Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.01.2014, 20:02   #1
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,501
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Sprężanie będzie prawdopodobnie bardzo dobre, czarny dym to nieszczelne ( zanagarowane) zawory wydechowe ( pisałem o tym kilka razy ). Zrób i wstaw tu zdjęcie świec. ( zakładam, że będą białawe i mocno "zanagarowane" )
Moim zdaniem masz porysowane lub skorodowane cylindry ( standard ) zakładam, że mechanik nic nie napsuł.
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.01.2014, 20:40   #2
Kosmal
 
Kosmal's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2013
Miasto: WSCHOWA
Posty: 213
Motocykl: TT600R,XT660Z
Kosmal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 23 godz 48 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szparag Zobacz post
Sprężanie będzie prawdopodobnie bardzo dobre, czarny dym to nieszczelne ( zanagarowane) zawory wydechowe ......
Moim zdaniem masz porysowane lub skorodowane cylindry ( standard )
Nieszczelne zawory=spadek ciśnienia
Porysowana gładź = spadek ciśnienia
Ciśnienie raczej nie będzie bardzo dobre
Druga sprawa to "zanagarowane zawory"-może się tylko odnosić do czarnego dymu!(nie dopalone paliwo)
500ml/100km =niebiesko

Może kolega Nupas źle opisał swoją awarię bo to nie trzyma się "kupy"
Kosmal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.01.2014, 23:37   #3
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,501
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kosmal Zobacz post
Nieszczelne zawory=spadek ciśnienia
Porysowana gładź = spadek ciśnienia
Ciśnienie raczej nie będzie bardzo dobre
Druga sprawa to "zanagarowane zawory"-może się tylko odnosić do czarnego dymu!(nie dopalone paliwo)
500ml/100km =niebiesko.

Może kolega Nupas źle opisał swoją awarię bo to nie trzyma się "kupy"
Zawsze jak coś napiszę na forum, to potem mam wrażenie, że do mnie to chyba inne afryki przyjeżdżają.
To co piszesz można przeczytać w każdym podręczniku,teoretycznie ma sens, ale nieszczelność na zaworach zanagarowanych w AT powoduje spadek ciśnienia mniejszy niż wzrost spowodowany przedostawaniem się oleju do komory sprężania ( permanentna próba olejowa ). W extremalnych sytuacjach dochodzi nawet do spalania stukowego spowodowanego zbyt ubogą mieszanką, za dużym ciśnieniem i nagarem olejowym. Zycie bywa lekko inne niż książkowa teoria.
Przemyśl dokładnie wszystko co napisałem, potem jeszcze raz przemyśl i dopiero podważaj teorię. Pamiętaj, że moje wypowiedzi są mocno poparte doświadczeniem. Robiłem remont chyba już kilkudziesięciu takich silników ( AT i pochodne ) i na równie dużo wypisałem akt zgonu.
Chętnie wysłucham konkretnej popartej doświadczeniem teorii, bo standardy to można wyczytać na Googlach.
Pozdrawiam
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2014, 20:32   #4
Nupas


Zarejestrowany: Dec 2013
Posty: 7
Motocykl: RD03
Nupas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 34 min 33 s
Domyślnie

Ok. Dzięki chłopacy, jak będę miał czasu trochę to posprawdzam i napisze co i jak.
Nupas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
silnik sizyrk Silnik, sprzęgło, skrzynia 5 13.05.2014 17:24


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.