![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Augustow
Posty: 308
Motocykl: RD04
Przebieg: 88000
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 43 min 36 s
|
![]()
... Szersza zębatka spowoduje, że będzie ona opierać się na wałku na znacznie mniejszej powierzchni niż oryginalna bo tylko na części wieloklinu od storny silnika i zewnętrznej części wałka - cały środek nie pracuje.... w efekcie dość szybko poleci o ile wcześniej nie zetnie tych śrub blokujących.....
Tego twierdzenia to niestety nie jestem w stanie pojac?Dlaczego caly srodek nie pracuje?A sruby zabezpieczaja przed przesunieciem po osi walka. A tak na marginesie chcialbym zeby wypowiedzieli sie praktycy ktorzy na niej jezdzili a nie teoretycy bo praktyka i teoria to dwie inne sprawy.Jak na razie tylko Johnny powiedzial cos na temat (ze mu zebatka uciekla) A po ilu km i jaka byla przyczyna?
__________________
Stara madra prawda glosi:Kto nie pije ten donosi!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Tak przyznaję że mi uciekła ale coś tak przypuszczam że słabo zabezpieczyłem te trzy śrubki które mają zapobiegać wysuwaniu. Podejrzewam że one się najpierw odkręciły a później już mimo że zębatka była osadzona na loctite do wieloklinów to poszło wszystko na wolność.
Zrobiłem 1tkm. Mam przygotowanie mechaniczne na takim poziomie że uważam - to musi działać tylko trzeba dobrze zabezpieczyć przed wysunięciem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Augustow
Posty: 308
Motocykl: RD04
Przebieg: 88000
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 43 min 36 s
|
![]()
To tak samo nie bedzie pracowala na orginalnej,ta jest szersza od orginalnej i pracuje na dodatek na tej czesc walka ktora na orginalnej zebatce odcina zabezpieczenie.Jest tu prawie 2-krotna powierzchnia czyli inny nacisk.
__________________
Stara madra prawda glosi:Kto nie pije ten donosi!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]()
ja używam samaru BMW optymoly MP3, smar ten jest używany na wieloklin tarczy sprzęgła w motocyklach BMW, jego zaletą jest to, że nie spływa przy wysokiej temperaturze i bez problemu utrzymuje się nawet przez 50-60.000km (w motocyklu BMW oczywiście) wadą jest cena ok 130zł za 100g.
Niestety w AT do zębatki dostać się może jeszcze woda, i tutaj nie wiem jak się zachowa bo nie miałem okazji sprawdzić... na sucho u mnie po ponad 3.000km wałek jest nasmarowany jak przy montażu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 133
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 6 godz 23 min 25 s
|
![]()
Dodam swoje trzy słowa.
Od założenia "szerokiej" zębatki zrobiłem niewiele, około 5 tyś. km. Wałek przed założeniem miał przebieg 98 tyś. km i dodam że był i jest w bardzo dobrym stanie. Na oryginalnej zębatce jest wyczuwalny luz ale przyznam że widziałem w innych Afrykach (z niby mniejszym przebiegiem) o wiele większy. Szeroka zębatka siedzi bez żadnego luzu. Po 5 tyś. km widać na wałku ślady że pracuje na końcu i na początku jego długości. Są to naprawdę drobne ślady ale są. Używam smaru miedzianego. Te trzy śruby z nakrętkami niczym nie zabezpieczałem tylko z wyczuciem poskręcałem. Mam dobre zdjęcia wałka przed założeniem i po owych pięciu kawałkach. Nigdy zdjęć nie wklejałem ale jak ktoś chce to mogę przesłać i dla potomnych można na forum umieścić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]() Cytat:
Nie wiem ja nie umiem tego lepiej wytłumaczyć |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy cd. | mdxmd | CRF 1000 L | 53 | 09.11.2019 21:30 |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 07:46 |
wałek zdawczy | maciek-kolek19863 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 06.04.2017 12:45 |
Patent na wałek zdawczy?? | Wójcik | Wszystko dla Afryki | 62 | 08.03.2016 01:13 |
Wałek zdawczy ocena | tom500 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 29.07.2015 16:08 |