Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.11.2013, 22:25   #1
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 23 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Scorpi Zobacz post
znajomy odchudza koła zamachowe i przerabia dwumasy na zwykłe i zamiast nitów zawsze stosuje śrubki 12 klasy gatunkowej poskrecane wszystko na mocny loctite. Takie połączenie jest napewno mocniejsze niz jaki kolwek nit z tego wzgledu że nity stosuje sie bo są tanie i szybie w montazu ale niestety miekkie zeby dały sie rozklepać aśrubki to twarde i lepsze rozwiazanie. Kolejnym plusem jest mozliwośc demontazu w razie potrzeby.
pan się myli
połączenie śrubowe żeby miało podobna wytrzymałość do nita musi być na śrubach ciasno pasowanych tzn bez luzów nawet suwliwie być nie może do tego musi być naprawdę mocno skręcone

Trochę się kiedyś na nitowałem, 12mm nit zakuwa się młotem 3kg na dwa strzały na ciepło trza mieć parę w łapach bo większość z nas robiła taki nit na 3 strzały. A 8 godzin nikt był wstanie machając młotem wytrzymać

Tyle z praktyki po resztę zapraszam do skryptów z konstrukcji maszyn :
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2013, 23:38   #2
blackcock84
 
blackcock84's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
blackcock84 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
Domyślnie

pierwszego nita zakuwaliśmy 30 min
blackcock84 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.11.2013, 07:50   #3
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,217
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 10 godz 24 min 11 s
Domyślnie

Nie do końca. Nit głównie na ścinanie pracuje (i tarcie powierzchni) a śruba na rozciąganie. To główna różnica ale są też inne, w samolotach (tych latających) całe poszycia są nitowane bo to połączenie zapewnia minimalną możliwość ruchu.
3kg młot to nie tak dużo bo trzeba odkształcić złącznik. Przedłużki i przykręcanie śruby M12 odpowiednim momentem to też niemała siła rozciągająca rdzeń - i to statyczna.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
patent na wzmocnieni tylnego stelaza. motomysz Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 6 07.06.2014 00:06
Kufer + oparcie = narzekająca żona, czyli patent jak cofnąć kufer Arkadius Wszystko dla Afryki 8 28.02.2013 20:05
patent na niskie ciśnienie w oponach Wojtek_K Wszystko dla Afryki 2 04.02.2013 11:57
Patent AQ rezerwa paliwa Kazmir Uklad paliwowy i wydechowy 1 04.08.2009 21:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.