Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.12.2008, 23:29   #1
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 3 min 43 s
Domyślnie

Co tu pisać wszystko jasne Chodzi mi po głowie druga część tego artykułu, ale musiałbym mieć jakiś silnik do remontu. Korci mnie porwać się na klekoczące sprzęgło i mam pewien patent .........i nie tylko inne gaźniki trochę więcej mocy.......no cóż poczekajmy może się uda

Dzięki Podos

Ostatnio edytowane przez podos : 02.12.2008 o 08:25
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.12.2008, 08:43   #2
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 47 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Co tu pisać wszystko jasne Chodzi mi po głowie druga część tego artykułu, ale musiałbym mieć jakiś silnik do remontu. Korci mnie porwać się na klekoczące sprzęgło i mam pewien patent .........i nie tylko inne gaźniki trochę więcej mocy.......no cóż poczekajmy może się uda

Dzięki Podos
Klekoczace sprzegło juz ci pożyczyłem efekty mozemy potestowac na moim moto jak nie masz nic przeciwko
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.12.2008, 12:40   #3
Pastor
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

O jaki ładny artykuł! Dobra robota

Tylko jedna rzecz mi jakoś spokoju nie daje:
Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
obalić mit jakoby fabryczny elektroniczny przekaźnik zmniejszał wypalanie styków
W RD04 się tym bawiłem kiedyś i było tak:
- odpinam pompę paliwa, załączam piec i mierzę napięcie: wychodzi jakieś 0,2 V o ile pamiętam
- se myśle: do dupy jest. Dzwonie do Iziego. Mówi: "tak ma być" i jeszcze coś mówił ale to nie nadaje się do przepisania
- Ide dalej tym tropem - podpinam obciążenie, w postaci żarówy 21W. Patrzem sie a łona ŚWIECI! a napiecie się robi pełne 12V.
- odpinam żarówe i nazad spada do tego 0,2-0,3 V. Podpinam - zaś wraca 12V!
- To samo z pompą zamiast żarówy.
Wniosek - jakaś elektronika wypuszcza testowo te małe napięcie do czasu az nie wykryje obiążenia zwartymi stykami pompy, a dopiero potem załącza pełne napięcie robocze.
Fakt że to zabezpieczenie niezbyt doskonałe, bo styki najgorzej dostają po dupie w momencie rozłączania, a ono odbywa się pod pełnym napięciem.

Alleeee... jeśli to nie jest zabezpieczenie przed wypalaniem styków, to ja siem pytam co to jest , bom już zdurniał do reszty...

Zdrowia!
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2008, 00:39   #4
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 3 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pastor Zobacz post
O jaki ładny artykuł! Dobra robota


Alleeee... jeśli to nie jest zabezpieczenie przed wypalaniem styków, to ja siem pytam co to jest , bom już zdurniał do reszty...

Zdrowia!
O...usłyszeć ciepłe słowa i to od kogo samego Pastora to rzecz bezcenna.
Z wielką uwagą i przyjemnością czytam twoje posty są jak strzały snajpera
ale dosyć wazeliny (jak byś to napisał) i do roboty

Na schemacie widać trzy przewody dochodzące do przekaźnika
1.Zasilanie zaznaczony jako plus,
2.Zaznaczone - cewka przewód który idzie do cewki i odchodzi do obrotomierza i modułu zapłonowego w zależności jaka to AT rd03 /04 czy rd07
3.przewód wychodzący z przekaźnika zasilanie pompy (nie zaznaczony)

Jeśli tak to jest na schemacie to wydaje mi się, że jest to rodzaj elektronicznego przekaźnika który czeka na impulsy (pracujący silnik) żeby podać napięcie na pompę.
Może miałeś do czynienia z afrykami które miały zwarte te przekaźniki i efekt jest taki, że po przekręceniu stacyjki zaczyna pracować pompa a to ze względów bezpieczeństwa nie jest wskazane

Mój patent o ręcznym sterowaniu pompy to nic innego jak wyprowadzone dwa przewody które zwierają plus i wyjście na pompę.
Kiedyś ktoś zadał mi pytanie a po się jeba....eś wystarczy zewrzeć spinaczem i też pod pompuje Można i tak (gorzej jak się nie tak wsadzi ten spinacz w kostkę i dymek poleci) ja wolałem zadać sobie trochę trudu i zrobić to w cywilizowany sposób.
Jak myślisz ma to sens? eeee idę
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Pompa.jpg (74.3 KB, 20 wyświetleń)
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2008, 09:25   #5
Pastor
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Oj nie kadzimy, nie kadzimy, bo łezki ciekną

Patent z włącznikiem do podpompowania paliwka po postoju jest po mojemu całkiem słuszny, ale ja nie o tym - zastanawiam się ciągle co japończyk miał na myśli robiąc patent z tym niskim napięciem kontrolnym na wyjściu z przkaźnika na pompę. Jakieś pomysły?

Zdrowia!
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.