Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.10.2013, 16:01   #1
Tolecki
 
Tolecki's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Augustow
Posty: 308
Motocykl: RD04
Przebieg: 88000
Tolecki jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 43 min 36 s
Domyślnie

... Szersza zębatka spowoduje, że będzie ona opierać się na wałku na znacznie mniejszej powierzchni niż oryginalna bo tylko na części wieloklinu od storny silnika i zewnętrznej części wałka - cały środek nie pracuje.... w efekcie dość szybko poleci o ile wcześniej nie zetnie tych śrub blokujących.....
Tego twierdzenia to niestety nie jestem w stanie pojac?Dlaczego caly srodek nie pracuje?A sruby zabezpieczaja przed przesunieciem po osi walka.
A tak na marginesie chcialbym zeby wypowiedzieli sie praktycy ktorzy na niej jezdzili a nie teoretycy bo praktyka i teoria to dwie inne sprawy.Jak na razie tylko Johnny powiedzial cos na temat (ze mu zebatka uciekla) A po ilu km i jaka byla przyczyna?
__________________
Stara madra prawda glosi:Kto nie pije ten donosi!!
Tolecki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.10.2013, 18:51   #2
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,623
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 5 dni 18 godz 10 min 48 s
Domyślnie

Tak przyznaję że mi uciekła ale coś tak przypuszczam że słabo zabezpieczyłem te trzy śrubki które mają zapobiegać wysuwaniu. Podejrzewam że one się najpierw odkręciły a później już mimo że zębatka była osadzona na loctite do wieloklinów to poszło wszystko na wolność.
Zrobiłem 1tkm.
Mam przygotowanie mechaniczne na takim poziomie że uważam - to musi działać tylko trzeba dobrze zabezpieczyć przed wysunięciem.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.10.2013, 12:44   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tolecki Zobacz post
...
Tego twierdzenia to niestety nie jestem w stanie pojac?Dlaczego caly srodek nie pracuje?
pisząc środek miałem na myśli tą część wałka, która pracowała na oryginalnej zębatce i to chyba logiczne, że skoro jest już wybita to nie będzie pracowała na szerszej zębatce,
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.10.2013, 17:10   #4
Tolecki
 
Tolecki's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Augustow
Posty: 308
Motocykl: RD04
Przebieg: 88000
Tolecki jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 43 min 36 s
Domyślnie

To tak samo nie bedzie pracowala na orginalnej,ta jest szersza od orginalnej i pracuje na dodatek na tej czesc walka ktora na orginalnej zebatce odcina zabezpieczenie.Jest tu prawie 2-krotna powierzchnia czyli inny nacisk.
__________________
Stara madra prawda glosi:Kto nie pije ten donosi!!
Tolecki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2013, 10:32   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

ja używam samaru BMW optymoly MP3, smar ten jest używany na wieloklin tarczy sprzęgła w motocyklach BMW, jego zaletą jest to, że nie spływa przy wysokiej temperaturze i bez problemu utrzymuje się nawet przez 50-60.000km (w motocyklu BMW oczywiście) wadą jest cena ok 130zł za 100g.

Niestety w AT do zębatki dostać się może jeszcze woda, i tutaj nie wiem jak się zachowa bo nie miałem okazji sprawdzić... na sucho u mnie po ponad 3.000km wałek jest nasmarowany jak przy montażu.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2013, 11:01   #6
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 862
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool

Cytat:
Napisał Fihu Zobacz post
Smarowanie? Czym?
Dawno temu, powstała mała lista co i czym smarować.
Tu link do postu Pastora
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2013, 22:32   #7
Szpilon


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 133
Motocykl: RD07a
Szpilon jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 6 godz 23 min 25 s
Domyślnie

Dodam swoje trzy słowa.
Od założenia "szerokiej" zębatki zrobiłem niewiele, około 5 tyś. km. Wałek przed założeniem miał przebieg 98 tyś. km i dodam że był i jest w bardzo dobrym stanie. Na oryginalnej zębatce jest wyczuwalny luz ale przyznam że widziałem w innych Afrykach (z niby mniejszym przebiegiem) o wiele większy. Szeroka zębatka siedzi bez żadnego luzu. Po 5 tyś. km widać na wałku ślady że pracuje na końcu i na początku jego długości. Są to naprawdę drobne ślady ale są.
Używam smaru miedzianego. Te trzy śruby z nakrętkami niczym nie zabezpieczałem tylko z wyczuciem poskręcałem. Mam dobre zdjęcia wałka przed założeniem i po owych pięciu kawałkach. Nigdy zdjęć nie wklejałem ale jak ktoś chce to mogę przesłać i dla potomnych można na forum umieścić.
Szpilon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2013, 10:57   #8
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tolecki Zobacz post
To tak samo nie bedzie pracowala na orginalnej,ta jest szersza od orginalnej i pracuje na dodatek na tej czesc walka ktora na orginalnej zebatce odcina zabezpieczenie.Jest tu prawie 2-krotna powierzchnia czyli inny nacisk.
jeżeli założysz tą szerszą zębatkę na dobry wałek to owszem będzie pracowała na szerszej powierzchni, ale jeżeli na wałek już zużyty to nie bo ębatka opiera się na dobrej części wałka od strony silnika (ta część nie pracuje na oryginalnej zębatce) oraz na części wielowypustu przed zabezpieczeniem od strony zewnętrznej wałka - ta część też na oryginalnej zębatce nie pracuje. Natomiast część wałka pomiędzy jest już wybita przez oryginalną zębatkę i pracować nie będzie no chyba, że dasz klej.

Nie wiem ja nie umiem tego lepiej wytłumaczyć
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy cd. mdxmd CRF 1000 L 53 09.11.2019 21:30
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
wałek zdawczy maciek-kolek19863 Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 06.04.2017 12:45
Patent na wałek zdawczy?? Wójcik Wszystko dla Afryki 62 08.03.2016 01:13
Wałek zdawczy ocena tom500 Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 29.07.2015 16:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.