Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.10.2013, 16:49   #1
lortprodisz
LOŻA SZYDERCÓW
 
lortprodisz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: LEGNICA
Posty: 359
Motocykl: RD07a
Przebieg: 9999999
Galeria: Zdjęcia
lortprodisz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 12 godz 15 min 51 s
Domyślnie

cisnienia nie mierzyłem ale dała rade zima jako pompa paliwa do ferozy 1500obr max silnik krecił na niej - cisnienie paliwa za małe
__________________
Beton Stal Gruz i Rdza
Станция тропосферной радиорелейной связи


lortprodisz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.10.2013, 17:55   #2
Kupek


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Opole
Posty: 361
Motocykl: CRF1100
Przebieg: ???
Kupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 17 godz 14 min 14 s
Domyślnie

Podepnę się pod temat. Wiem, że temat pomp paliwa był wałkowany. Ale mam dziś lenia i zapytam wprost: czy pompa FACET dająca ciśnienie 3,5psi = 0,2 atm będzie dobra ? W sensie - nie za mocna ?
Kupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.10.2013, 22:51   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kupek Zobacz post
Podepnę się pod temat. Wiem, że temat pomp paliwa był wałkowany. Ale mam dziś lenia i zapytam wprost: czy pompa FACET dająca ciśnienie 3,5psi = 0,2 atm będzie dobra ? W sensie - nie za mocna ?
tak temat był wałkowany ale nic z tego nie wynika, każdy próbuje co może jednym to chodzi innym nie, tylko nie każdy wie dlaczego jest tak a nie inaczej. Chcę zebrać wszystko do kupy i wyciągnąć z tego jakieś racjonalne wnioski oparte na wiedzy a nie na eksperymentach.

Interesuje mnie model RD07 bo taki mam, i fakty są takie, że oryginalna pompa którą można nabyć za bagatela 1060zł występuje tylko i wyłącznie w motocyklach africa twin, numer katalogowy tej pompy jest wyrzucany wyłącznie tylko przy tym modelu motocykla więc gdybanie, że pompa będzie pasować od innej hondy to tylko gdybanie i tyle bo jakieś różnice są! tylko pytanie czy w konstrukcji czy w parametrach. W pierwszym przypadku nie jest to specjalnie istotne bo ważne są parametry a w zasadzie tylko jeden : ciśnienie paliwa bo od tego parametru zależy poziom paliwa w komorze pływakowej więc nie jest ważne od czego będzie ta pompa ważne jest aby miała taką samą wartość ciśnienia. Niestety ja nie dysponuję oryginalną pompą do AT, więc nie wiem jakie powinno być ciśnienie.

1. pompa z HONDA Varadero ma 0,2bar - taką mam u siebie
2. mam drugą pompę, która wyglądem jest identyczna jak ta powyższa i ma ciśnienie 0,1bar
3. mam także pompę 7.21440.51 firmy automotive i ta ma 0.4bar
4. pompa pireburg o tym samym numerze co powyższa ma 0,1bar

jak widzicie rozrzut ciśnienia jest b.duży, często przy pompach podawana jest wydajność w l/godz. ale ten parametr nie jest tak ważny bo przecież silnik nie przepali 50-80L benzyny w godzinę, większa wartość nie ma tutaj znaczenia jeżeli ciśnienie będzie równe ciśnieniu oryginalnej pompy AT. Większa wydajność najcześciej wynika z tego, że te pompy podają paliwo ciągłym strumieniem a nie tłoczą co chwila jak oryginalna pompa z AT

Jażeli chcemy zastosować zamiennik do AT to musi to być dobrej jakości zamiennik trzymający zadane ciśnienie a nie jak w większości tych pomp jest mniejszy lub większy zakres np. 0,2-04 bar itp.. wynika to z tego, że te pompy są dedykowane do instalacji przelewowych i tutaj ciśnienie jest jest specjalnie istotne, natomiast w układzie paliwowym AT ciśnienie jest najważniejsze!

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 09.10.2013 o 23:07
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka pompy paliwa R2D2 Uklad paliwowy i wydechowy 354 22.07.2021 11:37
O-ring pompy paliwa banditos Uklad paliwowy i wydechowy 1 26.03.2011 12:05
czy to przekaźnik pompy paliwa? MChmiel Układ elektryczny i zapłonowy 4 04.05.2010 22:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.