![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Dabrowa G.
Posty: 690
Motocykl: RD07a DRZ 400E
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 10 godz 22 min 26 s
|
![]()
Czyli do tej pory więcej za niż przeciw.
![]() Z moich doświadczeń wynika ,że bez odwracania opona szybko się ząbkuje przez co możliwy przebieg drastycznie spada a gdy jest odwracana wytrzymuje jakieś 40% więcej. Jeśli ma ktoś inne doświadczenia to piszcie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Nie mam żadnych doświadczeń z obracaniem tego typu opon ale pamiętam że kiedyś zalecało się zamieniać koła w samochodzie. Były nawet specjalne schematy zamieszczane w instrukcjach obsługi samochodów. Miało to powodować równomierne zużycie wszystkich opon ( łacznie z zapasówką).Dzisiaj się tego nie robi bo okazało się to wielkim nieporozumieniem a opony zużywały się szybciej. Dowcip polega na tym że opona najbardziej zużywa się na początku kiedy jest założona i dociera się potem zużycie jest mniejsze. Jeżeli oponę obrócimy to znowu jest okres docierania czytaj przyspieszonego zużycia itd. Każde obrócenie to przez pewien czas przyspieszone zużycie. Zwróćcie uwagę że gdy zmieniamy koła w samochodzie z letnich na zimowe lub odwrotnie to je oznaczamy i następnym razem zakładamy tam gdzie były poprzednio.
Być może tak samo będzie się działo z oponami o których piszecie |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kierunek opon anake | felkowski | Hamulce, kola, opony | 20 | 18.05.2016 22:22 |
Kierunek Afryka | electro | Kwestie różne, ale podróżne. | 17 | 28.06.2013 08:02 |
Kierunek Afryka 2012. | seven007 | Kwestie różne, ale podróżne. | 24 | 26.03.2012 20:49 |
Kierunek WSHUT-info | bajrasz | Przygotowania do wyjazdów | 9 | 10.03.2010 17:55 |