7 % oryginalnego przełożenia... prawdopodobnie bedzie to porównywalne ze zmianą o jeden ząb (dodany) na przedniej zębatce w przełożeniu finalnym .

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.04.2013 o 07:58
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
stuki puki i nie z suzuki rambo Silnik, sprzęgło, skrzynia 31 20.02.2011 18:50
Kichanie plus stuki w serduchu lacznik78 Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 18.10.2009 19:13
stuki powyzej 4000 obr. rd03 JackHarrer Silnik, sprzęgło, skrzynia 80 30.05.2009 22:32
POMOCY!!! stuki ze skrzyni biegów!!! SzymonBBI Silnik, sprzęgło, skrzynia 31 22.09.2008 08:08
Stuki z silnika plakiet Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 26.08.2008 07:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.