|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Sprawdź jakie napięcie i natężenie jest potrzebne do ładowania montany. Domyślam się że podobne jak do innych nawigacji - wówczas możesz odciąć wtyk zapalniczkowy i dolutować kable z zasilacza który podpina się bezpośrednio do instalacji motocykla -np. w larku tak jest - w komplecie jest kabel który ma dzynks z którego kable idą wprost do instalacji 12V. Jeśli napięcie i natężenie prądu są takie same, możesz zalutować sobie coś takiego, przypiąć i po sprawie a całą instalacje możesz sobie schować gdzieś.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Racja, ale Michalowi chodzi raczej o drugi koniec tego interesu, czyli Montana<->kabel zasilający. I tu już tak prosto nie jest. To nie Lark, to Garmin
![]() Długo jeździłem z Montaną podłączoną na sztywno kablem do klem akumulatora i nic jej nie było. Tu chodzi o co innego - Pytający ma jedną Montanę, jeden oryginalny uchwyt i dwa motocykle - co zrobić żeby łatwo/szybko/tanio przekładać nawigację z jednego moto do drugiego. Zdrówko, Miszel Ostatnio edytowane przez Miszel : 04.11.2013 o 14:23 |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,151
Motocykl: exc 250 2T :)
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
![]()
- Natężenie musi być niemniejsze niż wymagane (może być większe)
- co do napięcia to muzi się zgadzać. Niektóre urządzenia np. stary garmin, pracuja w dość dużym zakresie napięcia. Warto poszukać takiej informacji o instrukcji lub innej karcie produktu. Znacznie to ułatwi dopasowanie zasilacza |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Wiem o fabrycznym uchwycie, mam taki w lc8, dziala super, ale tam jest zamontowany na stale, cala nawigacja jest schowana za szybą, nie straszne jej tam gałęzie, itp.
Na Husabergu ma być wpieta w Ram, tak mam od dawna i jestem zadowolony. Na bateriach ona daje radę dosć długo ( jeśli jest wyłączone podświetlenie), ale chciałbym mieć mozliwośc podładowania jej chociaż raz na jakiś czas, nie musi byc podłączona w czasie jazdy. Zostaje wiec wtyk mini usb. Pytanie brzmi jak wyprowdzić przewód usb, tak abym nie musiał stosować ładowarki do gniazda zapalniczki i samego gniazda ? Garmin chyba wymaga jakos wiecej prądu (A) niż normalne urządzenia na mini usb, bo większość uniwersalnych ładowarek go nie ładuje.
__________________
Pozdrawiam Michał |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Otóż, wtyk mini usb podaje zdaje się max 5V przy natężeniu 0,9A, czyli zasilisz urządzenie o poborze mniejszym niż 5*0,9(W). Sprawdź ile pobiera w trybie pracy Garmin (pewnie w papierach jest). Jeśli mniej niż powiedzmy 4W to przez mini usb jesteś w stanie doładowywać je w trakcie użytkowania. Jeśli więcej - to tylko żeby doładować w czasie nieużywania (chodzi o bilans).
Natomiast skoro wiemy już to, to mozemy wyjść założenia że wystarczy na przewód mini usb podać taki właśnie woltaż. Dowolną ładowarką wpinaną w układ elektryczny motocykla. Kabelek mini usb pociąć, zlutować np. z ładowarką larka czy podobną i przed próbami podpięcia do garmina zmierzyć kontrolnie czy się zgadza napięcie i natężenie (porty mini usb są chyba delikatniejsze trochę niż gniazdka ładowania). Tu masz schematy wtyczek usb: http://pl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus Polutowanie plusa i minusa powinno wystarczyć do zasilania garmina. Teoretycznie powinno zadziałać. W praktyce - można zaryzykować.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Garmin Montana 650t | Boski-Kolasek | Hardware | 48 | 22.07.2012 12:36 |
brak zasilania pompy | bartol | Układ elektryczny i zapłonowy | 42 | 09.06.2010 21:53 |